• Anonym (Kaffedraken)

    Vill ha hjälp med frågor till tipspromenad!!

    Behöver hjälp med att göra en tipspromenad för vuxna. Har googlat runt massor men inte hittat så mycket bra. Så kom med tips på frågor..gärna kluriga eller roliga.

    Tacksam för svar;)

  • Svar på tråden Vill ha hjälp med frågor till tipspromenad!!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tusen tack för alla svar...nu kommer jag nog få ihop en bra tipspromenad som passar många åldrar=)

    Tack tack tack!!

  • Anonym (Kaffedraken)
    längtar efter familj skrev 2009-05-27 08:48:42 följande:
    Ulrika73: Dina var verkligen toppen! De ska jag minnas till något bra tillfälle!
    Mmm...  dom var faktiskt riktigt roliga...
    Kan upplysa om att det inte fanns en enda vuxen som hade alla rätt... :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det finns även flertalet webbsidor där man kan ladda ner tipspromenader gratis eller väldigt billigt. Jag har testat Quizzy.se där kan man välja frågor från en databas och på så sätt få hjälp på ett bra sätt. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har tidigare letat efter frågor också och saknat en webbplats med gratisfrågor. Därför har jag satt ihop en där tanken är att man ska kunna få färdiga slumpade rundor med frågor och dessutom kunna lägga på egna texter och få färdigt facit. Tanken är att den ska fortsätta fyllas på av de som använder den. Alla saker ska vara fria att använda. Den finns i dagsläget på tips.melkersson.eu/

  • Anonym (Kaffedraken)
    Madame Mom skrev 2009-05-27 00:41:49 följande:
    Sist jag gick tipspromenad så hade dom luriga frågor...  Väldigt enkla om man verkligen tänkte till, men det gjorde inte alla kan jag säga...
    Det är dock inga 1, X, 2 svar, utan man får skriva sitt svar på en rad...

    Frågor i stil med

    Hur många av varje djurart tog Moses med sig på arken?
    Det stora flertalet svarade så klart två, men svaret var ju noll...  För det var ju inte Moses utan Noak..

    En grönsakshandlare är 45 år och  185 cm lång. Vad väger han?
    Rätt svar är: Frukt

    Är det lagligt att gifta sig med sin änkas syster..?`
    Svar: Det kan man ju inte eftersom man är död.

    Om du tar två äpplen från fem, hur många har du då?
    Svar: 2

    Säger du 5 plus 7 blir 13 eller säger du 5 adderat med 7 är lika med 13?
    Svar:  5+7 blir inte 13, utan 12.

    Du kommer in i ett mörkt rum. I rummet finns ett stearinljus, en oljelampa och en vedspis, men du har bara en tändsticka. Vad tänder du först?
    Svar: Tändstickan

    Herr och Frun Andersson har fem döttrar som var och en har en bror. Hur många är de i familjen?
    Svar: 8

    En flaska med kork kostar 110:- . Flaskan kostar 100:- mer än korken. Hur mycket kostar korken?
    Svar: 5:- eftersom flaskan kostar 105:- (100:- mer än korken alltså)

    Ja, det var några...
    de var menat till dig!
  • Anonym (Kaffedraken)
    förvirrat geni skrev 2014-06-16 13:11:24 följande:
    du, du skrev innan att flaskan kosta 100 och sen kostade den helt plötsligt 105 hur tänkte du nu? pucko...Obestämd
    Den kosta 100 kr MER än korken, alltså måste flaskan kosta 105 och korken 5. Det är nog inte hon som är puckot..
Svar på tråden Vill ha hjälp med frågor till tipspromenad!!