• Äldre 10 Feb 08:22
    17216 visningar
    13 svar
    13
    17216

    Visan om en papegoja

    Jag igen. Nu behöver jag hjälp med en visa om en papegoja? Är det någon som kan texten.

  • Svar på tråden Visan om en papegoja
  • Äldre 10 Feb 08:37
    #1

    Kanske Dinkeli dunkeli doja, hette en grön papegoja? Säg om det är rätt så skriver jag texten sen

  • Äldre 10 Feb 08:42
    #2

    Skriv gärna texten så får jag lära in den till eftermiddagen och höra med dottern. För jag har nämligen ingen aning om det är rätt eller ej. Det kanske finns fler.

  • Äldre 10 Feb 09:13
    #3

    Dinkeli dunkeli doja,
    hette en grön papegoja.
    Dinkeli-dunk,
    heter en munk
    som bor i en pepparkakskoja

    Haha, vad korkad jag är. Den lilla texten hade jag ju kunnat skriva direkt

  • Äldre 10 Feb 09:14
    #4
    Ja den var ju inte så lång förståss. Jag ska höra med dottern om det är rätt. Tack för hjälpen.

    Finns det fler visor med papegojor?
    Snarkofagen skrev 2009-02-10 09:13:11 följande:
    Dinkeli dunkeli doja, hette en grön papegoja.Dinkeli-dunk,heter en munk som bor i en pepparkakskojaHaha, vad korkad jag är. Den lilla texten hade jag ju kunnat skriva direkt
  • Äldre 10 Feb 09:22
    #5

    Långt bak i huvudet känns det som att det finns fler sånger.

    Spontant kommer jag på en sång om en undluat - de är ju små papegojor

    Jag är en undulat
    som får så dåligt med mat
    För de jag bor hos, ja dem jag bor hos
    de är så snåla.
    De ger mig frön varenda dag
    men det vill jag inte ha.
    Jag vill ha XX, jag vill ha XX och Coca-cola.
    (XX = kommer inte ihåg vad undulaten vill ha)

  • Äldre 10 Feb 09:22
    #6

    Jag är en LITEN undulat - ska det vara

  • Äldre 10 Feb 09:29
    #7

    Haha ja en pyttepapegoja då.


    Snarkofagen skrev 2009-02-10 09:22:16 följande:
    Långt bak i huvudet känns det som att det finns fler sånger. Spontant kommer jag på en sång om en undluat - de är ju små papegojor Jag är en undulat som får så dåligt med matFör de jag bor hos, ja dem jag bor hos de är så snåla.De ger mig frön varenda dagmen det vill jag inte ha.Jag vill ha XX, jag vill ha XX och Coca-cola.(XX = kommer inte ihåg vad undulaten vill ha)
  • Äldre 12 Feb 20:00
    #8

    Min pappas papegoja heter Jakob (heter Jakob)
    och han kan prata som en riktig karl
    Vi leker varje dag med lilla Jakob (lilla Jakob)
    för pappas papegoja är så rar
    Om regnet öser eller solen lyser hörs det glatt:
    "Vackert väder idag! Vackert väder idag!"
    Från morgonklockan ringer och så tills att det blir natt:
    "Goddag! Goddag! Goddag! Goddag! Goddag!"

    Finns flera verser. En kär gammal goding från typ 50-talet, som finns på gamla barnskivor.

  • Äldre 13 Feb 07:43
    #9

    Solida: Haha den känner jag igen. Kommer ju till och med ihåg melodin. Tack för tipset.

    Snarkofagen: Kan berätta att dottern blev mer än nöjd när jag kunde sjunga papegojan på rätt sätt.

  • Ronja8­2
    Äldre 22 Feb 08:17
    #10

    Hehe.. en liten rättning om undulaten.. sista raden ska vara: "För jag vill hellre, för jag vill hellre, ha rom och cola."
    Iaf den versionen jag har hört, kanske inte så barnvänlig :P

  • Mumma 80
    Äldre 26 Feb 09:24
    #11

    Sista raden i undulatvisan är i vår version: För jag vill hellre, ja mycket hellre ha coca-cola och glass.

  • Äldre 9 Mar 00:15
    #12

    Någon som vet vad den låten heter och vem som sjunger?


    solida skrev 2009-02-12 20:00:19 följande:
    Min pappas papegoja heter Jakob (heter Jakob) och han kan prata som en riktig karl Vi leker varje dag med lilla Jakob (lilla Jakob) för pappas papegoja är så rar Om regnet öser eller solen lyser hörs det glatt: "Vackert väder idag! Vackert väder idag!" Från morgonklockan ringer och så tills att det blir natt: "Goddag! Goddag! Goddag! Goddag! Goddag!" Finns flera verser. En kär gammal goding från typ 50-talet, som finns på gamla barnskivor.
  • Äldre 1 May 16:12
    #13
    Låten heter "Pappas Papegoja" - finns med Häjkån Bäjkån på Spotify

    Någon som vet vad den låten heter och vem som sjunger?
    solida skrev 2009-02-12 20:00:19 följande:
    Min pappas papegoja heter Jakob (heter Jakob) och han kan prata som en riktig karl Vi leker varje dag med lilla Jakob (lilla Jakob) för pappas papegoja är så rar Om regnet öser eller solen lyser hörs det glatt: "Vackert väder idag! Vackert väder idag!" Från morgonklockan ringer och så tills att det blir natt: "Goddag! Goddag! Goddag! Goddag! Goddag!" Finns flera verser. En kär gammal goding från typ 50-talet, som finns på gamla barnskivor.
Svar på tråden Visan om en papegoja