• Loovi
    Äldre 28 Apr 11:48
    1871 visningar
    14 svar
    14
    1871

    Min son plaskar i toaletten!!

    Min son på 1 år har upptäckt toaletten och allt roligt man kan göra med den, så som att plaska, slänga ner sina strumpor och mina nycklar där i.. Så nu undrar jag om det finns någon typ av toalett lås!?

    Eller vad ni har för lösningar på toalett problemet?

  • Svar på tråden Min son plaskar i toaletten!!
  • Vhilma och Victor
    Äldre 28 Apr 11:49
    #1

    Vända handtaget på toadörren?

  • näradi­g
    Äldre 28 Apr 11:50
    #2

    vi lämnar inte ett så litet barn utan uppsikt= lösning på problemet.

  • Äldre 28 Apr 11:50
    #3

    Nu har vi inte haft det dilemmat med något av barnen men att att ha toalettdörren stängd när ingen kan vara med och övervaka är ju det enklaste sättet för alla parter.  För jag antar att han inte kan öppna dörren själv ännu?


    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Äldre 28 Apr 11:52
    #4

    Och OM han kan öppna dörrar så sätt en kasthake högre upp.


    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Äldre 28 Apr 11:54
    #5

    Går det inte på något sätt att låsa/låsa upp toalettdörren utifrån? Det hade nog jag gjort...

  • PLUPP0­9
    Äldre 28 Apr 11:54
    #6

    Jag har för mig att man kan köpa typ "säkerhetslås" att fästa på toaletten (toalettlocket), som låser locket för små klåfingriga barn. Kolla på t.ex. Babyproffsen alt barnsäkerhetssidorna på internet.

  • Äldre 28 Apr 11:59
    #7

    hasp på utsidan av dörren som han inte når till!?

  • Äldre 28 Apr 18:06
    #8

    vi brukar låsa våran toalett från utsidan med en skiftnyckel.. (ett lås där det sticker ut en plugg typ)


    *stolt mamma*
  • besser
    Äldre 28 Apr 18:07
    #9

    Tror att det finns särskilda toalettlås i djuraffärer, för att undvika att hundar/katter får upp locket och kan lapa i sig...

  • Lussek­atten8­7
    Äldre 28 Apr 19:54
    #10

    Kan bara säga att min son tycker också det är kul med toaletten,öppna locket,stänga locket....suck,och toaborsten är också kul....

  • lilltr­ollet8­3
    Äldre 28 Apr 19:56
    #11

    haha, känner igen det där. Inte alltid man kommer ihåg att stänga dörren och gör man det så låter min son mig veta det genom att gallskrika för att han inte kommer in, han älskar att stå i badrummet och kolla på tvättmaskinenn när den snurrar. Men jag har funderat på att köpa sån träsits. dom är ju mycket tyngre än vanliga i plast, så han kansek inte får upp locket.  Men annars är det ju stängda dörrar som gäller:)

  • Äldre 28 Apr 23:22
    #12
    lilltrollet83 skrev 2009-04-28 19:56:47 följande:
    haha, känner igen det där. Inte alltid man kommer ihåg att stänga dörren och gör man det så låter min son mig veta det genom att gallskrika för att han inte kommer in, han älskar att stå i badrummet och kolla på tvättmaskinenn när den snurrar. Men jag har funderat på att köpa sån träsits. dom är ju mycket tyngre än vanliga i plast, så han kansek inte får upp locket.  Men annars är det ju stängda dörrar som gäller:)
    Oh, gör inte det! Om han ändå får upplocket och sen råkar tappa det på sina små fingrar så lär det bli många tårar. Iofs kanske han låter bli toaletten efter det.
  • Äldre 28 Apr 23:25
    #13

    Vi brukar låsa toalettdörren utifrån. Det är ett enkelt lås som går att få igen med en skruvmejsel eller en smal tesked.


    I lay down my sword ...
Svar på tråden Min son plaskar i toaletten!!