• swede
    Äldre 3 May 23:14
    27253 visningar
    10 svar
    10
    27253

    ont i äggstock?

    är det någon som vet varför man kan ha jätteont i ena äggstocken? ägglossningen är över och det är ca en vecka till BIM.

    jag har inga konstiga flytningar som jag läst att man ska ha vid äggstocksinflammation men det gör mkt ont!

  • Svar på tråden ont i äggstock?
  • Mika77
    Äldre 4 May 08:42
    #0

    samma sak för mig. har haft jätteont på höger sida (gissar och tror att det är äggstocken..) i ca 2 veckor nu. ibland känner jag det på vänster sida. inga konstiga flytningar här heller. i söndags stack det till och gjorde jätteont i tjejmagen och sen på kvällen fick jag mensvärk och var helt säker på att mensen skulle komma. igår hade jag också mensvärk men ingen mens har kommit än. hmmm...vad är detta nu då?

    kram!!

  • Anneli­e K
    Äldre 4 May 09:05
    #0

    Jag hade samma sak för två månader sen. Då jag just slutat med p-piller fattade jag inte vad det var, hade ju inte haft ÄL på 8 år eftersom jag ätit p-piller under de 8 åren) och blev orolig. så jag åkte in en akut till gynmottagningen och bad dem kolla om dom kunde se något fel med mina äggstckar. De gjorde ett VUL på mig och såg att det såg helt ok ut och att det inte var något fel. Men hon sa att det är vanligt att tjejer har en eller flera blåsor på äggstockarna som växer innan man har ÄL och när man har haft ÄL så kan de spricka. Vissa blåsor kan bli 6 cm stora och när en sån finns där och trycker på kan det göra ont, för att inte tala om hur det känns när den spricker. Gyn sa att det förmodligen var det jag känt! En kraftig ägglossning sa hon!

    Tänkte bara dela med mig om den historien...säkert felr som känt av samma sak.

    Kram

  • swede
    Äldre 4 May 11:15
    #0

    tack så mkt för era svar! om det är en kraftig ÄL jag har kan man ju alltid hoppas att jag blir gravid!

  • Lopplo­ella
    Äldre 4 May 11:18
    #0

    Alltså om man har haft kraftig ÄL så har man släppt ägg?? EV bra ägg??

  • swede
    Äldre 4 May 11:35
    #0

    Lopploella!
    jag hade ganska ont förra ÄL oxå men då blev jag inte gravid. (men mer smärta denna gången)

    jag har mkt kraftig mens oxå vilket tydligen ska vara bra men som sagt ingen bäbis...
    vid kraftig ÄL är nog inte ägget bättre (tror jag inte).

    hoppas på denna gången nu då

  • Lopplo­ella
    Äldre 4 May 11:41
    #0

    Varför bra med kraftig mens??? Det kan jag inte förstå:

    jag hoppas oxå
    /Lopploella

  • swede
    Äldre 4 May 12:18
    #0

    om man blöder mkt så är nog slemhinna tjockare än om man blöder lite och då är det lättare för ägget att fastna. tror det var så jag läste...

  • Lopplo­ella
    Äldre 4 May 12:20
    #0

    ja men va kul, jag brukar blöda som en stucken gris...inget ont som inte har något gott med sig....

  • swede
    Äldre 4 May 12:23
    #0

    ja det kan man verkligen säga för det är ju inget kul när man tror man ska förblöda ;)

  • izabel­le
    Äldre 4 May 13:48
    #0

    Hej Swede jag håller tummarna för dig :0)

Svar på tråden ont i äggstock?