• Missy Cat

    Phil & Ted syskonvagn del 14

    Phil & Ted syskonvagn del 14


    Välkommen till 14:e Phil and Ted´s tråden!


    OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!

    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

    Hur funkar Phil and Ted´s?

    När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

    Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40914001.html

    Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

    E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

    Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

    Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

    Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

    Demofilm av en sport V1

    " target="_blank">



    Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-...

    Lägg ut era bilder på vagnen, tillbehör och tips och trix 

    BILDTRÅD 1: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

    BILDTRÅD 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-29 00:47
    BILDTRÅD 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496899.html
  • Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14
  • teasmamma

    hum...konstigt...har det kommit någon ny sport nu då?...

  • Pusselbiten86
    Bess skrev 2009-06-19 23:22:37 följande:
    Beror på om ni använder vagnen mkt. T.ex långa sträckor till o från dagis? Kanske ni kan klara er med en ståbräda annars? Tror du att 2,5 åringen kommer att behöva sova i vagnen då ni e borta nånstans?
    nej de gör vi inte. Utan kör bil till dagis.
    O sova, nej de gör han knappt om dagarna mer nu så.

    Tänker bara på att ha 3 barn i stan. En bebis i vagen o 2 gående... Kan bli kaos

    Men de kanske löser sig :)
    Noah 0605, Thias 0707, Syskon 091214 *Längtar*
  • SandyL
    SandyL skrev 2009-06-19 20:34:12 följande:
    Använt min P&T för min nyfödda dotter idag, min stora tjej åkte ej, tycker ni inte det är lite krångligt bära in o ut bebis från liggdelen?? Sen tycker jag fortfarande det är lite plats för bebisens ben när syskonsätet är på... o idag satt ju inte ens min stora där då det sjunker ner ännu mer.......
    puffar lite, vad tycker ni?
  • teasmamma

    Meleah; Ja jag tror alltså också att jag har fått fel...Har kollat runt på olika hemsidor och youtube...har hittat sport/e3/classic hur de ser ut o kör uteslutningsmetoden att det måste vara vibes skydd jag har fått..suck...Har du bild på din hur man fäster den i vagnen?

  • Lady Gaga
    teasmamma skrev 2009-06-20 12:17:30 följande:
    Meleah; Ja jag tror alltså också att jag har fått fel...Har kollat runt på olika hemsidor och youtube...har hittat sport/e3/classic hur de ser ut o kör uteslutningsmetoden att det måste vara vibes skydd jag har fått..suck...Har du bild på din hur man fäster den i vagnen?
    kontakta återförsäljaren och berätta att du har fått fel plastskydd.
    Bättre bly än illa fäkta
  • Hannah74
    Hannah74 skrev 2009-06-18 20:57:46 följande:
    2 snabba frågor till er experter. vad är kardborrebanden på cocoonens utsida till för? Och vad är dessa knäppen till för?
    Hej, fick ju svar om vad dessa knäppen (inlägg 862) ska vara till- se bild. Men det kan väl inte stämma, är ju 2 st precis likadana på varsin sida, de kan man ju inte knäppa ihop? Dessutom har de bara ca 1cm band och sitter med en 30 cm mellanrum, ingen chans i världen jag kan knäppa ihop dem, och de man knäpper ihop har jag ju redan knäppt i hop (2 par bak när man har den uppfälld)

    Så? Är jag helt ute o cyklar som inte får ihop det?
    Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste!Och i maj fick han en lillasyster!
  • Meleah
    teasmamma skrev 2009-06-20 12:17:30 följande:
    Meleah; Ja jag tror alltså också att jag har fått fel...Har kollat runt på olika hemsidor och youtube...har hittat sport/e3/classic hur de ser ut o kör uteslutningsmetoden att det måste vara vibes skydd jag har fått..suck...Har du bild på din hur man fäster den i vagnen?
    Nej, jag har ingen bild, men man fäster de små knapparna i öglor som sitter runt om öppningen där bak. Tycker också att du ska kontakta återförsäljaren för det är garanterat fel.
    ★ Vilya 070529 ★ Pl Snitt 090715 ★
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 14