• Äldre 26 May 18:28
    348331 visningar
    3414 svar
    3414
    348331

    Trådiga flytningar, fattar ingenting?

    Det här med trådiga flytningar under äl-perioden, ska trådarna vara synliga eller hur ska man veta att det är trådar i flytningarna?

  • Svar på tråden Trådiga flytningar, fattar ingenting?
  • Äldre 26 May 18:34
    #1

    Detta är en bra sida ang flytningars utseende, kan tyckas var lite väl informativ men va gör man inte i jakten på plus, synd bara att det står på norska men kolla gärna.

    http://www.pernille.info/cervixsekret.htm


    ღ BIM 5/6 ღ
  • Äldre 26 May 19:07
    #2
    sjöberg75 skrev 2009-05-26 18:34:33 följande:
    Detta är en bra sida ang flytningars utseende, kan tyckas var lite väl informativ men va gör man inte i jakten på plus, synd bara att det står på norska men kolla gärna. www.pernille.info/cervixsekret.htm
    Mycket utförlig sida! Det står ju även om livmodertappen där. Om tappen är öppen, då är det alltså äl eller mens på ingående? Har du några erfarenheter?
  • Äldre 26 May 19:11
    #3
    Tessie80 skrev 2009-05-26 19:07:54 följande:
    Mycket utförlig sida! Det står ju även om livmodertappen där. Om tappen är öppen, då är det alltså äl eller mens på ingående? Har du några erfarenheter?
    Har faktiskt erfarenhet från detta denna månaden..
    min mens har en lång cykel på 35 dagar o det har varit svårt att pricka in ÄL även me Stickor o när jag läste denna sidan så fick jag reda på hur ÄL-flytningen skulle se ut, glasklar, genomskillnig o att det gick att göra trådar..

    hoppas nu bara att det ger resultat i form av ett plus.. men den som väntar....
    ღ BIM 5/6 ღ
  • Äldre 26 May 19:20
    #4

    Fast om jag förstår den där sidan rätt (kan ju vara ganska svår att förstå ) så kan äl-flytningarna har i stort sett alla färger... Typ glasklar, gul, lite rosa m.m.

  • Äldre 26 May 19:22
    #5

    Sen står det att det inte absorberas av toapappret. Brukar de andra, "vanliga flytningarna" göra det? Har inte tänkt på det tidigare...

  • Äldre 26 May 19:24
    #6
    Tessie80 skrev 2009-05-26 19:20:43 följande:
    Fast om jag förstår den där sidan rätt (kan ju vara ganska svår att förstå ) så kan äl-flytningarna har i stort sett alla färger... Typ glasklar, gul, lite rosa m.m.
    Mmm precis så det gäller att läsa på {#lang_emotions_laughing} (om man orkar...)

    Tror det är bättre att lyssna/känna av sin kropp ändå än att hålla på med en massa stickor, kan ju vara svårt med ÄL o jag tycker inte fl:s ÄL-uträknare är så bra.

    Jag har ju en cykel på 35 dagar o denna länken räknar ut de 3 mest fertila dagarna o jag tror vi har prickat in dem...

    http://www.kanalen.org/foraldrar/blandat/fertilkalender.php
    ღ BIM 5/6 ღ
  • Äldre 26 May 19:39
    #7

    Ja, det verkar ju så. Hade jag gått på mina normala cykler så skulle jag tippa på äl om en-två veckor typ... Men det är inte helt omöjligt att det är på g nu då.

    Vet inte om det var på den där sidan eller vart det var men du kanske har koll, det stod någonting om att själva sekretet sjunker om det är en äl-flytning, stämmer det?

  • Äldre 26 May 19:40
    #8

    Kände förresten att det värkte till i min högra äggstock i går kväll ett bra tag. Vet inte om det också kan vara så innan?

  • Äldre 26 May 21:15
    #9
    Tessie80 skrev 2009-05-26 19:22:44 följande:
    Sen står det att det inte absorberas av toapappret. Brukar de andra, "vanliga flytningarna" göra det? Har inte tänkt på det tidigare...
    Jag märkte det tydligt att det inte absorberades på pappret, blir liksom glatt o man kan få trådar utav det om man tar med fingret..
    ღ BIM 5/6 ღ
  • Äldre 26 May 21:34
    #10
    sjöberg75 skrev 2009-05-26 21:15:48 följande:
    Jag märkte det tydligt att det inte absorberades på pappret, blir liksom glatt o man kan få trådar utav det om man tar med fingret..
    Ibland ser man ju att det är flytningar som ligger ovanpå pappret, blanka liksom, är det det då kanske? Som du märker är jag heeelt grön på det här. Kan ingenting... Hehe!
Svar på tråden Trådiga flytningar, fattar ingenting?