• LinaP
    Äldre 1 Apr 20:57
    22443 visningar
    45 svar
    45
    22443

    rutinultraljud idag, bilder på kön. Vad ser det ut som?

    Ultraljud idag! Så skönt att veta att h*n lever! Vi fick en bild som ska föreställa könet och jag har sökt och googlat för att hitta svar på vad det kan vara. Men man blir inte klokare av allt som står överallt. 2 streck hit, 3 streck och hamburgare dit

    Vad ser du? Första anblicken så tänkte jag direkt pojke, men sen blev jag fundersam.
    (det är första gången jag lägger in bilder i en tråd, så om det inte funkar, ha överseende så får jag länka istället)

    Kön?Närbild

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-02 08:33
    Vad roligt att så många ville svara.

    Det vita på sidorna (eller uppe och nere, beroende på hur man ser det) Vad kan det vara? Det kan väl inte vara pungen? För den är väl inuti och faller inte ner förrän senare, efter förlossningen och så. Eller?

    Jag läste någonstans att könet kan vara svullet såhär tidigt och att det kan vara svårt att se skillnad. Bilden är från vecka 17+0. Är det ingen som ser en flicka?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-02 22:07
    Oj, man kan ju fortfarande skriva i sånna här gamla trådar. Det hade jag helt glömt

    Tänkte bara skriva att det var en pojke. Så kan man jämföra med sina egna ultraljudsbilder på kön, om man vill
  • Svar på tråden rutinultraljud idag, bilder på kön. Vad ser det ut som?
  • LinaP
    Äldre 2 Apr 18:01
    #31
    b i t c h skrev 2009-04-02 17:50:23 följande:
    Jag var på UL vecka 15+5. Fick då besked om att det är omöjligt att se vilket kön det blir förrän vecka 18 eller senare. Men även då kan det vara svårt. En god väninna till mig hade komplikationer under hela grav. Var till UL varannan vecka. Även dagen innan hon skulle snittas såg dom på UL att det var en pojke. Då hon "födde" visade det sig att det var en flicka. Gissa om dom blev förvånade. ALLA förväntade att det skulle komma ut en pojke. Inte ens UL som hon gjorde vecka 39+5 gick att lita på.....
    Oj, det måste verkligen ha blivit lite av en chock! Bm sa till oss också att det kan vara svårt att se innan vecka 18. Men det är kul att spekulera och få höra vad folk tror ändå Men helt säker kan man nog aldrig vara.
  • LinaP
    Äldre 2 Apr 18:03
    #32
    Vofflis skrev 2009-04-02 17:49:48 följande:
    Ser absolut ut som en pojke!! Grattis!!! Jag väntar också en liten gosse, om du vill se min UL bild finns den i mitt galleri
    Jag var in och kikade en sväng från vilken vecka är den UL bilden?
  • Äldre 2 Apr 18:11
    #33

    så såg inte mina tjejer ut när jag var på köns ul. så jag tror på en pojk

  • gbgumm­an
    Äldre 2 Apr 18:14
    #34
    Anki85 skrev 2009-04-02 18:11:38 följande:
    så såg inte mina tjejer ut när jag var på köns ul. så jag tror på en pojk
    inte min tjej heller tror också på en pojke.
  • Äldre 2 Apr 18:15
    #35

    ser ut som pung..


    Akiim är mitt liv 071004
  • Äldre 2 Apr 18:57
    #36

    TS jag tror bilden är tagen under ifrån... så man ser rumpan :)


    Rebecca -060208- Gravid BF -090613-
  • Tess19­81
    Äldre 2 Apr 20:31
    #37

    Kille!
    Grattis:)

  • LinaP
    Äldre 2 Apr 23:02
    #38

    Är den nån som har ett kunnigt öga som skulle vilja säga vad det är som man ser på bilden? Alltså vad är det där vita för något?

    Jag kollade på bilden och funderade lite, jag tänkte att eftersom själva "grejen" är lite böjd om man jämför med benen, så borde det väl nästan vara en snopp? Eller kan tjejer också få så, jag tänkte om könet är svullet så tidigt i graviditeten.

  • LinaP
    Äldre 2 Apr 23:04
    #39

    Men, jag är ju trött och tankspridd... Har ju redan fått svar på det Vad det vita var alltså.

  • 2009tr­ean
    Äldre 3 Apr 09:14
    #40

    Här har jag ritat en förklaring på din bild tror du kommer förstå varför alla säger att det är en solklar pojke. Det kan nämligen inte vara något annat

    www.familjeliv.se/hem/2009trean/gallery/phpaahbrp.jpg

    Jämför gärna med denna bild där jag ritat på en annan medlems UL-bild:

    www.familjeliv.se/hem/2009trean/gallery/php1yhwqo.png

    Hon ska också få en pojke

  • LinaP
    Äldre 3 Apr 10:05
    #41

    Åh va snällt! Det var ju en väldigt tydlig bild faktiskt

  • Äldre 3 Apr 10:09
    #42

    tyckte också att det tydligt såg ut som en pojke.

  • LinaP
    Äldre 15 Apr 23:50
    #43

    Alla ni som ser en pojke. Skriv gärna vad det är som ni ser på bilden Jag är fortfarande inte helt övertygad. Har försökt ändra på bilden i photoshop och då ser det mer ut som en flicka faktiskt

  • Anna 73a
    Äldre 15 Apr 23:58
    #44

    Jag har en liten film på min sida på vårat KönsUl
    Då iofs i vecka 24 med ändå väldigt väldigt likt...{#lang_emotions_wink}


    ♥Emma 1993♥Jennie 2000♥Daniel 2000♥Lukas 2008♥
  • Äldre 16 Apr 13:09
    #45

    Jag är osäker då flickors klitoris kan vara väldigt framträdande i början också. Ingen självklart tycker jag när det fortfarande är så tidigt. Spännande !

Svar på tråden rutinultraljud idag, bilder på kön. Vad ser det ut som?