• Anonym
    Äldre 6 Feb 20:54
    66538 visningar
    17 svar
    17
    66538

    Har fått 2 små vita blåsor i underlivet?

    Jag är förkyld nu och har undertiden fått en skavande och svidande känsla i underlivet. Jag har efter nogrant letande med spegel lokaliserat var smärtan kommer ifrån. Den sitter i två små platta vita blåsor på min inre blygdläpp. Kan man få förkylningsblåsor mellan benen eller har jag fått något annat och VAD i så fall??????
    Jag har haft samma partner i 6 år och ingen av oss har varit otrogna eller någonsin haft en könssjukdom.

  • Svar på tråden Har fått 2 små vita blåsor i underlivet?
  • Cornbr­ead
    Äldre 6 Feb 20:57
    #1

    nej man får inte förkylningsblåsor i underlivet,
    men du kan ju aldrig veta till 100% om din sambo smittat dig.
    Sen kan vissa sjukdomar ligga och lura i flera år utan att ge symptom och utbrott..

  • Anonym
    Äldre 6 Feb 21:02
    #2

    låter som kondylom. tyvärr

  • Anonym
    Äldre 7 Feb 06:15
    #3

    Det kanske 'är herpes, är de vatten fyllda, el mer köttfyllda?

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 17:50
    #4

    det är antagligen herpes! Är jätteledsen

  • Anonym (blåso­r)
    Äldre 8 Feb 01:59
    #5

    Jag har precis haft detta! Var också förkyld och dom ser precis ut som afte som jag får ibland i munnen. Gjorde EXTREMT ont.

    Två läkare tittade och sa att det inte liknade vare sig kondylom eller herpes, haft samma partner i 7 år. Dom tog prov och skickade hem mig med xylokain och nu har blåsorna läkt på en vecka. Har ej fått provsvar än.

  • Anonym
    Äldre 9 Feb 00:44
    #6

    Det finns nåt medel man kan anv om det är ditt första skov,, ta kontakt med gyn!

  • Anonym
    Äldre 9 Feb 00:47
    #7

    nåt likn hade jag, 2 ggr, va knutor/systor.
    Fick visserligen ta bort m operation för dom va i vägen å gjorde ont men va helt ofarliga.

  • Anonym
    Äldre 10 Feb 16:19
    #8

    Det låter som kondylom. Det kan ligga latent i kroppen i flera år innan det bryter ut så man kan inte misstänka otrohet! www.1177.se/artikel.asp

  • Anonym (harpa­n)
    Äldre 10 Feb 19:54
    #9

    L¨ter mer som herpes och symtombilden stämmer överens med att ts även är förkyld. Blåsorna kommer gärna vid samtidig virusinfektion (förkylning). Om inte blåsorna försvinner inom en vecka eller att ts lider mycket av dem, så ska hon kontakta sjukvården.

    OBS! Inget sex utan kondom under tiden blåsorna finns där. Detta är mycket smittsamt. Könsherpes kan även smitta till munnen...

  • Anonym
    Äldre 28 Apr 09:27
    #10

    Man kan visst få en typ av förkylningsblåsor i underlivet det är ovanligt men dom första två ggr som jag fick det var jag oskuld och herpes är uteslutet efter provtagning dels på blåsorna men också blodprov.. Jag har ätit penecelin mot det några ggr och då har det gått tillbaka direkt... Har aldrig smittat.. :)

  • Anonym (Sjukt ont)
    Äldre 21 Oct 23:34
    #11

    Hej alla där ute. Va inne å googlade och fick då syn på den här tråden.

    Jag har fått blåsor i underlivet..började förra veckan med ett jädrans kliande, nu idag så kan jag knappt kissa, får stå upp som en man för att d inte ska göra ont..

    Var hur som helst på VC i förrgår och fick ta massa pprover. Läkaren ffrågade om jag hade haft sex på länge, svar ja, med en och samma kille... Han verkar vara renlig av sig, eller han är det!

    Frågan är vad d kan vara, är verkligen skit orolig, tänk om d aldrig försvinner, kan inte pissa, vaknar på nätterna helt genomsvettig för att det gör så fruktansvärt ont...

    Läkaren sa att det var sprickor och två små blåsor vid insidan av blygläpparna...

    är så sjukt rädd att jag ska ha fått hiv eller något skit...

    Ffinns det någon bedövningssalva man kan ta, eller på något sätt göra så att d slutar å svida och ömma?

    Medicin eller så?

    Tacksam för svar!

  • Blake
    Äldre 22 Oct 00:34
    #12
  • Menare­n
    Äldre 22 Oct 01:30
    #13

    Uteslut för det första HIV.

    Hur stora är blåsorna? Vad sa läkaren på VC? Tycker att du borde vända dig till Gynmottagningen om du inte fick några bra svar på VC.

    Jag hade svårt med sveda och sår där nere men det var bara problem med svamp och slemhinnorna. Jag kunde inte kissa eller ens torka mig efteråt. Det kliade och sved. Så det behöver inte vara Herpes eller något annat. Jag smörjer in mig med vanlig rapsolja där nere och tvättar mig inte med tvål. Det har blivit mycket bättre! :)

    Jag tycker fortfarande att du ska ta kontakt med Gyn. och försöka få hjälp där.

  • Anonym
    Äldre 22 Oct 14:22
    #14
    Anonym (Sjukt ont) skrev 2012-10-21 23:34:18 följande:
    Hej alla där ute. Va inne å googlade och fick då syn på den här tråden.

    Jag har fått blåsor i underlivet..började förra veckan med ett jädrans kliande, nu idag så kan jag knappt kissa, får stå upp som en man för att d inte ska göra ont..
    Var hur som helst på VC i förrgår och fick ta massa pprover. Läkaren ffrågade om jag hade haft sex på länge, svar ja, med en och samma kille... Han verkar vara renlig av sig, eller han är det!

    Frågan är vad d kan vara, är verkligen skit orolig, tänk om d aldrig försvinner, kan inte pissa, vaknar på nätterna helt genomsvettig för att det gör så fruktansvärt ont...

    Läkaren sa att det var sprickor och två små blåsor vid insidan av blygläpparna...

    är så sjukt rädd att jag ska ha fått hiv eller något skit...
    Ffinns det någon bedövningssalva man kan ta, eller på något sätt göra så att d slutar å svida och ömma?
    Medicin eller så?

    Tacksam för svar!
    Låter väldigt mycket som herpes. Tog inte läkaren prover på dem?
  • Anonym (Luuun­g)
    Äldre 23 Oct 16:09
    #15

    Hej tjejen! Tänkte bara flika in här och säga: DU KAN VA LUGN! Glöm allt alla skriver om alla skräckexempel som herpes och kondylom!! Det är helt enkelt afte-sår du har fått i underlivet. Afte är sår som man kan få i munnen och gör väldigt ont. Afte smittar INTE men gör dock fruktansvärt ont. Och just afte i underlivet är ganska ovanligt och få har kunskap om det. Jag fick själv höra från läkare att "nej det måste vara herpes eftersom afte kan man inte ha i underlivet, endast i munnen". Men vi flickor har ju slemhinnor på andra ställen än i munnen, nämligen i underlivet. Testade mig hos gyn som även tittade och sa att "det här är definitivt afte", och testresultatet visade såklart negativt på herpes. Jag fick prednisolon(tror jag det stavas) utskrivet, vilket är några slags kortisontabletter tror jag. Dom tar jag så fort jag känner av att jag börjar få ont i halsen eller börjar få feber (det är då aften dyker upp på mig) och jag har inte fått det igen en enda gång sen jag fick dom tabletterna utskrivna! Jag har haft afte i munnen så länge jag kan minnas, men för kanske 4 år sedan dök det upp i underlivet och jag har haft afte där nere totalt kanske 10-15 gånger innan jag prövade prednisolon. Så ett tips till dig om det dyker upp någon mer gång är att få prednisolon utskrivet! Hoppas du slipper skiten och att det aldrig mer dyker upp igen! Kram

  • Äldre 28 Sep 23:59
    #16

    Hej!

    Känner igen dina besvär. Har själv samma besvär då och då och upptäckt att det kommer där nere när jag håller på att bli förkyld. Börjar m halsont som sen försvinner och övergår t små vita blåsor 1-2 st på insidan blygdläppen. Har själv tolkat detta som ett slags förkylningssymptom. Självmedicinerar m att stryka på Tea Tree oil med en fuktad tops. Gör man det i början blir besvären mindre och försvinner efter ngr dagar en vecka. Stryker på lätt en gång om dan! Funkar utmärkt!

    Skönt att höra att det är fler som upptäckt att detta inte är ngn könssjukdom. Har aldrig hört talas om afte förut nånstans! Får googla på det!

    :)

    Med vänlig hälsning,

  • Äldre 11 Feb 18:53
    #17

    Hej jag är en 15 årig tjej som har feber och kände att det sved där nere och jag märkte att jag har blåsor som ni beskriver. Jag har aldrig haft sex men kan såna här saker vara ärftiliga?? Jag är jätteorolig nu att jag har herpes eller nåt och jag vill inte berätta för någon :'( läste på UMO om svamp och trodde det var det tills jag läste detta.. SNÄLLA HJÄLP MIG FÅR SNART PANIK!!! ????????

Svar på tråden Har fått 2 små vita blåsor i underlivet?