• Äldre 25 Jan 21:09
    45296 visningar
    25 svar
    25
    45296

    Hur får man rent fogarna i duschen? På riktigt

    Hej!
    Svart kakel o vita fogar i vårt badrum. I duschhörnan börjar fogarna bli bruna o äckliga. Sådär som de blir efter ett tag. Har provat att gnugga med klorin, grovrent, och grovrengöring för golv. Även vanliga grumme allrent. Det funkar ju inte! Cillit bang för kalkavlagringar har jag också kört.

    Nån som vet nåt som fungerar på riktigt? Nån som verkligen har lyckats göra rent sina fogar???

  • Svar på tråden Hur får man rent fogarna i duschen? På riktigt
  • mimmi 1
    Äldre 25 Jan 21:22
    #1

    jag tycker att jif whitening skurpulver är jättebra till att få ljusa fogar rena. vi har klinkers i halva huset, och ljusa fogar, så jag har åxå provat "allt" jag strör ut skurpulvret, och så har jag en hink med vatten, doppar en diskborste i vattnet, och så skurar jag.. och torkar upp med trasa. resultatet ser man efter ett tag, när fogen torkat.

    Annars ska det finnas speciellt fogrengöringsmedel, där man säljer kakel, men jag har inte kommit mej för att söka där....

  • challe 1
    Äldre 25 Jan 21:23
    #2

    jag blev överraskad över hur bra grönsåpa var. nu blänker mitt badrum.

  • Äldre 25 Jan 21:24
    #3

    Sök på foglossning.

  • challe 1
    Äldre 25 Jan 21:26
    #4

    ????


    dogcatbird skrev 2009-01-25 21:24:43 följande:
    Sök på foglossning.
  • Äldre 25 Jan 21:27
    #5

    Tack för tips! Så länge det finns skurmedel finns det hopp!

    mimmi 1 skrev 2009-01-25 21:22:19 följande:


    jag tycker att jif whitening skurpulver är jättebra till att få ljusa fogar rena. vi har klinkers i halva huset, och ljusa fogar, så jag har åxå provat "allt" jag strör ut skurpulvret, och så har jag en hink med vatten, doppar en diskborste i vattnet, och så skurar jag.. och torkar upp med trasa. resultatet ser man efter ett tag, när fogen torkat.Annars ska det finnas speciellt fogrengöringsmedel, där man säljer kakel, men jag har inte kommit mej för att söka där....
  • Äldre 25 Jan 21:29
    #6

    Vår kakelkille säger att han aldrig rekommenderar just vita fogar för de blir fula med tiden, han vägrar sätta såna utan väljer ljusgrå. Ljusa går bra, men aldrig vita då de blir missfärgade.


    Jag är med parvel
  • Allima­c 2004
    Äldre 25 Jan 21:31
    #7

    JAg har kört med Cilit Bang (eller vad den heter, har världens fånigaste reklam i allfall ) och fogarna blev som nya!

  • challe 1
    Äldre 25 Jan 21:31
    #8

    fast man måste ju tänka på att dom andra fogarna blir lika smutsiga även om det inte syns. så då måste man skura dom ännu mer för att man ser ju inte om man får bort smuttsen.


    wero73 skrev 2009-01-25 21:29:38 följande:
    Vår kakelkille säger att han aldrig rekommenderar just vita fogar för de blir fula med tiden, han vägrar sätta såna utan väljer ljusgrå. Ljusa går bra, men aldrig vita då de blir missfärgade.
  • Äldre 25 Jan 21:32
    #9

    haha, det var ett skämt från en som har andra problem med fogar än de i badrummet just nu...

    challe 1 skrev 2009-01-25 21:26:11 följande:


    ????
  • Äldre 25 Jan 21:33
    #10
    challe 1 skrev 2009-01-25 21:31:55 följande:
    fast man måste ju tänka på att dom andra fogarna blir lika smutsiga även om det inte syns. så då måste man skura dom ännu mer för att man ser ju inte om man får bort smuttsen.
    Klart de ska rengöras oavsett, men det är skillnad på smuts och missfärgat.
    Jag är med parvel
Svar på tråden Hur får man rent fogarna i duschen? På riktigt