• hhönan

    Vad göra med linfrö mot trög mage?

    Hur ska man äta linfrön? Som dom är eller blanda med nåt?
    Vill ha snabbverkande effekt helst..

  • Svar på tråden Vad göra med linfrö mot trög mage?
  • Hertha

    Brukar ha dem i müsliblandning som förebyggande. För snabbare effekt rekommenderar jag en dos i vanlig yoghurt eller egentligen ännu mer psylliumfrön på müsli med yoghurt på morgonen.

  • emkalo

    Krossade linfrön funkar bäst tycker jag. Använd i gröt, musli eller liknande.

    Bäst effekt får man om de ligger i ngn typ av väta innan de äts/dricks. t ex i gröt eller fil eller youghurt och får dra ett par minuter. Då skapas en hinna av gele runt om (inte särskilt märkbar) som smörjer snabbare i tarmarna!

    Jag lägger dem ibland i ett glas med vatten på morgonen och väntar ngr minuter och dricker dem. Men det är ju def godare i gröt eller youghurt!

  • tvilling77

    Krossat linfrö är det som gäller, annars går dom i princip rakt genom...

  • Liten men stor

    Om du ska ätta dom för trög mage, har jag hört att man ska läga dom i vatten över natten. Och sedan ha dom i /på maten.

  • lerumstessan

    Jag lägger linfrö i vatten, kanske 2 msk i ett glas på kvällen och så dricker jag vattnet på morgonen. Jag silar fröna med tänderna och när det bara är frön kvar så har jag dem i gröten. Inbillar mig att det hjälper.....


    ~¤~Äntligen! BF 090718~¤~
  • Cecilia1982
    hhönan skrev 2009-02-18 15:41:12 följande:
    Har läst att det är gift i linfrön med, är det farligt när man är gravid?
    Då ska man äte mycket! Det är ju som med allt, snart vågar man väl inte äta något!!
Svar på tråden Vad göra med linfrö mot trög mage?