• Tessie80

    Trådiga flytningar, fattar ingenting?

    Det här med trådiga flytningar under äl-perioden, ska trådarna vara synliga eller hur ska man veta att det är trådar i flytningarna?

  • Svar på tråden Trådiga flytningar, fattar ingenting?
  • Trolltoka

    Men det är ju faktiskt eran tråd! Jag har ju egentligen ingenting här å göra förutom som "vis kvinna" haha.

    Illamående kommer och går. Ska på första barnmorskebesök imorgon. Ska försöka tjata till mig ett försök att lyssna på hjärta, även om jag vet att det inte är säkert att det går. Handlade första gravidkläder igår då jag insett att mina vanliga byxor bara går att drömma om att ha, även mina mysbyxor har utgått. Insåg igår när jag provade kläderna att mina bröst ser förskräckliga ut medmassa stora blåa ådror överallt och kring vårtgårdar.
    '
    Du har alldeles rätt, rökte innan jag blev gravid nu. Slutade samma dag som när jag fick första svaga strecket. Det var faktiskt inte svårt alls. Delvis tycker jag det luktar vidrigt. Sen så kan rökning under graviditet vara en bidragande orsak att det blev som det blev med dottern. Så jag vågar helt enkelt inte chansa igen! Sen anser jag det att man inte ska säga att man kan göra allt för sitt barn om man inte ens kan fimpa för det


    trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 23/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
  • Tessie80
    Trolltoka skrev 2009-06-15 11:29:44 följande:
    Men det är ju faktiskt eran tråd! Jag har ju egentligen ingenting här å göra förutom som "vis kvinna" haha. Illamående kommer och går. Ska på första barnmorskebesök imorgon. Ska försöka tjata till mig ett försök att lyssna på hjärta, även om jag vet att det inte är säkert att det går. Handlade första gravidkläder igår då jag insett att mina vanliga byxor bara går att drömma om att ha, även mina mysbyxor har utgått. Insåg igår när jag provade kläderna att mina bröst ser förskräckliga ut medmassa stora blåa ådror överallt och kring vårtgårdar. ' Du har alldeles rätt, rökte innan jag blev gravid nu. Slutade samma dag som när jag fick första svaga strecket. Det var faktiskt inte svårt alls. Delvis tycker jag det luktar vidrigt. Sen så kan rökning under graviditet vara en bidragande orsak att det blev som det blev med dottern. Så jag vågar helt enkelt inte chansa igen! Sen anser jag det att man inte ska säga att man kan göra allt för sitt barn om man inte ens kan fimpa för det
    Trots att du inte kommer i kläderna och känner dig uppsvullen med allt vad det innebär så är det ju en positiv sak och det går ju åt rätt håll. Va fort det har gått, vilken vecka är du i nu då? Jag har också massa ådror på mina bröst, dser ganska osmakligt ut faktiskt, haha!

    Gud va bra att det går lätt med rökningen. Och ännu bättre att du tycker att det luktar vidrigt. Fast det har jag alltid tyckt, likt förbannat så röker man ju...
    Jag vet inte riktigt om jag förstog att jag var gravid förra gången, med min son, eftersom jag tog en cigg då coh då. Så här i efterhand kan jag inte för allt i världen förstå hur jag kunde utsätta min älskade son för något sånt! Håller verkligen med dig i det sista du skrev.
  • Trolltoka

    Haha jo tiden går fort! Gick in i v.9 igår Såg även att det kommit upp en svag hormonrand på magen också igår Såg även att magen nu är lika stor på morgonen som den tidigare varit på kvällarna

    Haha jaaa, det är ju inte snyggt! Speciellt inte när ådrorna buktar ut å ser sprängfärdiga ut! Sa det till karln igår att jag upptäckt att brösten ser förskräckliga ut å han skrattade bara åt mig. Tror inte han vågar glädjas lika mycket som mig ännu med tanke på allt som vi genomgått.

    Ger man sig bara fan på att det ska gå bra å sluta röka å ställer in sig till 110% på det så då går det bra också! Tvekar på hur det ska gå så går det åt helvete


    trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 23/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
  • Tessie80
    Trolltoka skrev 2009-06-15 11:47:51 följande:
    Haha jo tiden går fort! Gick in i v.9 igår Såg även att det kommit upp en svag hormonrand på magen också igår Såg även att magen nu är lika stor på morgonen som den tidigare varit på kvällarna Haha jaaa, det är ju inte snyggt! Speciellt inte när ådrorna buktar ut å ser sprängfärdiga ut! Sa det till karln igår att jag upptäckt att brösten ser förskräckliga ut å han skrattade bara åt mig. Tror inte han vågar glädjas lika mycket som mig ännu med tanke på allt som vi genomgått. Ger man sig bara fan på att det ska gå bra å sluta röka å ställer in sig till 110% på det så då går det bra också! Tvekar på hur det ska gå så går det åt helvete
    Oj, hormonränderna brukar väl inte komma förräns mot slutet va? Jag fick aldrig nån men har för mig att jag läst det.
    Åh fy, det med ådrorna lät inte mysigt, hahaha! Buktar ut och ser sprängfärdiga ut. Så är det inte för mig...
    Nej, jag förstår om karln din inte vågar glädjas riktigt. Det blir ju bara jobbigt då. Han hoppas väl självklart men kanske inte ropar hej ännu. Men när kan ni känna er "säkra" då? Eller kan ni inte det?

    Jag _ska_ sluta röka när jag blir gravid och det vet jag! Sen är man lite pirrig bara, men det är ingen fara...
  • Anna24
    browniieee skrev 2009-06-14 20:59:25 följande:
    gjorde en medicinsk abort och fick göra ett grav.test 4 veckor senare samt ett VUL några dagar senare... Inga rester kvar...!
    jag gjorde en medicinsk abort och några dagar efterår gjorde dom ett vul för att se att det var borta helt. iaf så nu när jag fick mensen så kom det ut som klumpar. pratade med min barnmorska som förklarade att det kunde vara gammalt koagel från ma som kom ut. och var inte alls nå farligt.
  • Trolltoka

    Ja.. Jag fick inte rand förens i 3e trimestern sist (hann ju som sagt inge längre än till 6e månaden) och trodde också dom inte kom förens fram emot slutet, men tydligen inte då! Nej dom är inte vackra nu de där ådrorna!

    Efter fulla 28 veckor kan vi känna oss säkra! Efter v.30 spelar det ingen roll när den kommer iprincip, då har jag fått gå långt! Så länge det inte blir nå mer snitt så


    trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 23/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
Svar på tråden Trådiga flytningar, fattar ingenting?