• Äldre 18 Apr 22:44
    53003 visningar
    6 svar
    6
    53003

    Hur lång tid tar det att cykla 5 km?

    Jag funderar på att köpa en cykel för att cykla till busshållsplatsen som ligger 5 km från vårt hem. Det är grusväg hela vägen och det är ganska mycket backar osv... Jag har inte cyklat på väldigt länge och är väldigt otränad och har dålig kondis, vad kan det ta?

  • Svar på tråden Hur lång tid tar det att cykla 5 km?
  • iolant­he
    Äldre 18 Apr 22:45
    #1

    30 min till att börja med kanske, och fortare när du blivit van och fått lite kondis...

  • Äldre 18 Apr 22:46
    #2

    20/25 min kanske om det är mkt backar kanske mindre....

  • biaw
    Äldre 18 Apr 22:52
    #3

    15 min.

  • biaw
    Äldre 18 Apr 22:53
    #4

    alternativ; köp en elcykel, eller ännu mer påkostat en moppe..

  • Äldre 18 Apr 22:54
    #5

    He he jag har en moppe :) Men det hjälper ju mig inte att bli av med överflödiga kg så jag tänkte börja cykla i stället för gym osv eftersom det aldrig blir av :) Så då blir det en mil om dagen ca 3 dagar i veckan, det måste ju hjälpa mig att gå ner i vikt :)

  • Maria4­0
    Äldre 18 Apr 23:05
    #6

    Jag hade ett jobb för några år 7 km (enkel resa), det var tufft till en början men blev ganska fort lättare. Det var skönt att lyssna på fåglarna, känna dofterna av sommaren osv. Efteråt så upptäckte jag att menssmärtorna försvann under cykeltiden. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog, men tiden kortades ganska fort samtidigt som det var skönt att vara "ensam" med naturen, blev en typ av meditation före och efter jobbet.

Svar på tråden Hur lång tid tar det att cykla 5 km?