• Äldre 29 Apr 00:02
    72921 visningar
    1643 svar
    1643
    72921

    Phil & Ted syskonvagn del 14

    Phil & Ted syskonvagn del 14


    Välkommen till 14:e Phil and Ted´s tråden!


    OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!

    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

    Hur funkar Phil and Ted´s?

    När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

    Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40914001.html

    Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

    E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

    Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

    Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

    Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

    Demofilm av en sport V1

    " target="_blank">



    Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-...

    Lägg ut era bilder på vagnen, tillbehör och tips och trix 

    BILDTRÅD 1: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

    BILDTRÅD 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-29 00:47
    BILDTRÅD 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496899.html
  • Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14
  • Äldre 29 Apr 00:05
    #1
    {#lang_emotions_flower} Välkomna till den 14 delen av Phil & Ted syskonvagn{#lang_emotions_flower}
    Här delar vi med oss om våra erfarenheter av den smidiga syskonvagnen

    Mycket nöje
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Äldre 29 Apr 00:08
    #2

    Ni som har ståbräda som alternativ ibland istället för syskonsits, vilken sort har ni? Jag fick en easyrider (?) av mormor, det var enda sorten i affären som öht passade att sätta fast. Min 2,5-åring står väldigt långt bak med den. Jag kan knappt gå själv, får gå vid sidan om vagnen för att inte sparka på brädan.
    Finns den nån bättre sort till p&t?

  • Äldre 29 Apr 00:19
    #3

    Det ska vara easyrider med stora krokar som passar till P&T.
    Ev så finns det fler som passar med då är det nog bäst att pröva i butik.
    P&T´s handtag är ju rätt korta så tyvärr blir det lite trångt för barnet och för föraren.


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
  • s v e a
    Äldre 29 Apr 00:35
    #4

    AKUT HJÄLP!!

    är på väg till ikea (bor utomlands därav tidsskillnad, så att ni inte tror att jag är helt galen och shoppar mitt i natten ) och har tänkt köpa något madrass liknande till min framtida p&tds. Är det någon som har måten på liggdelen för bebis??

    väldigt tacksam för svar

  • Äldre 29 Apr 00:37
    #5

    60 cm lång


    s v e a skrev 2009-04-29 00:35:11 följande:
    AKUT HJÄLP!! är på väg till ikea (bor utomlands därav tidsskillnad, så att ni inte tror att jag är helt galen och shoppar mitt i natten ) och har tänkt köpa något madrass liknande till min framtida p&tds. Är det någon som har måten på liggdelen för bebis?? väldigt tacksam för svar
    Kopierar från faq:en
    Cocoon
    Vikt: 1.6kg
    Klädsel/tyg: tåligt, tvättbart & vattentät
    Ålder: Nyfödd upp till 6 månader
    Mått: längd 60cm, bredd 30cm, höjd 20cm
    Maxlast: 9kg
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
  • s v e a
    Äldre 29 Apr 00:39
    #6

    Missy Cat skrev 2009-04-29 00:37:27 följande:


    60 cm lång Kopierar från faq:en Cocoon Vikt: 1.6kg Klädsel/tyg: tåligt, tvättbart & vattentät Ålder: Nyfödd upp till 6 månader Mått: längd 60cm, bredd 30cm, höjd 20cm Maxlast: 9kg
    Åh du är helt underbar
    Försökte hitta på hemsidan, men det verkar som du lyckades bättre!
    tuuusen tack!
  • Äldre 29 Apr 00:46
    #7

    Det var så lite så. Nu måste jag dock gå o sova Lägger in länk till nya bildtråden.


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
  • SandyL
    Äldre 29 Apr 07:36
    #8

    *lägger i favoriter*

  • Kaxmaj­a
    Äldre 29 Apr 08:28
    #9
    s v e a skrev 2009-04-29 00:35:11 följande:
    AKUT HJÄLP!!är på väg till ikea (bor utomlands därav tidsskillnad, så att ni inte tror att jag är helt galen och shoppar mitt i natten ) och har tänkt köpa något madrass liknande till min framtida p&tds. Är det någon som har måten på liggdelen för bebis??väldigt tacksam för svar
    ähhh IKEA i Norge har öppet till 23 på kvällarna så du kunde nästan ha varit här
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 Lillebror BF 5/6 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • trollt­riss
    Äldre 29 Apr 09:28
    #10

    Har äntligen fått tillbaka min e 3 a med nytt chassi, som är helt annorlunda, det är en classic, med större utrymme för det bakomsittande barnet. Dessutom lite högre och bekvämare att köra,,,, så nu är jag nöjd igen.

    Fast det är fortfarande läskigt när man vet att chassit gått av!!!!!!!!!

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14