• Elavel­a87
    Äldre 7 Feb 12:14
    8307 visningar
    5 svar
    5
    8307

    Senknutor på handled/fot

    Upptäckte att jag fått en liten "senknuta" på undersidan av min högra handleden, inte särskilt stor, kanske ½ cm. Läste att det kan bero på att handleden är överbelastat, blockering av nerv, vätskeansamling pga av hormonella förändringar eller påbörjan av DIABETES! Sen vad man får för behandling, men det var så många alternativ så jag tänkte höra mig för här inne.

    Någon som har fått en eller flera senknutor på undersidan av handleden och fått en diagnos och behandling?

    Kan tillägga att jag ammar och min graviditet var normal :P

  • Svar på tråden Senknutor på handled/fot
  • Drage
    Äldre 7 Feb 12:23
    #1

    Kontakta din arbetsterapeut på vårdcentralen så kan säkert han/hon hjälpa dig!

  • Matte till en hårbol­l
    Äldre 10 Feb 00:50
    #2

    Jag har haft ganlion till och från på min vänstra handled.
    www.akademiska.se/templates/page____28740.aspx
    Jag har inte behövt göra något ännu. Ibland är det jobbigt och gör ont men har hitills försvunnit efter ett par veckor.

  • Höströ­d
    Äldre 10 Feb 00:52
    #3

    Hej, jag hade en senknuta på högerarmens handled. Den stramade uppåt armen och gjorde ont så jag fick operera bort den, den var pytteliten, som lillfingertoppen ungefär.  5 stygn blev det..

  • Höströ­d
    Äldre 10 Feb 00:53
    #4
    Höströd skrev 2009-02-10 00:52:15 följande:
    Hej, jag hade en senknuta på högerarmens handled. Den stramade uppåt armen och gjorde ont så jag fick operera bort den, den var pytteliten, som lillfingertoppen ungefär.  5 stygn blev det..
    Det stramade uppåt armen...ska det stå
  • Elavel­a87
    Äldre 10 Feb 13:40
    #5

    tack för svar =)

Svar på tråden Senknutor på handled/fot