• MuminM­y
    Äldre 13 Feb 14:41
    151672 visningar
    1938 svar
    1938
    151672

    Anna Wahlgren och Scientologikyrkan?

    I sin senaste krönika har Anna citerat/kopierat en artikel från www.kmr.nu - hon har också hämtat information från dem till sin senaste barnabok när det gäller användandet av psykofarmaka på barn.

    "Ur Barnaboken 2009 (sid 736):


    20 procent av alla västvärldens spädbarn under ett år ges i dag psykofarmaka (2008).


    I Sverige har förskrivningen av lugnande medel och sömnmedel till barn ökat med 200 procent, varav 30 procent till barn 0 - 4 år, sedan år 2000."

    KMR står för kommittén för mänskliga rättigheter vilket ju låter seriöst och officiellt men tittar man närmare visar det sig att:
    "KMR (eng. Citizens Commission on Human Rights, CCHR) grundades 1969 av Scientologi-kyrkan för att undersöka och avslöja psykiatriska brott mot de
    mänskliga rättigheterna och för att rensa upp inom den psykiatriska vården.
    "

    Denna förening gör säkert massor av bra saker, men kan de verkligen vara en seriös oberoende källa? Jag skulle gärna vilja se siffrorna bakom att 20% av alla spädbarn i västvärlden ges psykofarmaka!

    Finns det andra kopplingar mellan Anna Wahlgren och Scentiologikyrkan?


    Dela med dig av dina erfarenheter. Det är ett sätt att bli odödlig på. /Dalai Lama
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-16 14:47
    På förekommen anledning uppdaterar jag med denna info direktciterad från Anna:
    "nej, jag är inte medlem av Scientologikyrkan. Jag är (sedan många, många år) medlem av Kommittén för mänskliga rättigheter däremot."

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-17 21:51
    "Peter Anstrin är opererande Thetan på nivå VII. Han är sannolikt en av de som gått längst i scienologirörelsen i sverige. Han är också redaktör för KMR's tidning. Det verkar alltså inte som om KMR distanserat sig särksilt långt från scientologerna... " psykiatern.blogg.se/2009/february/anna-wahlgren-och-scientologerna.html
  • Svar på tråden Anna Wahlgren och Scientologikyrkan?
  • Äldre 13 Feb 14:45
    #1

    Shit vad läskigt. Har aldrig gillat AW:s tankar men att hon citerar KRM är ju riktigt skrämmande. De har inte gjort något gott så vitt jag vet. Intressant att se om det finns andra kopplingar mellan AW och Scientologerna.

  • MuminM­y
    Äldre 13 Feb 14:48
    #2

    Kan säga att en god vän till mig (som jobbar inom området) inte hade hört talas om KMR så deras trovärdighet som källa kan ju knappast vara så hög!


    Dela med dig av dina erfarenheter. Det är ett sätt att bli odödlig på. /Dalai Lama
  • Äldre 13 Feb 14:57
    #3

    MuminMy skrev 2009-02-13 14:48:59 följande:


    Kan säga att en god vän till mig (som jobbar inom området) inte hade hört talas om KMR så deras trovärdighet som källa kan ju knappast vara så hög!
    Jag känner mycket väl till KRM som endast är en frontorganisation till scientologkyrkan, alltså riktigt obehaglig.

    Från www.fri-sverige.se/
    "Om scientologernas nyöppnade museum skriver Los Angeles City Beat i en artikel den 12/1 2006. Det kallas "Psychiatry: Industry of Death" (Psykiatrin: Dödsindustrin). Med hjälp av en långrandig mängd av videor och skyltar "informerar" man om psykiatrins infernaliska plan att behärska världen. Psykiatrin, påstår man, bär skulden för den sjunkande bildningsnivån i USA liksom höjningen av premien för sjukförsäkring, skottlossning på skolor, ja t o m för 11 september. Självmordsbombare, mördare och Adolf Hitler är produkten av droger och psyko-politiska metoder. Detta nonsens skulle kunna skrattas åt om det inte vore så förrädiskt inflytelserikt. Galan vid museets öppnande var ett stjärnspäckat evenemang med Hollywoods scientologelit. Angreppet på psykiatrin försvarar sin plats bredvid anti-Darwinmonumentet och det genomgående förnekandet av etablerade vetenskapliga fakta i Bush-administrationen. "

    Deras trovärdighet=noll. Jag menar, scientologin är både skitläskig och helt snurrig.
  • Äldre 13 Feb 15:05
    #4

    Intressant läsning TS!
    Jag har alltid känt att det är lite "sekt-varning" eller vad man ska säga, över hennes forum...
    *duckar för alla stenar AWs fans kommer slänga mot mig..*


    ..därför att Annusjka redan har köpt sin solrosolja,...
  • Sarame­dM
    Äldre 13 Feb 15:07
    #5

    Att hon citerar denna scientologiorgansitation är riktigt otäckt men det förvånar mig faktiskt inte speciellt mycket

  • MuminM­y
    Äldre 13 Feb 15:23
    #6
    SaramedM skrev 2009-02-13 15:07:29 följande:
    Att hon citerar denna scientologiorgansitation är riktigt otäckt men det förvånar mig faktiskt inte speciellt mycket
    Erkänner att jag inte är särkilt insatt men började kolla lite nu och flera av citaten jag läste på olika hemsidor är ju skrämmande lika de "lärosatser" som Anna normalt predikar på sin hemsida
    Dela med dig av dina erfarenheter. Det är ett sätt att bli odödlig på. /Dalai Lama
  • Äldre 13 Feb 15:23
    #7

    MuminMy skrev 2009-02-13 15:23:02 följande:


    Erkänner att jag inte är särkilt insatt men började kolla lite nu och flera av citaten jag läste på olika hemsidor är ju skrämmande lika de "lärosatser" som Anna normalt predikar på sin hemsida
    Ja! Har precis gjort desamma. Helt galet!
  • Sarame­dM
    Äldre 13 Feb 15:25
    #8

    MuminMy skrev 2009-02-13 15:23:02 följande:


    Erkänner att jag inte är särkilt insatt men började kolla lite nu och flera av citaten jag läste på olika hemsidor är ju skrämmande lika de "lärosatser" som Anna normalt predikar på sin hemsida
    ja, som sagt det förvånar mig inte
  • Missun­dies
    Äldre 13 Feb 15:25
    #9
  • Sarame­dM
    Äldre 13 Feb 15:27
    #10

    DSM är inte en uppslagsbok över vilka droger man ska förskriva!

    Det är ett diagnoskriterium för nfp!

Svar på tråden Anna Wahlgren och Scientologikyrkan?