• grisekno

    Du ser en femhundring på marken...

    ...vid kiosken där du precis håller på att handla. Du är säker på att den inte ramlat ur din plånbok. Det är flera människor runtomkring. Vad gör du?


    Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du ser en femhundring på marken...
  • ashera

    Behåller den. Skulle man fråga folk runtomkring har säkert alla tappat en femhundring, och bättre att jag behåller den än kiosken.

    Har själv tappat en femhundralapp en gång, sånt är livet.

  • A piece of stardust

    Annat alternativ. Nog för att jag är fattig student, men står det en massa folk omkring mig skulle jag inte ha samvete att ta den - förutom om ingen tittar, då skulle jag kanske våga.
    Tittar folk, ja då skulle jag fråga om någon tappat den.

  • Anghammarad

    Plockar upp den och står tyst kvar en liten stund för att se om någon person stressat börjar leta efter något på marken. Jag frågar då vad de letar efter och svarar de en femhundring så får de sina pengar.

    Kommer ingen så stoppar jag den i plånboken.

  • Majm78

    jag skulle ta upp den o stoppa den i plånkan :D skulle någon titta så säger man bara hoppsan,dax o köpa ny plånbok ;)

  • underbara jag

    om jag ser att nån tappar den så säger jag givetvis till annars behåller jag den.

    hittade en hundring härom veckan. alltid kul

  • Isalel

    om någon sett ut att leta efter något hade jag "erkänt" annars hade jag nog stoppat den i egen ficka...

  • ming

    Tar den så klart, om det inte är uppenbart vem som har tappat den.
    Den lilla summan är man väl inte ens skyldig att rapportera till polisen väl?

    Skulle vara skillnad om det var 5 000kr, då skulle jag inte ha samvete att behålla. Eller om femhundringen tex satt i bankomaten eller låg i en plånbok, så att det finns möjlighet att ta reda på vems det var.

  • Zimlis

    Behåller den gladeligen


    Klia en hund och du har funnit en fast anställning.
  • Pormoicheia
    Anghammarad skrev 2009-04-21 10:42:26 följande:
    Plockar upp den och står tyst kvar en liten stund för att se om någon person stressat börjar leta efter något på marken. Jag frågar då vad de letar efter och svarar de en femhundring så får de sina pengar.Kommer ingen så stoppar jag den i plånboken.
    Samma samma!!
Svar på tråden Du ser en femhundring på marken...