• Äldre 14 Jan 22:27
    4557 visningar
    11 svar
    11
    4557

    Baby storlek?

    Handlade några bodysar för ett tag sedan (minns ej vart det var).
    Nu storlekssorterar jag alla babykläder och kan inte riktigt förstå vilken storlek denna hamnar i (uppenbarligen väldigt liten), det enda som står på lappen uppe vid kragen är 45 cm... inte strl.50 eller så.

    Någon som vet under vilken storlekskategori denna hamnar under då?

  • Svar på tråden Baby storlek?
  • Äldre 14 Jan 22:32
    #1

    Ngn please?

  • Äldre 14 Jan 22:33
    #2

    Storlekarna är hur lång bebisen är. 50 är den minsta storleken för "normalstora" bebisar. 45 antar jag är en prematurstorlek.

  • Silver­katten­06
    Äldre 14 Jan 22:34
    #3

    Förmodligen är det väl en storlek 45? Det finns ju mindre storlekar än 50, tänk på de som har väldigt prematura barn, de skulle ju drunkna i stl 50. Har tom sett en body i stl 34 på en välsorterad babybutik en gång, den var inte stor, men ack så söt 


    Och här borde det kanske stå nåt fyndigt?
  • Äldre 14 Jan 22:36
    #4

    Okej, för alla andra kläder står det ju strl. 50 i, men denna står det att det är 45 cm? Jag har inte hadnlat på ngn prematur affär eller avdelning och sett till att storlekarna skulle hålla sig över 50.. kan det vara så att det som står i 45 cm motsvarar storleken 50?
    Ingen annan stans står det i cm nämligen.. det som förvirrar.

  • Äldre 14 Jan 22:37
    #5

    Ja dom är ju fruktansvärt söta! Men jag vetti sjutton hur denna har kommit i mina händer då jag vart noga med alla andra kläder, hehe.

  • Äldre 14 Jan 22:37
    #6

    Vad är det för märke på bodyn?

  • Silver­katten­06
    Äldre 14 Jan 22:38
    #7

    I Sverige brukar man ju skriva klädstorlekarna (för barn) i centilång, alltså cl. Men du kanske har fått det där plagget av nån som handlat utomlands? För det är väl inte en mössa vi pratar om, då gäller storlekar i cm för huvudets omkrets.


    Och här borde det kanske stå nåt fyndigt?
  • Äldre 14 Jan 22:39
    #8

    Ja det är något fransk märke, det står: Prix malice, vertbaudet??

  • saltfl­ingan
    Äldre 14 Jan 22:39
    #9

    Felmärkt vara kanske? För det är en storlek 45 du har köpt. Har du kvitto och lappen kvar på så kan du alltid byta eller lämna tillbaka den.

  • Äldre 14 Jan 22:42
    #10

    Det är säkert så, ush nä inge kvitto kvar det var ett tag sedan nu, har hamstrat in kläder nästan varje vecka from vecka 19 i graviditeten, minns inte vad som är köpt vart. =/

  • Äldre 14 Jan 22:43
    #11

    Awell, tack så jättemycket för era svar, märker nu att fler kläder har konstiga storlekar, en på 50 som är mindre än en som står att det är 40 i (lundmyr) som är mer som en 54:a.. ush vilken djungel!

Svar på tråden Baby storlek?