• MiniLou

    Trollbord/spåbord/andebord... Vet någon?

    Jag funderar på var man kan få tag på ett trollbord.
    Man kan säkert kalla det olika saker.

    Det är ett sånt där andebord som inte har en enda spik eller något.
    Man kan prata med andar genom att värma upp bordet. Det har ett ja ben, nej ben och ett räkneben.

    Har hört att mannen som fixar dessa bord bor långt uppe i skogen i värmlands trakerna men frågan är vem?

    Du som har ett sådant bord, vart har du köpt det ifrån?
    Vad kostade det?

    Jag testade ett sånt bord när jag var yngre o den berättade massor av saker om min familj och släkt så det var läskigt tycker jag.
    Men vill så gärna få tag på ett.

    Har du testat? Vad tycker du? Tror du på det?

  • Svar på tråden Trollbord/spåbord/andebord... Vet någon?
  • Ekorrmamman

    Jag har hört av ett medium jag har stort förtroende för att man som "lekman" (nu vet jag ju inte vad du klassas som, du kanske har en väl utvecklad kontakt med andevärlden så att du vet vad du pysslar med) INTE bör ha egna seanser med exempelvis trollbord, anden i glaset etc. Man kan få med sig andar som inte är bra. SÅ jag skulle avråda att man som glad amatör roar sig med trollbord..

  • Ekorrmamman

    (R Franklin har säkert en annan åsikt i frågan...)

  • PrettyGirl

    Jag har varit med runt ett Wiuja(stavning?)bord o fick kontakt med en trevlig ande först. Sen flög pekaren till bordet in i väggen efter att ha bokstaverat Lucifer. Jag tyckte det var otäckt o skulle nog inte testa igen. Det är väl samma typ av bord antar jag, fast annorlunda utseende.

  • Prinsessans mamma

    Är väl egentligen inte bordet i sig. Utan det förstärker om du är mottaglig. Vad jag förstått kan det vara allt från gamla arvegods till helt nytillverkat.
    Men gemensamt är väl att det är en pelare ner från bordsskivan och sen blir det tre ben, så bordet lätt kan vicka åt motsatt håll , dva lyfta ett av benen.
    Men jag kan ha fel, det var längesen jag var bevandrad i den där världen...

  • Aiwendil

    Ouijabord heter det väl också... samma sak och säger som de andra.
    Vill ha ett själv.. eller ville... men tror verkligen inte det är bra av många anledningar.


    Isak 07 03 09 - Pyret BF 09 08 27
  • Aiwendil

    Har aldrig hört talas om ett sånt bord som du beskriver prinsessans mamma.
    Låter intressant... men absolut inget jag skulle införskaffa dock!


    Isak 07 03 09 - Pyret BF 09 08 27
  • Teskedsmamman
    Aiwendil skrev 2009-01-31 21:39:54 följande:
    Ouijabord heter det väl också... samma sak och säger som de andra. Vill ha ett själv.. eller ville... men tror verkligen inte det är bra av många anledningar.
    Nä, absolut inte samma sak...

    TS: Förövrigt säger jag som någon ovan, bordsdans, ande i glaset och ouijabord är inte lämplig utövning för lekmän... du kan dra på dig skit som du inte kan bli av med, väsen som hittar dig och som du kanske inte kommer uppfatta som positiva osv...
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • PrettyGirl

    Aiwendil skrev 2009-01-31 21:39:54 följande:


    Ouijabord heter det väl också... samma sak och säger som de andra. Vill ha ett själv.. eller ville... men tror verkligen inte det är bra av många anledningar.
    Tack, nu vet jag hur det stavas iaf;)!
Svar på tråden Trollbord/spåbord/andebord... Vet någon?