• coolch­ick
    Äldre 6 Feb 13:47
    56773 visningar
    33 svar
    33
    56773

    Det susar i mitt öra så jag blir galen!! Någon mer som har haft det så under graviditeten?

    Är i vecka 30, och sedan knappt en vecka tillbaka har det surrat från och till i mitt högra öra. Surra är väl fel ord, det låter snarare som en dov baston hela tiden inne i mitt huvud.
    Kan inte somna på kvällarna pga ljudet, det är verkligen skitjobbigt!

    Läkaren jag träffade idag såg inget konstigt i örat, ingen vätska bakom trumhinnan eller nåt. Han sa att det ev kunde vara slemhinnor i mellanörat som spökar nu under graviditeten. Jag har aldrig hört talas om nåt sånt...

    Är det någon mer som har haft det så här, eller som har hört talas om det? {#lang_emotions_cry}


    ♥ 61 dagar kvar ♥ www.mimariatherese.blogg.se
  • Svar på tråden Det susar i mitt öra så jag blir galen!! Någon mer som har haft det så under graviditeten?
  • Äldre 9 Feb 10:35
    #21
    Svar på #20
    , mmmm man kan fan bryta benet å se de som en graviditetsorsak nu för tiden - fattar inte hur ALLT kan påverkas, alla sinnen blir ju helt pajade känns de som..
  • coolch­ick
    Äldre 9 Feb 11:30
    #22
    tusshh skrev 2009-02-09 10:35:48 följande:
    , mmmm man kan fan bryta benet å se de som en graviditetsorsak nu för tiden - fattar inte hur ALLT kan påverkas, alla sinnen blir ju helt pajade känns de som..
    Jag vet!! Jag har så jävla många krämpor denna gången som jag inte hade förra graviditeten. Därför blev jag helt stirrig över det här med örat, hade aldrig hört talas om det... Jag blir fullkomligt dränkt i hormonfloden
    ♥ 58 dagar kvar ♥ www.mimariatherese.blogg.se
  • Äldre 9 Feb 20:22
    #23
    Svar på #22
    haha precis... skumt hur de funkar egentligen.. =)
  • plutte­barn
    Äldre 10 Feb 15:05
    #24

    jag har oxå öron-sus, håller på att bli tokig. Nu är jag snart igenom hela listan för vad kan råka ut för med en graviditet... känner panik-ångesten komma över mig i mellan åt... detta jävla dunkandet i örat.... aja.. Bara 7 veckors susande kvar.....


    3D ul i v 22. bilder finns på lillebror
  • coolch­ick
    Äldre 10 Feb 15:22
    #25

    Hade två susfria dagar igår och i förrgår. Hoppades innerligt att det hade försvunnit, men idag vid frukostbordet kände jag hur det började igen. Nu har det susat hela dagen {#lang_emotions_yell}


  • babyha­ppy
    Äldre 23 Feb 10:41
    #26

    Jag har tinnitus sedan innan och är oerhört noga med att skydda mina öron mot höga ljud. Nu upplever jag dock att det susar mer än vanligt i vänster öra. Jag äter järntabletter, så det kan nog inte vara järnbrist. Någon mer som fått ökad tinnitus under graviditet. (Alltså som redan hde det innan grav.)

  • BellaB­ella01
    Äldre 13 Jul 22:05
    #27

    Å så underbart. Jag har haft brummande ljud i mina öron i några veckor nu, mest när det är tyst runtomkring. Det kan alltså bero på graviditeten!!! Jag som var så orolig. Förra grav förlorade jag luktsinnet vilket inte är så vanligt,och det kom aldrig tillbaka. Hörseln nästa nudå tänkte jag, men så behöver det inte vara alltså?? Härligt. Är i v 28 så "bara" 12 veckors brummande kvar då kan man hopas...

  • Äldre 28 Oct 08:48
    #28

    För mig surrar/susar det i öronen som om jag har vatten i öronen på morgonen när jag sovit länge och jag är gravid i v. 8. Jag kopplar ihop det med hunger/lågt blodsocker. Blir bättre när jag ätit, men måste också få i mig frukt med mycket fruktsocker i för att det ska försvinna helt, russin hjälpte bra och satsuma :). Jag har letat på internet för att se om det finns något om sus i öronen som kopplas till blodsocker eller blodtryck men kan inte hitta. Får väl ringa 1177 om det blir svårhanterligt. 
    Vet inte om det här var till någon hjälp men det är ju skönt att veta att man inte är ensam.  

  • Äldre 28 Oct 08:50
    #29

    ha ha såg att mitt inlägg kommer 4 år efter att tråden skapades...hmm...men det kanske kan hjälpa några nya gravida...

  • Äldre 21 Nov 17:17
    #30

    Hur har det gått för er med öronsuset? Försvann det efter förlossning?

  • Äldre 22 Nov 00:25
    #31

    Jobbigt! Är det samma sak när du ligger ner? Jag hade lock för örat i båda graviditeterna. Tror det hade med vätskebalansen i kroppen. Att man hade mera blod. Vad man får stå ut med som gravid.

    Hoppas det går bort snart för dig

  • Äldre 16 Nov 11:33
    #32

    Hej är det nån som kan svara och säga ifall erat susande i öronen försvann efter förlossning? Har haft mitt konstant i snart 2 mån så jag hoppas sååå att det försvinner sen, påverkar ens psyke så fruktansvärt ????

  • Thu 1 Feb 15:08
    #33

    Samma här! Fick tinnitus i v30 och är nu i v34 och har fortf tinnitus. Jättejobbigt, hoppas verkligen att det försvinner. Undrar också hur det gått för andra?

Svar på tråden Det susar i mitt öra så jag blir galen!! Någon mer som har haft det så under graviditeten?