• Äldre 5 Jan 11:16
    1559092 visningar
    6299 svar
    6299
    1559092

    Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

    fortsätter våra diskussioner om ev. framfall

  • Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
  • Äldre 6 Jan 21:04
    #11

    So nice ja jag stog ut med blödningarna i 10 månader blödde ju jämt och alla sa ja men vänta ge staven lite tid så ger blödningarna med sig, ja visst i 10 månder, så jags a nä vill ta bort den, när tjejen skulle ta ut den så fick honinte ut den, sen kom en annan och försökte nä inte hon häller och sen en till nä inte hon häller, fick en ny tid 3 veckor senare och då ett nytt snitt och då kom staven ut, jävla skit grej alltså hahaa.

    nä idag har jag inget p-medel jag ammar ju fullt fortfarannde, men bokade tid härom dagen så ska på p.medels samtal och då får jag se vad jag vill ha, men vill inte ha något med hormoner i, får finnar, så jag funderade på koppar spiralen, men de säger att mamn får blödningar av den med, får se vad det blir

  • Äldre 6 Jan 21:28
    #12

    läser att ni pratar om p-medel o fick höra av en kompis att hon använder p-plåster har ni hört talas om det förut

  • Äldre 6 Jan 21:41
    #13

    P plåster funkar bra min kompis fick endast lite klåda i början men sedan vart hon bra. jag hoppas kunna använda mig av p-ringen..

    trebarnsmamma rekommenderar inte koppar spiralen men däremot hormon..koppar spiralen har jag hört att man får långa och rikliga blödningar av. Hormonspriralen hade jag i 7 år den funkade bra hade ingen mens på 5 år super skönt... jag står i valet mellan den och p-ringen.

  • Miss Maya
    Äldre 6 Jan 21:48
    #14

    Mli79 skrev 2009-01-06 09:46:46 följande:


    Jag hoppas att mina problem försvinner med tiden och med lite knipövningar. Jag kommer inte att operera om mig, risken då är ju ännu mer ärrbildning som kommer att störa ännu mer. Och så har jag ingen lust med två månaders konvalecens till, min man har varit hemma tillräckligt från jobbet som det är och jag har 4 pållar hemma på gården som inte kan bara gå och skrota. Ska testa apotekets knipkulor och se om det blir nån skillnad.
    Usch vad tråkigt att det inte blev som du hoppades och ville allting, jag tycker inte det låter jättetrevligt faktiskt... Hoppas att det blir bättre!

    Här är det väl okej. Ett tag hade jag en tyngdkänsla i underlivet hela tiden, men nu är det lite bättre. Imorgon, ska jag, tre månader efter förlossningen på återbesök till BM, där hon också ska sätta in en spiral. Jag har lite onda aningar. Har haft spiral en gång förut och då gjorde den ont vid sex. Nu efter förlossningen, känns det som att slidan inte är lika djup, eller hur jag ska säga... Som att allt har fallit ihop lite (och ja det är väl det som händer vid framfall...). Jag är rädd att det ska bli katastrof vid sex. Det kan också göra riktigt ont i livmodern vid sex, ett ont som fortplantar sig bak till korsryggen, inte alls skönt!

    Nåja, vi får allt se vad hon säger imorgon... Ska bli spännande... Eller nåt.
  • Äldre 6 Jan 22:19
    #15

    miss M det låter inget vidare med spiralen hade en tidigare men led inte av det då. men vem vet idag skulle det säkert inte gå.. min man kände däremot av den emellanåt(trådarna)..

    håll oss informerade

  • PixieA­pa
    Äldre 6 Jan 22:28
    #16

    So nice skrev 2009-01-06 00:02:59 följande:


    cesso man känner att det inte är som det brukar där inne--om du tittar med spegel kan man se något i öppningen som inte bör vara där. tyngdkänsla, muspruttar, en öppen känsla,,svårt att förklara hoppas att du inte lider av det
    vad är det man ser som inte brukar vara där? förlåt min dumma fråga, har (ganska) nyss fått barn och allt är ju inte som det var förut. men har ej varit på efterkontroll eftersom jag ej har blivit kallad och tar mig inte för att boka någon tid eftersom jag INTE vill gå igenom denna hemska undersökning
  • Äldre 6 Jan 22:50
    #17

    jag känner denna tyngdkänsla när jag bär tunga saker, eller mina barn, känns som om allt bara åker ner, när jag känner med ett finger så känner jag att det är något där, kollar jag i en spegel så ser jag en rund boll typ, men jag är jätte dålig på att knipa, men om jag kniper bra några dagar så känner jag inte av detta, nu när jag har varit d¨ålig på att knipa så känns det dåligt igen, jag sa ifrån på efterkontrollen, vill inte visa hela underlivet för nån annan, jag är ju så blyg av mig, sen hittade jag denna tråd och då vet jag vad jag lider av, trora tt det är livmoders väggen som ramlat ner på mig. hmm hoppas att det blir bättre som en del säger när man får mensen,

  • PixieA­pa
    Äldre 6 Jan 22:53
    #18

    trebarsmamma skrev 2009-01-06 22:50:14 följande:


    jag känner denna tyngdkänsla när jag bär tunga saker, eller mina barn, känns som om allt bara åker ner, när jag känner med ett finger så känner jag att det är något där, kollar jag i en spegel så ser jag en rund boll typ, men jag är jätte dålig på att knipa, men om jag kniper bra några dagar så känner jag inte av detta, nu när jag har varit d¨ålig på att knipa så känns det dåligt igen, jag sa ifrån på efterkontrollen, vill inte visa hela underlivet för nån annan, jag är ju så blyg av mig, sen hittade jag denna tråd och då vet jag vad jag lider av, trora tt det är livmoders väggen som ramlat ner på mig. hmm hoppas att det blir bättre som en del säger när man får mensen,
    Jag känner att det är något precis innanför öppningen om man säger, på undersidan. Jag vet inte vad det är, det är liksom lite knöligt, inte slätt som det var innan. Kan det vara detta?
  • Miss Maya
    Äldre 6 Jan 23:03
    #19

    PixieApa skrev 2009-01-06 22:53:49 följande:


    trebarsmamma skrev 2009-01-06 22:50:14 följande:
    Jag känner att det är något precis innanför öppningen om man säger, på undersidan. Jag vet inte vad det är, det är liksom lite knöligt, inte slätt som det var innan. Kan det vara detta?
    Slidväggen som blivit försvagad? Om du sitter på huk och krystar, vad ser du då i slidöppningen?
  • PixieA­pa
    Äldre 6 Jan 23:08
    #20

    Miss Maya skrev 2009-01-06 23:03:35 följande:


    PixieApa skrev 2009-01-06 22:53:49 följande:
    Slidväggen som blivit försvagad? Om du sitter på huk och krystar, vad ser du då i slidöppningen?
    Svårt att förklara men jag ska försöka
    Alltså, på nedersidan kommer det liksom ut som extra hud men det är inte mjukt som hud utan hårdare. Som en guppig boll.

    Förlåt, det blev lite sjukt nu va?
Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder