• Sandyp­ants
    Äldre 21 Apr 13:34
    32045 visningar
    62 svar
    62
    32045

    Villa Vs Radhus?

    Vad är bra resp sämre med dessa boenden?

    Har varit helt inne på villa hela tiden men nu hittat ett helt okej radhus.

    Så nu vill jag att ni säger vad ni tycker :)

  • Svar på tråden Villa Vs Radhus?
  • Sandyp­ants
    Äldre 23 Apr 11:20
    #51

    Vad har ni betalat för era radhus?
    Det vi ska kolla på ligger som 1,75milj / bud

  • Äldre 23 Apr 11:25
    #52
    Sandypants skrev 2009-04-23 11:20:59 följande:
    Vad har ni betalat för era radhus? Det vi ska kolla på ligger som 1,75milj / bud
    Nyproducerat och friköpt, centralt med egen brygga, 3 MSEK.

    /Kjell
  • petsod
    Äldre 23 Apr 11:26
    #53

    Jag ville inte uppleva det fenomen som ofta kan förekomma i radhusområden, lite som "Svensson, Svensson" att alla känner alla, man grillar tillsammans osv. Nej, jag vill vara självständig och ha mitt privatliv i fred och därför valde vi villa.

  • Sandyp­ants
    Äldre 24 Apr 10:24
    #54

    puffar lite*

  • Miss Lau
    Äldre 24 Apr 10:59
    #55
    Sandypants skrev 2009-04-23 11:20:59 följande:
    Vad har ni betalat för era radhus? Det vi ska kolla på ligger som 1,75milj / bud
    Vi betalade 2 milj för vårt då lite sunkiga 70-talsradhus. Men området är underbart och nu har vi renoverat upp det och fått precis som vi vill ha det
  • Sandyp­ants
    Äldre 24 Apr 11:23
    #56

    Är det nära någon storstad då?

  • Cianna
    Äldre 24 Apr 21:02
    #57

    Jag kikade på radhuset. Tycker det ser fräscht ut. Jag skulle absolut ha gått på visningen, när vi kikade för ett par år sen, om det legat på vår hemmaplan.

    Bra att det är löpande underhållet. Bra med södervänd tomt. Bra med gemensamhetsutrymmen och fjärrvärme.

    Jag skulle fundera över om jag tycker tomten är tillräckligt stor för mina behov. Skulle också fundera över om det känns OK med balkong utanför barnrummen (och inte utanför föräldrarsovrummet)

  • Äldre 24 Apr 21:11
    #58

    Vi bodde i ett BRF-radhus och tyckte att man fick både nackdelarna från lägenhet och hus.

    -Vi hade en hel del överhöringsljud från grannen. De hade ett piano och spelade Fur Elise dynet runt, hoppade över det svåra partiet och spelade ständigt fel på samma ställe. Jag får fortfarande rysningar av den.
    -Vi fick inte måla om vår ytterdörr. Altanen skulle vara si och så stor. Jag stör mig på att inte få göra som jag vill hemma.
    -När vi satt ute var det så nära till grannarna att det var omöjligt att låtsas som om man inte hörde vad de pratade om.

    Nu bor vi i ett hus med stor tomt och saknar den gemensamma lekplatsen men det är så skönt att ha lite space. jag älskar dessutom trädgård och det finns ju mer plats nu

  • Sandyp­ants
    Äldre 26 Apr 12:55
    #59

    Vad anser ni om att man börjar med ett billigare hus, och sedan efter några år flyttar till dyrare och större?

  • Äldre 26 Apr 18:15
    #60
    Sandypants skrev 2009-04-26 12:55:07 följande:
    Vad anser ni om att man börjar med ett billigare hus, och sedan efter några år flyttar till dyrare och större?
    Det låter som en vettig idé tycker jag Har ni hittat ett hus alltså?
    Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • Sandyp­ants
    Äldre 27 Apr 18:53
    #61

    Ja, nu har jag hittat ett som inte så dyrt också. 775,000. SÅ har känslan av att det kanske blir radhus snart :)

  • Tue 31 Oct 2023 11:45
    #62

    Kan ärligt talat inte komma på något som är bra med radhus utan bara negativa prylar. Vill väl helt enkelt inte ha grannen sitta i knät hos mig dygnet runt vilket det känns som att bo i radhus.

    Letar själv efter något ute på landet, typ ungefär som den här mannen gör:

    https://www.oland4ever.com/fastighet-sydostra-smaland-kopes.html

    Sedan trivs jag rent allmänt ute i naturen så det kan ju vara skönt dessutom  att ha en stor tomt på några tusen kvm där man både kan spela fotboll, tennis eller varför bygga en hyfsad stor swimmingpool.  Hjärta


Svar på tråden Villa Vs Radhus?