• Äldre 1 Jun 13:07
    6920 visningar
    30 svar
    30
    6920

    Hur högt staket?

    Vi ska få staket uppsatt runt tomten. vi väljer nu mellan om vi ska ha 1 m eller 1,2 m högt.
    Ni som satt upp staket för att era barn inte ska tymma hur högt staket har ni?


    Mamma till Nora, August och Ella
  • Svar på tråden Hur högt staket?
  • 071001
    Äldre 1 Jun 13:16
    #1

    Min brors flicka är rymningsbenägen och deras staket som sattes upp är nog 2 m.

  • Äldre 1 Jun 14:09
    #2

    Oj, det var högt
    Så högt är inte aktuellt, sonen är rymningsbenägen, men klättrar inte.


    Mamma till Nora, August och Ella
  • 071001
    Äldre 1 Jun 18:06
    #3

    Okej, då kanske det är att ta i. Min systerdotter gjorde det. Idag är hon såpass gammal att hon kan öppna grinden själv så nu funkar inte staketet längre iaf.

  • Äldre 1 Jun 18:26
    #4
    071001 skrev 2009-06-01 18:06:15 följande:
    Okej, då kanske det är att ta i. Min systerdotter gjorde det. Idag är hon såpass gammal att hon kan öppna grinden själv så nu funkar inte staketet längre iaf.
    Nej, det lär han ju antagligen lära sig en dag, men det ska bli skönt med staket så länge det funkar
    Mamma till Nora, August och Ella
  • 071001
    Äldre 1 Jun 19:26
    #5

    Det tror jag det. Inte kul att leta efter sitt barn i tid och otid och vara orolig för bilar etc.

  • realda
    Äldre 1 Jun 19:27
    #6

    Vi har 1,20

  • AnnBri­ttS
    Äldre 1 Jun 19:49
    #7

    Tror vi har 110 cm.Dottern har aldrig försökt ge sig iväg sen staketet kom upp,vi har öppet på ett ställe och så har vi två grindar som hon kan öppna.
    Det blev precis som att det är en gräns och där håller hon sig.

  • Äldre 1 Jun 23:27
    #8

    125 cm på de lägsta ställena (kuperad tomt)
    Klätterovänligt, går inte att få in fingrar och tår i staketet. Däremot når han upp nu med händerna, men har inte försökt hiva sig över -än...


    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Äldre 2 Jun 07:23
    #9
    anne h skrev 2009-06-01 23:27:18 följande:
    125 cm på de lägsta ställena (kuperad tomt)Klätterovänligt, går inte att få in fingrar och tår i staketet. Däremot når han upp nu med händerna, men har inte försökt hiva sig över -än...
    Vad är det för staket ni har?
    Vi ska få gunnebo och med alla stolpar på utsidan av staketet
    Mamma till Nora, August och Ella
  • AnnBri­ttS
    Äldre 2 Jun 07:43
    #10

    Vårat staket är Gunnebo men rutorna är så små att fötterna inte fick plats

Svar på tråden Hur högt staket?