• Äldre 5 Jan 11:16
    1559498 visningar
    6299 svar
    6299
    1559498

    Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

    fortsätter våra diskussioner om ev. framfall

  • Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
  • Pearl2­2
    Äldre 5 Mar 11:26

    För mig var det INTE framfall jag hade trots allt... Det var en cysta som hade växt efter förlossningen (stor som en golfboll ungefär) och den ska jag få operera bort snart, hoppas det går snabbt och smärtfritt :S

  • Äldre 14 Mar 08:12

    Hur går det för er?

  • Forza
    Äldre 14 Mar 17:36

    Det går bra :). Hur går det själv? Känslan är inte borta än, men jag kan gå flera promenader i veckan + att jag kan gympa utan hopp utan att det blir värre, så jag är rätt nöjd. Igår tog jag några joggingsteg, men det kändes inte helt rätt. Dessutom guppade min rumpa för mycket, haha.

  • Äldre 15 Mar 00:15

    jag känner inte av mitt vägg fram fallet eller vad det heter när väggen rasat ner, men jag har också tagit det väldigt lungt nu när mina 4 barn har haft vattkoppor , jag har även satt in spiral,

  • Äldre 15 Mar 11:48

    Jovars här känner jag av det då och då, det senaste i ledet är mkt flytningar märks speciellt under sex akten samt att de luktar illa (mannen kommenterade häromdagen då jag stod på alla 4:a och lekte med vår lilla dotter Oj du luktar nyknullad !!!! Kul kul jag ska boka ny tid nästa vecka så får vi se vad han säger...
    fortfarande problem med tömning av tarm..

  • Äldre 18 Mar 10:02

    FAN ursäkta ska man ha det så här?
    Inte roligt alls jag kniper som bara den..men efter det att jag har burit runt på dottern som väger 9kg så känns det inte som om jag har knipt alls

  • Äldre 18 Mar 10:03

    lavande hur är det med dig och hur känns det efter op?

  • Pyssel­galnin­gen
    Äldre 18 Mar 10:07
    Cesso skrev 2009-03-01 08:44:13 följande:
    mani79 skrev 2009-02-28 15:03:30 följande: Det är nog den främre slidväggen du ser. Den mot urinblåsan. Enligt en läkare så sjunker den på de flesta som fött. För en del mer, för en del mindre. Det går nog till sig lite mera, men om väggen "fallit" så kan inga knipövningar i världen knipa upp den igen. MEN ingen fara. helst normalt ändå. Man kan ha sex, föda barn osv i alla fall. Fråga bm på efterkontrollen exakt vad det är du ser.
    Det va då inte vad min bm sa {#lang_emotions_surprised}

    Hon sa att det bara var att knipa så ska den flytta sig tillbaxa {#lang_emotions_undecided}
  • Cesso
    Äldre 18 Mar 22:24
    Pysselgalningen skrev 2009-03-18 10:07:40 följande:
    Det va då inte vad min bm sa Hon sa att det bara var att knipa så ska den flytta sig tillbaxa
    Man kan knipa den bättre kanske, men inte knipa tillbaka väggen så att den hamnar på "rätt plats".
  • Äldre 20 Mar 10:51

    det känns ganska bra,lite ont i magen när jag anstränger mig,träffa min läkare
    den 1 april (ha ha vilken dag)
    När ni var gravida fick ni tips på att knippa,det fick inte jag,först efter förlossningen fick jag den info!

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder