• Corret­je
    Äldre 11 Apr 22:02
    9146 visningar
    41 svar
    41
    9146

    Tips mot röda rumpor?!

    Min pojk (7,5 månader) har fått jätte röd rumpa. Det började lite smått med röda prickar för några veckor sedan. Sedan dess har jag försökt byta blöjmärke, jag har försökt med våtservetter, försökt bara tvätta i vatten, tagit på mycket kräm (idomin), luftat så mycket som möjligt (men kommer försöka göra det ändå mer)... Inget har hjälpt. Det har blivit värre.
    Nu har han massor av röda prickar och rodnad, det är jätterött och ser verkligen ut att göra ooooont, även om han inte verkar tycka det.

    Någon som har tips om vad jag kan göra???

  • Svar på tråden Tips mot röda rumpor?!
  • Estrel­lita
    Äldre 11 Apr 22:03
    #1

    Har du testat inotyol? Fungerade direkt för oss. Annars kanske du ska höra med BVC. Hoppas det blir bättre snart.

  • Äldre 11 Apr 22:03
    #2

    Weleda zink creme

  • Corret­je
    Äldre 11 Apr 22:06
    #3

    Problemet är att jag inte bor i sverige... Men ni tror att det kan hjälpa att byta salva alltså? Vi har aldrig haft problem med det innan, bara nu de senaste veckorna.

  • Äldre 11 Apr 22:06
    #4

    Säger också Weleda zink cream..

  • Agamem­non
    Äldre 11 Apr 22:09
    #5

    När huden är så irriterad tror jag inte att det räcker med att lufta och tvätta med vatten. Jag slår ett slag för Silon-salva, hjälper nästan direkt. (Fast om du inte bor i Sverige kanske den inte finns att få.) Kankse kan ni testa andra blöjor?


    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Äldre 11 Apr 22:09
    #6

    Inotyol är bäst, se om du kan hitta något liknande!


    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Blommy­Ness12
    Äldre 11 Apr 22:09
    #7

    potatismjöl.

  • Äldre 11 Apr 22:10
    #8

    Vad har du för blöjor? Dottern kan inte ha några med mineralolja i, hon blir jätte röd då och weledas zink salva fungerade kanon då..

  • Äldre 11 Apr 22:10
    #9

    zink salva har funkat för oss jättebra.

  • maxlis
    Äldre 11 Apr 22:11
    #10

    Min son fick plötsligt jättefula röda märken och även små prickar, varken inotyol, bepanthen eller zinksalva hjälpte. Frågade på bvc och fick till svar att han troligen fått lite svamp i de röda märkena. Fick tipset av bvc att använda daktacort och det hjälpte jättefort. Den salvan används normalt mot fotsvamp så jag skulle inte prova det om inte någon från bvc hade tittat på utslagen först.

    Annars tycker jag att inotyol har fungerat jättebra. Om de vanliga salvorna inte hjälper så kanske du kan gå till bvc och kolla att det inte är svamp?

Svar på tråden Tips mot röda rumpor?!