• Berber
    Äldre 19 Feb 19:44
    23185 visningar
    6 svar
    6
    23185

    Hjälp mig tolka tvättmaskinssymboler! (Whirlpool)

    Jag har köpt en begagnad Whirlpool, tyvärr utan bruksanvisning. Nu har jag problem med att tyda symbolerna. Det finns tre knappar som antingen kan vara intryckta eller ute. Den ena är märkt "e" och jag gissar att det är ekonomiprogrammet. Men de andra två?

    En ser ut som två duschar, en större och en mindre. Betyder det mer sköljning om knappen är intryckt eller mer sköljning när den är ute?

    Den tredje knappen ser ut som ett fyllt tvättkar ungefär.

    Någon som vet vad som gäller för dessa knappar? Tacksam för snabbt svar för jag har laddat maskinen

  • Svar på tråden Hjälp mig tolka tvättmaskinssymboler! (Whirlpool)
  • Äldre 19 Feb 19:46
    #1
  • Äldre 19 Feb 19:48
    #2

    SKulle gissa att den trddje knappen trycker du in om du bara kör en halv maskin, alltså en liten tvätt. Hade whirlpool innan, har för mig att det var så.


  • Marco och Mathia­s mamma
    Äldre 19 Feb 19:53
    #3

    Jag tror att det är extrasköljning men om det är en försköljning eller en eftersköljning vet jag inte, den med tvättkaret är för halv maskin och det är när de är intryckta som de är aktiva...

  • Äldre 20 Feb 11:49
    #4

    Vi har en Whirlpool och jag kan med hyfsad säkerhet säga att knappen med "två duschar" betyder extra sköljning. Knappen med "ett fyllt tvättkar" betyder stopp utan centrifugering med tvätten kvar i sista sköljvattnet.

    På nedanstående sida kan du ladda hem bruksanvisningar:
    www.whirlpool.se/app.cnt/whr/sv_SE/pageid/pgsrvifuhome001/ifu/home

  • Berber
    Äldre 20 Feb 16:34
    #5

    Tusen tack för svaren! Jag tryckte in alla tre och det stämmer som Pappa G skrev att maskinen stannade innan den skulle börja centrifugera, så den ska alltså inte vara intryckt om man vill köra hela programmet.

    Bruksanvisningarna på sajten har vi kollat men de innehåller tyvärr inte tvättsymbolerna...

  • Äldre 18 Oct 20:57
    #6

    Vad betyder symbolerna på tvättmaskinerna

Svar på tråden Hjälp mig tolka tvättmaskinssymboler! (Whirlpool)