• Anonym (ensammamma)

    fonder för ensamstående tex majblomman

    tittade på majblommans hemsida att man kan söka pengar därifrån men man måste ha intyg från lärare kurator .Har någon fått pengar därifrån utan sånt intyg? duger nån annans intyg? Ja vill ju inte visa för andra hur dåligt ställt vi har ju
    Finns de någon annan fond där man kan söka ifrån?

  • Svar på tråden fonder för ensamstående tex majblomman
  • Anonym

    såklart måste du ha eget intyg. om du inte har det dåligt ställt skulle du väll inte söka hjälp... de e ju de dom är till för...

  • Schnooglewookiemush

    Det är ju kanonbra att man måste ha intyg, annars kan ju vem som helst få pengar fast de varken behöver eller förtjänar dem.
    Varför vill du inte visa professionella hur ni har det?


  • Anonym (inte)

    Jag hade inget intyg. Jag sökte iofs inte så mycket pengar, 1000 kr bara så jag och barnen kunde göra åtminstone EN utflykt under sommaren, vi åkte till ett zoo.

    Minns inte att de frågade om intyg, men jag tror de frågade om jobb och så.
    Jag jobbade då som timvikarie och hade försörjningsstöd resterande om det inte räckte med timmarna.

  • Anonym (inte)

    Eller jag fick räkna ut hur mycket det skulle kosta och jag kom fram till 1 500 kr eftersom vi var tvugna att hyra bil också. Kommunalt var omöjligt men jag fick beviljat 1000 kr.

  • Anonym (ensammamma)
    Anonym skrev 2009-04-13 11:15:14 följande:
    såklart måste du ha eget intyg. om du inte har det dåligt ställt skulle du väll inte söka hjälp... de e ju de dom är till för...
    ok ja jag vill bara inte skylta me hur vi har det.
    AtroCious skrev 2009-04-13 11:15:39 följande:
    Det är ju kanonbra att man måste ha intyg, annars kan ju vem som helst få pengar fast de varken behöver eller förtjänar dem.Varför vill du inte visa professionella hur ni har det?
    alltså jag kan lätt visa dom hur mycke/lite pengar jag har men de jag tycker e jobbigt att visa barnen lärare hur vi har det
  • Schnooglewookiemush
    Anonym (ensammamma) skrev 2009-04-13 11:44:45 följande:
    alltså jag kan lätt visa dom hur mycke/lite pengar jag har men de jag tycker e jobbigt att visa barnen lärare hur vi har det
    Har ni nån kontakt med BVC? De kanske kan hjälpa er?
  • Anonym (ensammamma)
    AtroCious skrev 2009-04-13 11:46:16 följande:
    Har ni nån kontakt med BVC? De kanske kan hjälpa er?
    jo de har jag ju men de va till min stora på 14år som jag tänkte ansöka till
  • Schnooglewookiemush
    Anonym (ensammamma) skrev 2009-04-13 11:47:54 följande:
    jo de har jag ju men de va till min stora på 14år som jag tänkte ansöka till
    BVC kanske kan fixa en kontakt ändå? Om du förklarar situationen.
  • Schnooglewookiemush
    AtroCious skrev 2009-04-13 11:49:42 följande:
    BVC kanske kan fixa en kontakt ändå? Om du förklarar situationen.
    En kontakt till en kurator eller liknande som kan skriva ett intyg.
  • Anonym (ensammamma)
    AtroCious skrev 2009-04-13 11:50:04 följande:
    En kontakt till en kurator eller liknande som kan skriva ett intyg.
    nej vi har ingen kontakt me kurator heller finns ju ingen andledning till det.
    enda e ju att vi får *skylta ut vår ekonomi* till läraren  för att ha en chans
Svar på tråden fonder för ensamstående tex majblomman