• MIA SD
    Äldre 31 Mar 18:06
    102467 visningar
    114 svar
    114
    102467

    40 000 i restskatt som tack för att man är Familjehem!!

    Jag vet inte om det är jag som gjort fel eller vad det är som skett!
    Jag o min man har varit familjehem under förra året, mellan feb- dec.
    Under den tiden fick vi pengar för det, en del skattefritt o en del vi skattr för. Samtidigt har jag jobbat ca 70-80% som uska på det lokala sjukhuset!
    Va faan Ska det va så här.. Nu får vi ju betala tillbaka alla pengar vi fått som familjehem. Är det nån mer som upplect det här? Vad kan jag göra förrutom att kontakta vår soc. sekreterare vilket jag gjort..

  • Svar på tråden 40 000 i restskatt som tack för att man är Familjehem!!
  • vet bäst83
    Äldre 31 Mar 18:09
    #1

    Betala o se glad ut? Det är upp till dig att kolla så att skatt har dragits och att skattesatsen stämmer.

    Betalade 75 tusen i restskatt förra året men hade bara mig själv att skylla det var väntat med andra ord.

    Vänligen

  • Anonym (surt)
    Äldre 31 Mar 18:15
    #3

    Men det är ju sant, det som Vet bäst83 skriver!!!

  • Anonym (eller­?)
    Äldre 31 Mar 18:17
    #4

    Om ni ska betala tillbaka ALLA pengar ni fått så är det nog ngt fel... eller?

    J

  • Äldre 31 Mar 18:30
    #6

    Har du fått betalt i två olika delar. En omkostnadsersättning och en lönedel så får du dra av omkostnadsdelen när du deklarerar.

  • barnfr­iföral­ltid
    Äldre 31 Mar 18:42
    #7

    Varför gnäller du? Har man inte kollat upp det innan kan man heller inte skylla ifrån sig.

  • MIA SD
    Äldre 31 Mar 20:42
    #8

    Det var förskräckligt vad ni var negativa!

    Det fattar jag väl att jag har gjort ngt fel men man kan för faan bli arg ändå!
    Sen nu i efterhand kan jag tycka att soc. kunde ha förberett oss lite bättre..
    Vi var ju ganska upptagna med pojken som kom ramlades in hos oss!!
    Jag kommer ju betala av det som ska betalas skall men faan va ni var oförstående för en med panik...

  • MIA SD
    Äldre 31 Mar 20:45
    #9

    vet bäst83 skrev 2009-03-31 18:17:25 följande:


    MIA SD skrev 2009-03-31 18:12:52 följande:
    Jaha antar att du är en sådan som vill bli struken medhårs och tycker alltid att det är alla andras fel förutom ditt eget.Lycka till med skatteskulden hoppas du sparat undan lite av pengarna och inte konsumerat upp alltning.Vänligen.
    Det är inte mkt pengar man får som familjehem ska du veta!! Kan ju säga att får man en tonåring plötsligt boende hos sig med inte ens ett par kallingar med sig så blir det inte mkt pengar över!!
  • LuMa
    Äldre 31 Mar 20:46
    #10

    MIA SD skrev 2009-03-31 20:42:53 följande:


    Det var förskräckligt vad ni var negativa!Det fattar jag väl att jag har gjort ngt fel men man kan för faan bli arg ändå!Sen nu i efterhand kan jag tycka att soc. kunde ha förberett oss lite bättre..Vi var ju ganska upptagna med pojken som kom ramlades in hos oss!!Jag kommer ju betala av det som ska betalas skall men faan va ni var oförstående för en med panik...
    Vad jobbigt att soc kastade in en pojke hos er utan att ni visste om det före!
    Jag förstår att ni hade annat att tänka på då!
  • Äldre 31 Mar 20:46
    #11

    Låter ju konstigt att ni ska betala tillbaka allt ni fått som familjehem.
    kag skulle ringt och pratat med någon på skatteverket,40 000 låter ju väldigt mycket.
    Har du betalat "normalt" med skatt på lönen?

  • Äldre 31 Mar 20:46
    #12

    Låter ju konstigt att ni ska betala tillbaka allt ni fått som familjehem.
    kag skulle ringt och pratat med någon på skatteverket,40 000 låter ju väldigt mycket.
    Har du betalat "normalt" med skatt på lönen?

Svar på tråden 40 000 i restskatt som tack för att man är Familjehem!!