• Dundermamman

    Nu kan ni kolla er deklaration på nätet!

    Blir det glädjetjut eller en svart dag för er?

    För mig/oss blev det glädjetjut

    Jag får 17 685:- och maken får 25 172:- tillbaka, dessutom ska vi även göra lite reseavdrag bägge två


    Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-23 19:10
    Så här gör du för att hitta om du får pengar eller ska betala pengar tillbaka!

    www.skatteverket.se
    "deklarera 2009 (höger spalt)
    "att e-deklarera (höger spalt)
    välj inloggningsalternativ
    gå till skatteuträkning
    klicka "nästa" 2 ggr och nere till höger finns resultatet
  • Svar på tråden Nu kan ni kolla er deklaration på nätet!
  • Dundermamman
    Prinsessan Leia skrev 2009-03-26 20:29:00 följande:
    nu har jag kollat Underbart..jag som trodde på restskatt men 16tusen plus reseersättning...såg att ni skrivit om reseersättning tidigare ni vet att de höjt fr 8tusen till 9tusen va?
    Ja, men vi deklarerar ju för 2008 och då är avdraget fortfarande 8 000:- Från Skatteverkets hemsida:

    Om du ska få avdrag för resor till och från arbetet ska

    - utgifterna överstiga 8 000 kronor för inkomståret 2008 och 9 000 kronor för inkomståret 2009

    {#lang_emotions_cheers}Grattis till den glada nyheten, visst är det roligare att få tillbaka än att betala!?


    Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
  • Prinsessan Leia

    ja helt underbart och få tillbax, o då får jag ju mer i reseersättning oxå!! jiha!!
    har inte behövt betala på typ 7 år så det är underbart..bara det inte vänder!!

  • Prinsessan Leia

    nån som kan lugna mina nerver lite???
    när man kollar sin deklaration på nätet..kan man få upp sin gamla för 2007 då?
    har det någon betydelse om man går in på deklarera 2009 lr inkomstdeklaration 1 person?
    när jag kollade igår stod det ju att det va för inkomst året 2008 o att det inte va inskickat men nojjig som jag är då det va nästan samma summa som förra året slår mig tanken att det är en gammal deklaration...
    hjälp mig pliiis

  • En Anna

    Prinsessan Leia skrev 2009-03-27 09:46:36 följande:


    nån som kan lugna mina nerver lite???när man kollar sin deklaration på nätet..kan man få upp sin gamla för 2007 då?har det någon betydelse om man går in på deklarera 2009 lr inkomstdeklaration 1 person?när jag kollade igår stod det ju att det va för inkomst året 2008 o att det inte va inskickat men nojjig som jag är då det va nästan samma summa som förra året slår mig tanken att det är en gammal deklaration...hjälp mig pliiis
    Då behöver du nog inte vara orolig. Borde va helknas om du kan få upp 2007 och att den inte skulle va inskickad.
  • Prinsessan Leia

    minm an fick sitt kuvert i dag o det stämde på öret så...ja får väl lugna mina nerver med att det blir inglasning av altanen!!

  • HjärtatAlicia

    Någon som kan förklara en sak för mej? När jag försöker logga in med mitt bank-id så kommer det upp ett meddelande om att jag inte kan kolla på nätet eftersom jag inte fått ngn förtryckt deklation?? vad menar dom?

  • Dundermamman
    Vofflis skrev 2009-03-28 16:21:41 följande:
    Jippi!! Jag och min man får tillbaka 10 000 kronor, skönt
    Härligt, grattis

    Blir det något speciellt för pengarna?
    Jag ser en ljusning...kan det vara våren som kommer???
  • Bebislängtan82

    Nu har jag skickat in min deklaration,skönt att ha det gjort


    Är 2009 vårt år
  • Mum of love

    om det är rätt får jag bara tillbaka 3-400 kr , fast ja bättre att få ett litet + än ett stort -


    Lyckligast i världen!!!
Svar på tråden Nu kan ni kolla er deklaration på nätet!