• Anonym (värk)
    Äldre 24 May 12:22
    1290 visningar
    7 svar
    7
    1290

    voltaren

    På voltaren förpackningen står det att man skall undvika att ta de receptfria tabletterna om man vill bli gravid eller är gravid, annat än på läkarens ordination.

    jag o min sambo är inne på 3e försöket, men jag har värk och vet att voltaren hjälper.

    vad säger läkaren till er som e gravida om att äta voltaren. (3-4 dagar brukar jag ta 3 tabletter dagligen om jag behöver) ca 1 gång/år.

  • Svar på tråden voltaren
  • Anonym
    Äldre 24 May 12:25
    #1

    Voltaren kan störa ägglossningen så att man inte blir gravid. Om man redan är gravid så vet jag inte om det är farligt.

  • Anonym (värk) Trådstartaren
    Äldre 24 May 12:30
    #2

    gäller det även voltarensalva/zon-salva???
    smörjer ländryggen och axeln

  • Äldre 24 May 12:31
    #3

    Hej!
    Voltaren är ju en aniinflammatorisk värktablett. Den kan ge missfall. Jag får inte ta någon som värktablett alls, bara alvedon. Jag har svår migrän å även värk i kroppen.
    PS: är gravid.

  • Anonym (nr 1)
    Äldre 24 May 12:33
    #4

    Det gäller salva också säger min läkare.

  • Anonym (värk) Trådstartaren
    Äldre 24 May 12:36
    #5

    attans...
    tycker inte att alvedon hjälper alls, ipren och voltaren är mkt bättre - men då får jag väl avstå dem

  • Anonym (nr 1)
    Äldre 24 May 12:37
    #6

    Ja, det gäller ju ipren också tyvärr...

  • Anonym (p)
    Äldre 24 May 20:46
    #7
    Anonym (värk) skrev 2009-05-24 12:22:08 följande:
    På voltaren förpackningen står det att man skall undvika att ta de receptfria tabletterna om man vill bli gravid eller är gravid, annat än på läkarens ordination.jag o min sambo är inne på 3e försöket, men jag har värk och vet att voltaren hjälper.vad säger läkaren till er som e gravida om att äta voltaren. (3-4 dagar brukar jag ta 3 tabletter dagligen om jag behöver) ca 1 gång/år.
    Men hör med din läkare då? Det finns ju starkare värktabletter som inte är antiinflammatoriska som är ok att ta när man försöker bli gravid.
    Jag har fått både Citodon och Paraflex som jag kan ta i kombination med Alvedon (Paraflexen alltså).
Svar på tråden voltaren