• Anonym (Surt)
    Äldre 11 Jun 11:51
    6382 visningar
    19 svar
    19
    6382

    Är det bara vi som inte fått skattepengarna än?

    Är det bara jag och min man som inte fått skattepengarna än? Alla andra vi känner har fått men inte vi. Känns lite surt.

    Är det så att pengarna börjat komma in till folk eller ska man räkna med dem i augusti om man inte fått än?

  • Svar på tråden Är det bara vi som inte fått skattepengarna än?
  • Slöjan
    Äldre 11 Jun 11:52
    #1

    Det utbetalas till och med fredag......

    Har ni deklarerat vis nätet/sms?

  • Birgit­ta2
    Äldre 11 Jun 11:52
    #2

    Du har imorgon kvar. Senast imorgon bör du ha fått in dom om du inte skickat in pappersdeklaration eller sålt hus och aktier och sånt.

  • Äldre 11 Jun 11:54
    #3

    de betalar ut under nästa vecka oxå fram till midsommar betalar de ut om du har deklarerat genom internet/sms eller telefon. Fick mina i tisdas

  • CattiM
    Äldre 11 Jun 11:54
    #4

    Jag undrar också, har deklarerat via sms.
    Men vad jag inre gjort och inte visste att man kanske skulle gjort, är att anmäla konto. Det har jag faktiskt inte gjort!
    Kommer dom inte då?
    Känner mig tappad bakom en vagn....

  • Birgit­ta2
    Äldre 11 Jun 11:56
    #5

    Gå in på ditt skattekonto www.skatteverket.se och se hur det ser ut. Där ser du om de betalat ut än, eller när de kommer göra det.

    Har man INTE anmält konto får man vänta till aug/sept. Då får man utbetalningskort istället.

  • Äldre 11 Jun 11:56
    #6
    CattiM skrev 2009-06-11 11:54:51 följande:
    Jag undrar också, har deklarerat via sms.Men vad jag inre gjort och inte visste att man kanske skulle gjort, är att anmäla konto. Det har jag faktiskt inte gjort!Kommer dom inte då?Känner mig tappad bakom en vagn....
    Jag hade skrivit fel på mitt kontonr men fick in dem men om du inte anmält konto tror jag inte att de kommer komma nu utan i augusti någon gång men om du har tur kan de komma in på ditt konto iaf
  • Lina66
    Äldre 11 Jun 11:56
    #7

    Jag hade också anmält konto för sent, det skall man ha gjort innan 4e maj, prata med skatteverket igår och då kommer pengarna först i augusti tyvärr.
    men man lär ju behöva dem likaväl då!


    Acceptera dig själv,så kommer också andra att göra det
  • Äldre 11 Jun 11:58
    #8
    CattiM skrev 2009-06-11 11:54:51 följande:
    Jag undrar också, har deklarerat via sms. Men vad jag inre gjort och inte visste att man kanske skulle gjort, är att anmäla konto. Det har jag faktiskt inte gjort! Kommer dom inte då? Känner mig tappad bakom en vagn....
    Då blir det augusti på utbetalnings avi dessvärre...
  • Anonym (Surt) Trådstartaren
    Äldre 11 Jun 12:00
    #9

    Vi deklarerade via nätet + angav kontonr

  • Slöjan
    Äldre 11 Jun 12:01
    #10

    Anonym (Surt) skrev 2009-06-11 12:00:27 följande:


    Vi deklarerade via nätet + angav kontonr
    Ja, men du har till imorgon på dig.....
  • CattiM
    Äldre 11 Jun 12:27
    #11

    Aha, ja då har jag missat det. Hur anmälde man konto då?? :)

  • Äldre 11 Jun 12:30
    #12
    Slöjan skrev 2009-06-11 12:01:52 följande:
    Anonym (Surt) skrev 2009-06-11 12:00:27 följande: Ja, men du har till imorgon på dig.....
    de inte till imorn de är till den 19:e
  • magkän­sla
    Äldre 11 Jun 12:42
    #13
    Birgitta2 skrev 2009-06-11 11:56:01 följande:
    Gå in på ditt skattekonto www.skatteverket.se och se hur det ser ut. Där ser du om de betalat ut än, eller när de kommer göra det.Har man INTE anmält konto får man vänta till aug/sept. Då får man utbetalningskort istället.
    det står inget datum på mitt skattekonto när pengarna ska delas ut?? eller menar du om det finns pengar där nu så kommer jag att få det innan midsommar? jag undrar bara om det är något jag missat med datum?
  • Birgit­ta2
    Äldre 11 Jun 13:50
    #14
    magkänsla skrev 2009-06-11 12:42:31 följande:
    det står inget datum på mitt skattekonto när pengarna ska delas ut?? eller menar du om det finns pengar där nu så kommer jag att få det innan midsommar? jag undrar bara om det är något jag missat med datum?
    På skattekontot syns det när det betalats ut av nån märklig anledning, inte annars. Och det brukar stå noll hela tiden ända tills det betalas ut. Du skulle kunna ringa skatteverket (låååååång kötid) och höra efter.
  • Äldre 11 Jun 13:58
    #15

    Någon egenföretagare som fått sina pengar? Enskild firma alltså. Jag deklarerade via nätet, men de där med pengar före midsommar kanske bara gäller privatpersoner?

  • Äldre 11 Jun 14:00
    #16

    Om man har företag så kommer pengarna strax innan jul...i alla fall så har det varit så föregående år. Bara att vänta med andra ord.

  • Äldre 11 Jun 14:09
    #17
    hallandsliv skrev 2009-06-11 14:00:48 följande:
    Om man har företag så kommer pengarna strax innan jul...i alla fall så har det varit så föregående år. Bara att vänta med andra ord.
    Misstänkte det... Jaja, till jul är ju inte heller dumt och då har man ju nästan glömt bort att man överhuvudtaget ska få pengar
  • Äldre 11 Jun 15:00
    #18

    Jag fick mina skattepengar i förrgår, sambon har inte fått sina ännu.

    Det tar nog sin lilla tid med alla utbetalningar.

  • CattiM
    Äldre 11 Jun 15:51
    #19

    Måste bara fråga, jag har skaffat mig ett Skattekonto nu, men mitt saldo där stämmer inte med den summan jag ska få tillbaka på skatten. Men det kanske inte är samma sak?? Jag fattar ingenting nu. :)

Svar på tråden Är det bara vi som inte fått skattepengarna än?