• elikra
    Äldre 6 May 17:32
    1268 visningar
    12 svar
    12
    1268

    cytotec

    Hej, jag vill gärna höra om erfarenheter av cytotec. vad är "normalt"?

  • Svar på tråden cytotec
  • dcy
    Äldre 6 May 17:36
    #1

    Hej!
    Jag fick cytotec för några veckor sedan! Men på mig fungerade dem tyvärr inte så det fick bli skrapning tillslut.

  • gul som solen
    Äldre 7 May 18:45
    #2

    fick cytotec för drygt en vecka sedan, jag vet inte hur pass det har hjälpt, men jag blöder fortf ganska mkt så det känns som att allt inte är ute.

  • Anonym (MA)
    Äldre 7 May 19:01
    #3

    Det krävdes 2 omgångar innan allt kom ut. Gjorde djävulskt ont,men skrapning var inte ett alternativ. Man bör ligga inlagd så man kan få smärtstillande!

  • elikra
    Äldre 8 May 10:49
    #4

    Alltså jag undrar lite. Hade blött sparsamt 1,5 vecka och kom in till sjukhuset och fick veta att nåt var fel. Blev inlagd och fick 4 cytotec vaginalt och en diklofenak som smärtstillande. De sa att jag skulle ligga 4-6 timmar och blöda rejält innan jag fick åka hem. Men efter 7 timmar hade inget hänt och jag fick åka hem. Hade lite ont och blödde på kvällen men sen dess har jag bara blött som jag gjorde innan cytotecen...som sparsam mens, inga klumpar eller smärtor...är detta normalt???

  • gul som solen
    Äldre 8 May 10:51
    #5

    Du borde nog åka in eller ringa om det går för det låter ju som att det inte har funkat då. Jag fick tre cytotectabletter, alltså att svälja, men det har gått lite trögt här oxå. Hoppas nu att allt är ute iaf.

  • Anonym
    Äldre 10 May 14:36
    #6

    Ja det behöver du nog kolla jag blödde ordentligt och det kom myckt klumpar mitt foster var 6+4 hur gammalt fostret var när det dog avgör säkert hur mycket det kommer men det känns som det borde komma mer än du beskriver oavsett. Kolla det så det inte blir något fel.

  • Anonym (U)
    Äldre 12 May 09:15
    #7

    Igår var jag på Sjukhuset och fick 3 tabletter Cytotec vaginalt. Fick samtidigt värktabletter och lite senare en smärtstillande spruta.
    Det sved en del när de hade stoppat upp tabletterna. Efter ca 4 timmar satte det igång. Det gjorde inte alls så ont som jag trodde att¨det skulle göra. Fostret dog i vecka 8+5.
    Fick stanna kvar under dagen och ligga och vila mig. Det blödde mycket igår men nu är det inte alls så mycket längre, lite mer än en vanlig mens bara. Mest ont gör det i själen....

  • Anonym (Elin)
    Äldre 12 May 09:18
    #8

    tror me att du ska åka in... jag fick oxå cytotec och de blödde rejält med stora klumpar... visst.. de beror på vilken vecka du var i men efter som du fick nått överhuvudtaget antar jag att du var längre gången än typ v 4-6 eller så för då hade nog dom låtit kroppen ta hand om de själv..
    Ring eller åk in för det kan ju bi infektioner om inte allt kommer ut..

  • Anonym (Elin)
    Äldre 12 May 09:18
    #9

    Oj.. såg nu att denna tråden var ett par dagar.. hoppas allt har gått bra...

  • Äldre 29 Feb 22:00
    #10

    läs gärna om när jag fick Cytotec här http://metrobloggen.se/evsi/cytotec/  
    vill varna andra för att råka ut för samma sak 


    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • flopp
    Äldre 15 Apr 22:21
    #11

    Framför allt bör alla lyssna på denna dokumentär!

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1316&artikel=4983804

  • Äldre 10 Jul 13:57
    #12

    precis, riktigt bra dokumentär , det är jag som är med i den


    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
Svar på tråden cytotec