• Vi2är1
    Äldre 14 Jan 14:43
    8318 visningar
    7 svar
    7
    8318

    När ska/bör man kontakta barnmorskan

    Skulle haft mens i lördags (10/1) men den har ännu inte dykt upp. Har varit regelbunden sen p-pillerstopp i september. Har varit konstant illamående i ca 3 veckor nu, springer oftare på toa och kan inte sova på magen.

    Testade mig igår och det var neg., misstänker fortfarande att jag är gravid så när ska man eller när bör man kontakta en barnmorska?


    Tacksam för svar då det är första gången!

  • Svar på tråden När ska/bör man kontakta barnmorskan
  • viiint­er
    Äldre 14 Jan 14:55
    #1

    Efter du fått ett positivt test. Man kan göra grav.test hos bm också. Men deras test är precis som vilket annat test som helst som går att köpa på affärn. Jag har då inte hört att bm's test skulle vara mer säkert än något annat.

    Jag ringde bm/mvc några dagar efter jag plussat. Var på inskrivning i v. 6 men de allra flesta är på inskrivningen lååångt senare.

  • Vi2är1
    Äldre 14 Jan 14:57
    #2

    Tack för svaret, är inte lätt nät man är ny i görabarnvärlden

  • Äldre 14 Jan 14:57
    #3

    Hej! jag skulle råda dig att kanske köpa ett clerblue digital test dom är lite känsligare än Bm.

    Sen när du fått dit plus är det bara att ringa och beställa en tid, spelar ingen roll vilken v du är i då. finns dom som skriver in sig innan v6 och dom som är fter v12.

    Lyscka till


    Oliver och Linn mina älsklingar
  • viiint­er
    Äldre 14 Jan 15:03
    #4

    Vi2är1 skrev 2009-01-14 14:57:24 följande:


    Tack för svaret, är inte lätt nät man är ny i görabarnvärlden
    Jag väntar mitt första barn. Är i v. 12+6.

    Jag testade mig på bim+3 med cb's digitaltest. För mig visade det "Gravid", dvs positivt test. Men många har får "inte gravid" trots att det varit efter bim. Individuellt, olika saker som kan spela in på varför testet visar som det gör.. Oavsett om det är digitaltest eller ett "vanligt".

    Lycka till!
  • Vi2är1
    Äldre 14 Jan 15:13
    #5

    Jag har använt mig Apolivas gravtest som man köper på Apoteket.
    Ska nog ta och köpa ClearBlue också och testa

  • e d
    Äldre 14 Jan 15:19
    #6

    Samma för mig..skulle haft mens i lördags, men inte en droppe har synts till.

    Testade idag och fick INTE GRAVID med Cb digital. Känner mig dock inte helt säker på att det verkligen är så..tycker att det har känts "annorlunda" på något vis de senaste veckorna. Hmm...knepigt det där!

  • Olinov­a
    Äldre 14 Jan 15:57
    #7

    Jag är i samma sits jag med. Skulle haft mens i lördags, men än har den inte kommit. Mått skitilla sen i söndags, hela dagarna. Testade i morse men det visade inget plus. Vi får väl hålla tummarna för varann.

Svar på tråden När ska/bör man kontakta barnmorskan