• Shea 1
    Äldre 5 Mar 14:20
    17942 visningar
    27 svar
    27
    17942

    Ni som har Besafe izi kid - en fråga!

    Ni som har en Besafe izi kid x1 eller x2:
    Jag ringde nyss till en babyaffär för att kolla om dom hade den stolen: Nej, vi har hört så många klagomål på att lutningen var för liten så att huvudet åkte fram när dom somnade.

    Fråga till er: Åker huvudet fram på ert barn? (Misstänker att det var ett försäljningstrick eftersom de inte sålde den stolen...)

  • Svar på tråden Ni som har Besafe izi kid - en fråga!
  • knäppi­sen
    Äldre 5 Mar 14:22
    #1

    Näe, det funkar bra i vår bil i alla fall. Problem med lutningen kan uppstå om det är väldigt skålade säten, men det kan man avhjälpa med en hårt hoprullad filt eller nåt liknande

  • Shea 1
    Äldre 5 Mar 14:40
    #2

    Tack för svaret! Det kändes som om den snorkiga kvinna jag talade med försökte få mig att välja en stol ur deras sortiment, hon sa typ direkt "den är jättedålig".

  • Shea 1
    Äldre 5 Mar 19:31
    #3

    Är det bara en på hela FL som har en Besafe izi kid bilbarnstol????

  • Äldre 5 Mar 19:38
    #4

    Jag har hört samma sak och även stött på flera som bytt stol då barnen vuxit ur stolen långt innan de är fyra, sqamt varit missnöjda med den.
    de har vart nöjda de första åren men sen har de ångrat sitt köp.
    Har själv ingen erfarenhet.


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias & Nelly ♥¸.?°´¯) ♥
  • lilyan­na
    Äldre 5 Mar 19:40
    #5

    Vi har den stolen och vi är supernöjda, sonen sitter toppem och lutningen tycker jag är bra i vår bil iaf.

  • Shea 1
    Äldre 5 Mar 19:46
    #6

    Detta att den är liten har jag också hört!


    linus skrev 2009-03-05 19:38:52 följande:
    Jag har hört samma sak och även stött på flera som bytt stol då barnen vuxit ur stolen långt innan de är fyra, sqamt varit missnöjda med den.de har vart nöjda de första åren men sen har de ångrat sitt köp.Har själv ingen erfarenhet.
  • lelle1
    Äldre 9 Mar 15:09
    #7

    Den är ju utvald att vara den säkraste bilstolen så därför så kändes den naturlig för oss att köpa man vill ju ha det bästa!

    Jo det kan vara lite att huvudet trillar framåt, men vi brukar bara lägga något i mellan så går det bra. Jag rekomenderar den..

  • Äldre 9 Mar 15:11
    #8

    Min brorson hadde den stolen, det var för lite lutning för honom, eftersom han har en cp skada, men han fick en ny besafe, specialstol som hade mer lutning och nästan likadant nackskydd som cosmicen har, + sidoskydd (inte mot krock, men som håller kroppen rak), den sotter han bra i. Han testade våran cosmic, lutningen var samma på den som i hans specialstol..(så med vissa förändringar hade han kunnat använda den).


    Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • 3bm
    Äldre 9 Mar 15:14
    #9

    Vi har den stolen. Är jättenöjda. Vår son hade som liten svårt att åka bil, men när vi bytte till denna stol har bilåkandet inte varit något problem. Att den fått bäst i test gällande säkerhet spelar roll psykologiskt vad mig anbelangar och gör att jag känner mig mer tillfreds. Sonens huvud faller dock fram något när han sover, men detta kan justeras genom att ge honom en stödjande kudde.

  • Heathe­r
    Äldre 9 Mar 15:26
    #10

    Vi har Izi Kid till båda barnen och är jättenöjda! :)
    Visst händer det att huvudet "faller fram" lite granna när/om dom somnar i stolen men tycker inte det är någon anledning till att inte köpa stolen...sällan som barnen sover i bilen någon längre stund ändå och det möjliga obehaget räknar jag som helt acceptabelt i och med att barnen sitter säkert...precis på samma sätt som att Ja, det är lite trångt benutrymme för sonen, men det är det för de flesta 3½ åringar som sitter bakåtvänt...
    Fördelarna vinner stort gentemot nackdelarna, som för övrigt är att Izi Kid är lite tung och krånglig att sätta in i bilen men övning ger färdighet! ;)


    ღ Anton 051101 ღ Erin 070413 ღ
Svar på tråden Ni som har Besafe izi kid - en fråga!