• Pjaff
    Äldre 18 Mar 12:32
    81987 visningar
    14 svar
    14
    81987

    Mensvärk utan mens, hur länge?

    Jag måste bara få fråga; är det någon som vet om det är vanligt att känna av mensvärk i över 12 timmar utan att mensen kommer? Jag har BIM i dag eller på fredag och mensvärken kommer med intervaller sedan i går kväll.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Mensvärk utan mens, hur länge?
  • paddan­puff
    Äldre 19 Mar 22:20
    #1

    Du kan vara gravid faktist, jag kände så när jag väntade vår son. Kändes som att mensen skulle komma närsomhelst från o till under dagen/kvällen i flera dagar. Hoppas att du är gravid om det är det du vill

  • Äldre 19 Mar 22:32
    #2

    Precis som Paddanpuff säger så KAN det vara ett grav.symptom.
    Hade så när jag väntade sonen (2007), fick "mensvärk" 5 dagar innan BIm och gick då och svor över hur jobbigt det var att behöva lida i flera dagar INNAN tanthelvetet kom på besökt

    Samma sak nu - har BIM på tisdag och började få "mensvärk" igår, hela 6 dagar innan BIM.

    Hoppas på ännu ett pluss....


    ***S+M=L***
  • Izprin­sessan
    Äldre 20 Mar 10:09
    #3

    Jag har haft mensvärk i en vecka innan BIM vid två tillfällen sedan vi planerade att skaffa barn. Det har inte varit positivt någon av gångerna, tråkigt nog.

  • Lundby­87
    Äldre 20 Mar 23:15
    #4

    Innan min förra mens så hade jag mensvärk stark sådan som kom och gick ingen mens tänkte unge i ugnen va så sist men så va det icke dan efter kom den

  • Äldre 20 Mar 23:26
    #5

    jag har haft ett enskilt tillfälle när jag hade stark mensvärk i 3 dagar innan hon behaga dyka upp. O när jag va gravid med dottern så hade jag molvärk typ sen äl, mensvärk som inte gjorde ont typ. stor skillnad.

  • Lovna8­2
    Äldre 21 Mar 00:52
    #6

    ledsen, men jag har alltid mensvärk en vecka innan mens, tror det är väldigt individuellt...

  • caem
    Äldre 21 Mar 13:26
    #7

    För mig har mensvärk utan mens varit flera veckor innan mensen kommer samt flera veckor innan jag fick ett plus på stickan så det kan nog vara vilket som.

  • Viggo och pyrets mamma
    Äldre 21 Mar 14:55
    #8

    Här är en till som hade mensvärk från och till i flera dagar runt BIm när det visade sig att jag var gravid med sonen.


    ~ Viggo min solstråle 080425 ~ Längtar efter en till.....
  • Äldre 21 Mar 15:39
    #9

    Vet inte riktigt..

    Min mens skulle jag haft den 16:de men den har ännu inte kommit
    Har bara mensvärk men inge mens där alltså..
    Testade mig för 2 dagar sen men det visade negativ.

    Så jag tror faktiskt att bara för mensen försvinner och man har mensvärk måste det inte betyda att man har bäbis i magen, utan mensen kan också vara på väg och därför har man ont vilket är helt normalt.

  • Pjaff
    Äldre 1 Apr 15:26
    #10

    Jag hade ingen bebbe i magen, men hade mensvärk från äl till mensen kom igång, inte likt min kropp alls och efter 20 års tid vet man på ett ungefär hur ens kropp fungerar. Men men, får se hur det blir denna månad istället.

  • Äldre 2 Apr 17:21
    #11

    Visst kan man ha ont!!! Mensen kanske bara är något sen, och då har du sannolikt mensvärk fram till den kommer, och den värken kan vara ihållande eller komma och gå=)

    men visst kan det vara grav.symtom. jag hade jättekraftig mensvärk i ca 1.5 vecka efter BIM.

    men för att inte bli besviken, så bör du kanske vänta nån dag iaf, till på lördag, då du vet att du passerat BIM-dagen. Men jag vet ju hur det är..lättare sagt än gjort! Lycka till


    Less is more=)
  • Pjaff
    Äldre 3 Apr 15:06
    #12
    Sessilou skrev 2009-04-02 17:21:37 följande:
    Visst kan man ha ont!!! Mensen kanske bara är något sen, och då har du sannolikt mensvärk fram till den kommer, och den värken kan vara ihållande eller komma och gå=)men visst kan det vara grav.symtom. jag hade jättekraftig mensvärk i ca 1.5 vecka efter BIM. men för att inte bli besviken, så bör du kanske vänta nån dag iaf, till på lördag, då du vet att du passerat BIM-dagen. Men jag vet ju hur det är..lättare sagt än gjort! Lycka till
    Tråden är gammal
  • Äldre 6 Jun 21:31
    #13

    vad är bim?

  • Madele­ine198­8
    Äldre 13 Jun 17:42
    #14

    Björkö: Beräknad Icke Mens

Svar på tråden Mensvärk utan mens, hur länge?