• coolch­ick
    Äldre 6 Feb 13:47
    56767 visningar
    33 svar
    33
    56767

    Det susar i mitt öra så jag blir galen!! Någon mer som har haft det så under graviditeten?

    Är i vecka 30, och sedan knappt en vecka tillbaka har det surrat från och till i mitt högra öra. Surra är väl fel ord, det låter snarare som en dov baston hela tiden inne i mitt huvud.
    Kan inte somna på kvällarna pga ljudet, det är verkligen skitjobbigt!

    Läkaren jag träffade idag såg inget konstigt i örat, ingen vätska bakom trumhinnan eller nåt. Han sa att det ev kunde vara slemhinnor i mellanörat som spökar nu under graviditeten. Jag har aldrig hört talas om nåt sånt...

    Är det någon mer som har haft det så här, eller som har hört talas om det? {#lang_emotions_cry}


    ♥ 61 dagar kvar ♥ www.mimariatherese.blogg.se
  • Svar på tråden Det susar i mitt öra så jag blir galen!! Någon mer som har haft det så under graviditeten?
  • Boa
    Äldre 6 Feb 16:27
    #11

    Jag har också haft som lock för ena örat ett tag nu men som tur är inget brusande... Är i v 26

  • coolch­ick
    Äldre 6 Feb 16:53
    #12

    Finns det inget man kan göra som lindrar det? Fick örondroppar, men är tveksam till att det hjälper.


    ♥ 61 dagar kvar ♥ www.mimariatherese.blogg.se
  • Joppan
    Äldre 6 Feb 17:55
    #13

    Järnbrist kan orsaka "öronsus". Äter du järntillskott?

  • Äldre 6 Feb 17:59
    #14

    Lock i öronen hade jag när jag väntade min dotter och även denna gång har jag det. Konstigt nog oftast på jobbet. Nästan aldrig hemma. Kanske bara är allergisk mot jobbet?

  • Knoppe­n79
    Äldre 6 Feb 18:15
    #15

    Jag hade så under andra graviditeten och berättade av en slump (jag är inte alls förkyld men har problem i örat) om det för bm och hon sa "jaha, hormonellt öronlock, det är inte så vanligt men heller inte helt ovanligt" Så det är väl som allting annat, något som har med hormonerna att göra Det försvann i vilket fall efter fl.

  • Äldre 7 Feb 22:45
    #16
    coolchick skrev 2009-02-06 15:44:50 följande:
    Va? Är det sant? Jag visste inte ens att man kunde få det tillfälligt. Hur var det för dig, var det gälla toner? Försvann det efter förlossningen och gick det att lindra på nåt sätt under tiden?Vad många frågor det blev, men jag blev glad att det var någon som svarade
    Det visste inte jag heller, men jag får tinnitus när jag till exempel är väldigt stressade eller är deprimerad, tror att det har något med kroppen att göra.
    Det försvann direkt efter förlossningen :) men går inte att lindra, inte för mig ialla fall, det var bara att stå ut.
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Bånut
    Äldre 7 Feb 23:26
    #17

    Hur är dina järnvärden? Högt blodtryck och blodbrist kan ge öronsus. Och dessa är ju inte helt ovanliga vid graviditet

    www.netdoktor.se/&AreaId=10

    Kanske be din BM kolla detta lite extra? Annars tror också på den "hormonella" förklaringen.

  • coolch­ick
    Äldre 8 Feb 11:07
    #18

    Har precis börjat äta järntabletter.
    Var hos läkaren i förrgår, och han sa att det kan vara slemhinnorna i mellanörat som spökar lite nu under graviditeten.
    Igår surrade det lite, men inte riktigt lika högt, och sen på em försvann det  och har inte kommit tillbaka än. Idag har jag dock lock för öronen, men tusen gånger hellre det {#lang_emotions_smile}

  • Äldre 8 Feb 12:02
    #19

    är de grav som orsaker de??? de va som fan, här har ja gått å trott att ja ska bli döv eller ngt pga av öronsus och lock för örat som kommer och går som de vill.. pustar ut och tackar för denna info..

  • coolch­ick
    Äldre 9 Feb 09:55
    #20
    tusshh skrev 2009-02-08 12:02:04 följande:
    är de grav som orsaker de??? de va som fan, här har ja gått å trott att ja ska bli döv eller ngt pga av öronsus och lock för örat som kommer och går som de vill.. pustar ut och tackar för denna info..
    Hoppas verkligen det är tillfälligt, och vad jag har förstått så är det inte helt ovanligt att åka på sånt här under graviditeten.
    Jag trodde också att jag hade åkt på någon kronisk hörselskada
Svar på tråden Det susar i mitt öra så jag blir galen!! Någon mer som har haft det så under graviditeten?