• Knubbe12

    Chrysler Voyager...

    Tredje barnet kommer att födas i slutet av sommaren och vi är i behov av att byta till en större bil. Har funderat på en Chrysler Voyager, men vi blev lite misstänksamma pga. de förhållandevis låga priserna (jag syftar här på de begagnade bilarna)...
    Är det någon som har en Chrysler Voyager? Vilken årsmodell? Vad tycker ni om bilen? Fördelar/nackdelar? Vet ni om det är något speciellt som brukar krångla när det gäller dessa bilar?

  • Svar på tråden Chrysler Voyager...
  • MajaMaria79

    Vi har en Chrysler grand Voyager som vi bytte till just i samband med barn tre.

    Den vi har är från 2000 och har strax gått 11 000 mil, 55 000 betalade vi för den.

    Jag älskar den. Den är som ny inuti. 6 säten i skinn har vi och det är underbart. Att kunna sätta de två stora barnen på varsin rad och på så sätt slippa bråk är jätteskönt.

    Alla sitter bra, långa som korta resor. Vi har automatare på vår, men jag tycker inte att den drar så där sjukt mycket ändå. 1,2-1,3 liter per mil i stadstrafik och ner till 1,0 på landsväg.

    Vi behöver byta bromsar, men i övrigt har inget krånglat alls.

  • smulistussen

    vi har ingen själva, men har kollat då vi har nr 3 på väg också, för mig går den bort på grund av säkerheten, såg inte särskilt bra ut i folksams test och bagageutrymmet är liiiitet...

  • MajaMaria79

    Jag tycker att bagaget är stort i GRAND voyager. Men i den vanliga är det litet.

    I vår får vi lätt in barnvagnen utan att fälla ihop den till exempel.

Svar på tråden Chrysler Voyager...