• coolch­ick
    Äldre 6 Feb 13:47
    56778 visningar
    33 svar
    33
    56778

    Det susar i mitt öra så jag blir galen!! Någon mer som har haft det så under graviditeten?

    Är i vecka 30, och sedan knappt en vecka tillbaka har det surrat från och till i mitt högra öra. Surra är väl fel ord, det låter snarare som en dov baston hela tiden inne i mitt huvud.
    Kan inte somna på kvällarna pga ljudet, det är verkligen skitjobbigt!

    Läkaren jag träffade idag såg inget konstigt i örat, ingen vätska bakom trumhinnan eller nåt. Han sa att det ev kunde vara slemhinnor i mellanörat som spökar nu under graviditeten. Jag har aldrig hört talas om nåt sånt...

    Är det någon mer som har haft det så här, eller som har hört talas om det? {#lang_emotions_cry}


    ♥ 61 dagar kvar ♥ www.mimariatherese.blogg.se
  • Svar på tråden Det susar i mitt öra så jag blir galen!! Någon mer som har haft det så under graviditeten?
  • Äldre 6 Feb 14:02
    #1

    Jag hade tinnitus under slutet av mina båda senaste gravditeter.


    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • coolch­ick
    Äldre 6 Feb 15:44
    #2
    Alle skrev 2009-02-06 14:02:17 följande:
    Jag hade tinnitus under slutet av mina båda senaste gravditeter.
    Va? Är det sant? Jag visste inte ens att man kunde få det tillfälligt. Hur var det för dig, var det gälla toner? Försvann det efter förlossningen och gick det att lindra på nåt sätt under tiden?

    Vad många frågor det blev, men jag blev glad att det var någon som svarade {#lang_emotions_smile}
    ♥ 61 dagar kvar ♥ www.mimariatherese.blogg.se
  • tolall­ik
    Äldre 6 Feb 15:55
    #3

    När jag var i slutet av min första graviditet så kommer jag ihåg att jag hade som "brummande" i örat lite till och från. Svårt och förklara


    ~~ Oliver 050817 ~~ BF 090625 (v21) ~~
  • prinse­ssansm­age
    Äldre 6 Feb 16:00
    #4

    Ha! i mitt ena öra har jag kännt som om jag har haft vatten i de senaste 4 veckorna och jag hör hur pulsen dunkar i örat när jag anstränger mig. Trodde att jag höll pa att bli galen, men da finns det alltsa andra med!

  • coolch­ick
    Äldre 6 Feb 16:01
    #5

    Det låter ungefär som ett stort bi har fastnat bakom trumhinnan. Eller som när man hör basen från grannarna som spelar musik.


    ♥ 61 dagar kvar ♥ www.mimariatherese.blogg.se
  • coolch­ick
    Äldre 6 Feb 16:03
    #6
    prinsessansmage skrev 2009-02-06 16:00:43 följande:
    Ha! i mitt ena öra har jag kännt som om jag har haft vatten i de senaste 4 veckorna och jag hör hur pulsen dunkar i örat när jag anstränger mig. Trodde att jag höll pa att bli galen, men da finns det alltsa andra med!
    Jag håller på att bli galen av det här ljudet som surrar hela tiden... {#lang_emotions_yell}
    ♥ 61 dagar kvar ♥ www.mimariatherese.blogg.se
  • Eri75
    Äldre 6 Feb 16:10
    #7

    Det har kännts som om jag har vatten i örat sedan början av min graviditet. Svårt att förklara. Känns som om det har slagit lock. Har sökt och sökt för detta men läkarna hittar inget fel, troligtvis beror det på graviditeten.
    Nu är jag i v.37, kan inte fatta att jag har haft detta sen ca v.12. Men nu har jag nästan vant mig vid detta, men i början var det otroligt jobbigt!!

  • tolall­ik
    Äldre 6 Feb 16:10
    #8
    coolchick skrev 2009-02-06 16:01:07 följande:
    Det låter ungefär som ett stort bi har fastnat bakom trumhinnan. Eller som när man hör basen från grannarna som spelar musik.
    Hmm, ja det låter exakt som det jag hade i min graviditet. Och ja, man blir galen av det!
    Ber till gudarna att jag får slippa det denna graviditet.
    ~~ Oliver 050817 ~~ BF 090625 (v21) ~~
  • Milda M
    Äldre 6 Feb 16:24
    #9

    Jag hade "lock" för öronen fram till v. 20 ungefär. Det är tydligen ett "vanligt" grav.tecken... Skumt!

    Kan det ha att göra med all extra vätska som trycker på?

    Hmm, det är ett besynnerligt tillstånd detta =)

    Good luck! /Milda M.

  • Veroni­ca med Max
    Äldre 6 Feb 16:26
    #10

    För mig började det under graviditeten med Max. Nu är han snart fem år och det susar och pulserar fortfarande... skitjobbigt!


Svar på tråden Det susar i mitt öra så jag blir galen!! Någon mer som har haft det så under graviditeten?