• lollan­82
    Äldre 6 Apr 11:38
    20886 visningar
    119 svar
    119
    20886

    När och vad ska man packa i BB väskan??

    När ska man packa BB väskan???

    Och vad ska man ha i den??

    När ska man sätta in bilbarnstolen?????

    så kul att få tips.

  • Svar på tråden När och vad ska man packa i BB väskan??
  • bustös­en
    Äldre 12 May 14:01

    håller på att packa, och läser att ni rek, cerat för läpparna vid lustgas, jag har köpt idominsalva  är den tillräckligt fet för att  vara bra? Tänkte att den är ju praktisk att ha till bebisen också så att man slipper ha miljoner saker med sig :)

  • Äldre 12 May 16:27

    Jag gillar inte Idomin på grund av att den innehåller jordnötsolja och är man allergisk så fräter det typ i rumpan eller vart man nu smörjer den. Har inga egna barn men arbetat på förskola där barn blivit riktigt illa däran i baken innan man vetat om deras allergi.

  • lollan­82
    Äldre 12 May 18:36

    apotekets läppcerat aloe vera serien är kanon!!!

  • Äldre 13 May 10:18
    babykorv skrev 2009-05-10 19:30:10 följande:
    hej! ni som varit med förut, vad ska man sikta på att packa i för något? jag menar i vilken typ av väska. jag tänkte innan att det nog skulle räcka med en handväska modell större, men så såg vi en film på föräldragruppen, som handlade om ett par som skulle in och föda, och de hade packat i typ två rullväskor och tre weekend-bagar och en och annan ryggsäck... såg ut som att de skulle flytta in på kk! är nyfiken, vad hade ni för väska?
    Första gången hann jag inte packa, då bebben tittade ut tidigare än beräknat. Andra gången kom bebben i samma vecka som första, men då hade jag packat. Jag hade en handväska modell större och det räckte alldeles utmärkt.
  • Äldre 13 May 10:18
    babykorv skrev 2009-05-10 19:30:10 följande:
    hej! ni som varit med förut, vad ska man sikta på att packa i för något? jag menar i vilken typ av väska. jag tänkte innan att det nog skulle räcka med en handväska modell större, men så såg vi en film på föräldragruppen, som handlade om ett par som skulle in och föda, och de hade packat i typ två rullväskor och tre weekend-bagar och en och annan ryggsäck... såg ut som att de skulle flytta in på kk! är nyfiken, vad hade ni för väska?
    Första gången hann jag inte packa, då bebben tittade ut tidigare än beräknat. Andra gången kom bebben i samma vecka som första, men då hade jag packat. Jag hade en handväska modell större och det räckte alldeles utmärkt.
  • Annica­Astner
    Äldre 13 May 21:09

    Hej!
    Jag sitter här i vecka 26 och har bf 16augusti och har en komplicerad grav. Jag vet inte.. Man kanske borde packa väskan redan nu och ha den ståendes? handla dricka etc på vägen in såklart ;) men jag vet inte..
    Detta är mitt första, och makens andra, barn så jag vet inte vart jag ska ta vägen riktigt :(
    Inte maken heller då han inte fick vara med under största delen av sitt ex graviditet så råd och tips vore guld värd.. till oss båda..

    //Annica och Mattias

  • Cornbr­ead
    Äldre 14 May 14:45
    AnnicaAstner skrev 2009-05-13 21:09:14 följande:
    Hej! Jag sitter här i vecka 26 och har bf 16augusti och har en komplicerad grav. Jag vet inte.. Man kanske borde packa väskan redan nu och ha den ståendes? handla dricka etc på vägen in såklart ;) men jag vet inte.. Detta är mitt första, och makens andra, barn så jag vet inte vart jag ska ta vägen riktigt :( Inte maken heller då han inte fick vara med under största delen av sitt ex graviditet så råd och tips vore guld värd.. till oss båda.. //Annica och Mattias
    Tycker inte du ska oroa dig att få för tidigt bara för att du haft en jobbig graviditet..
  • smilli
    Äldre 14 May 15:20
    AnnicaAstner skrev 2009-05-13 21:09:14 följande:
    Hej! Jag sitter här i vecka 26 och har bf 16augusti och har en komplicerad grav. Jag vet inte.. Man kanske borde packa väskan redan nu och ha den ståendes? handla dricka etc på vägen in såklart ;) men jag vet inte.. Detta är mitt första, och makens andra, barn så jag vet inte vart jag ska ta vägen riktigt :( Inte maken heller då han inte fick vara med under största delen av sitt ex graviditet så råd och tips vore guld värd.. till oss båda.. //Annica och Mattias
    Jag packade en liten väska med journalen, kläder och hygienartiklar (tandborste, deo, hudlotion osv köpte så jag hade en extra uppsättning) till mig ifall jag skulle bli inlagd då jag har haft jobbiga sammandragningar sedan v20. Men jag packade inget till bebisen i den utan det var mer som en "akutväska".
    Nu är jag i v36 och det börjar väl närma sig att packa den "riktiga" bb-väskan
  • BimBim o Knorra­ns Mamma
    Äldre 14 May 15:23
    lollan82 skrev 2009-04-06 11:38:31 följande:
    När ska man packa BB väskan???Och vad ska man ha i den??När ska man sätta in bilbarnstolen?????så kul att få tips.
    Bilstolen lägger vi i kombin o sätter i när det är dags o åka hem sen.
    I BB väskan ska jag bara packa ner
    kläder till mig, min man o bebis,
    mössa till bebis
    Amningsinlägg
    Purelansalva (erfarenhet av blåsor förra gången på bb)
    Patientbricka
    Småpengar
    Papprena om att jag är rh negativ
    Lite godis + dricka för energins skull
    Shampo, balsam, duschcreme
    Hårband
    Deo
    Tandborste+tandkräm
    Napp
    Filt till bebis
    Kamera + videokamera såklart!

    Tror jag fick med det jag tänkt....
  • Äldre 16 May 15:31

    Någon som hyr den första bilstolen?

  • Loove8­4
    Äldre 17 May 11:29

    Nu är min bb-väska packad, fattas några saker som cerat, kamera (som är utlånad, får den imorgon) också måste jag inhandla amnings-bh.
    Men jag känner iaf att jag har koll på läget och han kan få titta ut i morgon kväll typ när kameran har kommit :)

  • bustös­en
    Äldre 19 May 18:40

    Glöm inte innetofflor!! Både till dig och pappan, för om man skulle gå därinne i vanliga skor så får man fotsvett utan dess like!

  • lollan­82
    Äldre 20 May 10:25

    vart hittar man billiga sköna innetofflor???

    amninsbh har jag tänkt köpa ca 2 veckor efter grav.. brösten förändras mkt då

  • Groda7­8
    Äldre 20 May 10:33

    Jag tog med libresse goodnight, jätte skönt att slippa ha BBs jätte tjocka bindor hela tiden. Denna gång ska jag ta med flera amningsbehåar och amningsinlägg, förra gången blev de jag hade genomblöta på nolltid.

  • Äldre 20 May 11:56
    lollan82 skrev 2009-05-20 10:25:20 följande:
    vart hittar man billiga sköna innetofflor???amninsbh har jag tänkt köpa ca 2 veckor efter grav.. brösten förändras mkt då
    Jaag har tänkt att ta mina foppatofflor.. Läste det någonstans och dem kan man ju ha både innan förlossningen och efter.. Blir dem lite smutsiga så är dem ju bara att skölja av.. Superbra tycker jag att det verkar iaf..
  • Annica­Astner
    Äldre 22 May 17:02
    lollan82 skrev 2009-05-20 10:25:20 följande:
    vart hittar man billiga sköna innetofflor???amninsbh har jag tänkt köpa ca 2 veckor efter grav.. brösten förändras mkt då
    Som sootie skrev.. Foppatofflor är bra att ha både inne och ute och kan lätt sköljas av.. men om du vill ha mjuka tofflor så kan du handla på h&m för typ 80kr.. Då har du Betty Boop på, och så finns det andra också.. Karlars tofflor är på ungefär samma prisklass.. ;)

    Hoppas det hjälpte nått ;)

    kram
  • lollan­82
    Äldre 23 May 14:14

    absolut

  • Äldre 23 May 18:36

    ikea har billiga tofflor också kostar typ en tjuga :)

  • lollan­82
    Äldre 24 May 14:50

    haha
    och jag har alltså missat alla dessa tofflor haha

    jag ska nog hitta några nu då haha

Svar på tråden När och vad ska man packa i BB väskan??