• johlinn

    ryggmärgsbråck/mmc del 4

    För oss med ryggmärgsbråck/mmc i omgivningen!
    Pepp- och stödtråd, men också en massa massa glädje för alla framsteg!

  • Svar på tråden ryggmärgsbråck/mmc del 4
  • catmat

    Dreamrose: Kul att han vill börja att prova själv.
    Hoppas att de kommer på vad som är fel med dig. Det finns inget värre än att gå runt och vänta på svar.  Stora styreke kramar

    Jag har hämtar A nya ep-medicin Nu har hon två sorter. Lamictal och Trimonil Retard

  • Dreamrose

    ja det är jobbigt att vänta. Just nu lutar det åt cancer tyvärr =( jag har förstorade lymfkörtlar i halsen som man inte har sett på de 2 första röntgen undersökningar jag har gjort. Så det har växt väldigt fort på kort tid och de är så pass stora så det lutar åt något allvarligt sa läkaren =( inte så kul att höra men hoppet har inte övergett mig än. ska operera bort dem så fort som möjligt så får vi väl se vad det visar.

  • Rafiiki

    Dreamrose: Usch! Trist att behöva vänta! Önsakar op vore över så du kan få raka besked!
    Mysigt att Robin ville kissa själv!
    sänder dig lite styrke kramar *ler*

    Fick svar på I´s leverprover idag och d var helt normala!
    Sitter här med 5 olika rullstolar att välja på, är helt förvirrad....
    Någon som har toastolen flamingo? Har ni ett ordentligt bord till den?

    Skickar alla som behöver en STOR kram

  • V P E
    Dreamrose skrev 2009-02-25 13:59:12 följande:
    ja det är jobbigt att vänta. Just nu lutar det åt cancer tyvärr =( jag har förstorade lymfkörtlar i halsen som man inte har sett på de 2 första röntgen undersökningar jag har gjort. Så det har växt väldigt fort på kort tid och de är så pass stora så det lutar åt något allvarligt sa läkaren =( inte så kul att höra men hoppet har inte övergett mig än. ska operera bort dem så fort som möjligt så får vi väl se vad det visar.
    Håller tummar och tår för att det inte är nåt allvarligt!
  • Oskis

    Dreamrose: Tänker på dig, håller tummarna för att allt ska gå bra.
    Rafiiki: Skönt att höra att ryggen och lever proverna var bra.

    Så stolt nu, är lill killen uppe i 14 steg alldeles själv!!

  • sunshine9

    Hej allihopa!
    Såå länge sen sist jag var här, har skummat ignom era inlägg, men aldrig hunnit skriva, så mkt som händer oss alla hela tiden , både bra o dåligt.

    har nu jobbat i en o halv vecka. Känns riktigt kul, så mkt lättare nu när jag kan köra till alla möten , mindre stress, o att vara föräldraledig mitt i veckan är verkligen perfekt!!

    Men tufft att släppa kontrollen över allt hemma o över F. att nån annan nu ansvarar för rik, mat, att vaka så att ingen snubblar på henne, mm mm... F ska bli av m gipset på onsd, om en vecka, då får vi fot skenor o ståskal, o kan äntligen börja träna igen så smått, hon har även fått tid för 2 v intensiv habilitering på reg.hab i Bräcke, toppen!! (vet bara inte om jag kan med att ta ledigt för detta, när jag precis börjat jobba?) men de villa tt båda föräldrar ska närvara..hmm må så gott allihop! Ska ta en kopp te o börja med översta boken i högen från bokrean ..
    Dreamrose: Håller tummarna, hoppas att det går bra, att du får en snabb op tid oatt proverna visar bra resultat, tänker på er!

    tingeling, så skönt att op är över, hoppas att det läker ihop fint.
    Oskis: så roligt,alltid uppmuntrande att höra när allt funkar o barnen gör framsteg!

    christina. Så tråkigt att komma in precis i en sån hemsk situation. Sånt är inte okej. Hoppas bara inte att det händer igen.

  • Christina77

    Rafiiki: Våran första rullis var en innerullis som man kan köra med ute. Den var blå och hon lärde sig köra jättefort, första dagen kunde hon bara köra framåt andra dagen kunde hon svänga och nu går det riktigt fort och hon spexar och lär sig nya trix hela tiden.

    Nu blir det räkmacka och greys anatomi.

  • catmat

    Vi var på läkarbesök idag. Hon undersökte inte A och de kollade inte vikt och längd. Jag vet inte vad vi gjorde där. Ändå var vi kallade dit. Men trevligt hade vi

Svar på tråden ryggmärgsbråck/mmc del 4