• Taggtr­oden
    Äldre 1 Jan 16:36
    96663 visningar
    30 svar
    30
    96663

    Vad kostade det för er att byta fönster?

    Hejsan!

    Vi är tvungna att snart byta ut våra fönster i huset.
    Det är såklart en kostnadsfråga. Vi har 7 fönster som ska bytas.

    Så jag skulle vilja fråga er: Vad kostade det för er att byta ut fönster? Vilket företag köpte ni ifrån? Vilken typ av fönster? Hade ni hantverkare som satte in dem eller gjorde ni det själva?

    Är väldigt tacksam för svar!

  • Svar på tråden Vad kostade det för er att byta fönster?
  • Äldre 3 Jan 21:20
    #11
    Taggtroden skrev 2009-01-03 21:16:15 följande:
    Åh vilket läckert hus!! Men vad dyrt det blir för er! Vi har inte ens hälften så stort Men jag är intresserad av att veta allt om fönsterbyte! :)

    Tackar


    Jo, det är onekligen en del pengar så vi får väl se om vi tar oss råd att göra det i sommar.


    Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Taggtr­oden
    Äldre 3 Jan 21:51
    #12

    Leone i Västerås skrev 2009-01-03 21:20:28 följande:


    Tackar Jo, det är onekligen en del pengar så vi får väl se om vi tar oss råd att göra det i sommar.
    Hur mycket av det är då enbart utfört arbete och hur mycket är för fönster och vilken typ av fönster köper ni då? :)
  • MiaP
    Äldre 4 Jan 06:37
    #13

    Leone i Västerås skrev 2009-01-03 21:06:45 följande:


    Vi har inte bytt våra fänster ännu, men tagit in offerter då vi funderat på att byta nu i sommar.Vi har fått priser på runt ca 600.000:- inkl arbete. Vi har ganska stort hus och många stora fönster med flera rutor  (länk till bild på vårt hus för jämförelse) www.familjeliv.se/hem/leone_i_vasteras/galler...#
    Har ju inte med fönstren att göra men jag kikade på dina lakan i ditt galleri. SÅ FINA! Antar att du säljer också eller?
  • Äldre 4 Jan 14:02
    #14
    MiaP skrev 2009-01-04 06:37:55 följande:
    Leone i Västerås skrev 2009-01-03 21:06:45 följande: Har ju inte med fönstren att göra men jag kikade på dina lakan i ditt galleri. SÅ FINA! Antar att du säljer också eller?
    Ja, det var ju lite OT , men det händer att jag säljer när någon är intresserad.
    Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • morrho­ppan74
    Äldre 4 Jan 21:11
    #15

    Har köpt 9 stora och 2 små samt en altandörr(dyrast) Helt vanliga vita fönster.Alum klädd utsida och spröjs. Öppnas med ett handtag nere, jätteenkla vänta för tvätt. Coop har 20 % rabatt på elitfönster samt vi har haft deras 5 % kupong. Kostat oss runt 60 000 eftersom vi satt in dem själva.

  • Taggtr­oden
    Äldre 4 Jan 21:16
    #16

    morrhoppan74 skrev 2009-01-04 21:11:55 följande:


    Har köpt 9 stora och 2 små samt en altandörr(dyrast) Helt vanliga vita fönster.Alum klädd utsida och spröjs. Öppnas med ett handtag nere, jätteenkla vänta för tvätt. Coop har 20 % rabatt på elitfönster samt vi har haft deras 5 % kupong. Kostat oss runt 60 000 eftersom vi satt in dem själva.
    Åh, låter ju inte helt åt skogen dyrt! Fanns det sidohängda utåtgående också att köpa via Coop?
  • morrho­ppan74
    Äldre 4 Jan 22:04
    #17

    Kolla in elitfönsters hemsida. Coop bara återförsäljare så det finns säkert.

  • Taggtr­oden
    Äldre 4 Jan 22:07
    #18

    Okej tack! :)

  • DenDär
    Äldre 10 Jan 21:39
    #19

    Vi köper fönster från www.hfonstret.se/ Vi har bara köpt 2 än och sätter in dom själva med hjälp av en vän.
    Dessa 2 vi köpt kostar 12 tusen för båda. 130*140 cm

  • sussi3­6
    Äldre 1 Feb 21:48
    #20

    Mina föräldrar bytte med norlux fönster och vi med tanumsfönster, det är inte billigt men se till att du får en bra montör, både vi och ma/pa istallerade med Fönstermontören från göteborg. Billigt va det inte men det beror nog på många saker. Trä eller stenhus, nytt ute och inne eller behålla gammalt etc.. Vårt trähus blev lite billigare per fönster än föräldrarnas tegelhus....Sussi

  • Götebo­rgstje­j
    Äldre 1 Feb 21:55
    #21

    Kolla ERA-fönster. De är ganska mycket billigare än tex Elit och har fått väldigt bra betyg i tester och sånt..

  • lilyan­na
    Äldre 2 Feb 20:44
    #22

    Vi har bytt alla fönster i vårt hus till pvc-fönster.

    Kostnaden för oss blev 38 tusen kronor och då har vi bytt 2 altandörrar, 12 större fönster samt ett litet badrumsfönster.
    Vi har gjort arbetet själva


    Oliver 070327, Alvin 090804
  • Äldre 4 Feb 11:13
    #23
    -1

    hej, fönsterbytet hos oss gick på 90 000. mockfjärds tror jag de heter. Snabbt och lätt. de öppnade upp en vägg i köket oxå i det priset, där var en altandörr och vi ville ha dubbel. 8 fönster och två altandörrar med fullgals. Detta var innan rotavdraget så nu kanske det blir billigare.

  • Äldre 6 Oct 22:01
    #24
  • Äldre 13 Oct 16:25
    #25

    Bor ni i jönköping/Skaraborgs län så kolla med habo elitbygg.

    min kompis syster o hennes man.

    de fixar väl alla typer av fönster med isättning tror jag o allt och var bra mycket billigare än alla andra vi jämförde med.

    Hittar inget nr nu men sök på habo elitbygg på facebook. De finns där vet jag.

    betalade 54000 för 12 fönster och 1 altandörr inkl arbete o lister o plåt mm.

  • Äldre 23 Jun 13:15
    #26
    Jag tror inte att det behövs miljoner kronor för att starta eget. Det är ju bättre än att jobba hos nån annan. Man vet exakt vad man svarar för och man kan dessutom prova sig själv. Jag importerar fönster tillsamans med tiillbehör från Polen och kalag inte över någonting. Jag samarbetar med företaget Venska. De har bra fantastiska priser, levererar i tid och är duktiga på svenska. Jag får se hur det ska gå i framtiden med än så länge är det bra och jag hoppas att det blir bättre.


     

  • Äldre 24 Jun 12:39
    #27

    Bästa fönster bara från Polen. Vi har samarbetat med ett företag från Gdansk ? Venska i några år. De levererar fönster tillverkade av Drutex till hela Europa. Det går mycket bra att samarbeta. Leverans alltid i tid.

  • Äldre 14 Oct 13:49
    #28

    Jag hade testat många olika saker  på olika områden innan jag  började  syssla  med import av fönster.  Leverantören  som jag litar på  är Venska.  Jag är mycket nöjd över samarbetet. De har bra priser  och är en trovärdig affärspartner.

  • Äldre 14 Oct 16:01
    #29

    Vi köpte från kronfönster och satte in själva. Har lite speciella mått och väääldigt stora fönster 3 av dom är 2m breda. Sammanlagt alla 6 fönstren gick på 18000 med hemkörning. Hade en fönsterfirma ute kommer tyvärr inte ihåg vilka men dom ville ha över 100000kr! För att byta

  • Tue 12 Apr 2022 14:26
    #30
    Hallå!
    Vi har sedan en tid tillbaka www.lyxfonster.se fönster i huset. Vi var och vi är mycket nöjda med kvaliteten på fönstren och att lägga beställningar var väldigt enkelt. Rekommenderar verkligen!
Svar på tråden Vad kostade det för er att byta fönster?