• Anonym
    Äldre 14 Jun 23:20
    8707 visningar
    48 svar
    48
    8707

    hur blir jag snyggare? jag är så ful

    Jag känner mig så ful... fulaste i världen... jag platsar på uglypeople-sajten...
    jag har haft massor o åter massor av killar o flörtar... jag kollar mig i spegeln o undrar vad de såg? Jag som är så ful..

    Jag har försökt göra nåt åt det... gått ner i vikt.. känner mej fet ändå.. köpt en massa smink... ser väl aningen bättre ut i det men vem orkar sminka sig varenda eviga dag... alltså sminka ALLT i ansiktet.. köper fina kläder men jag är ful ändå...
    Har en sambo som anses snygg... ibörjan sa jag åt han att han var alldeles för snygg för mig... han tyckte jag var löjlig.. det gjorde inte jag, jag menade det på fullaste, blodigaste allvar

    har massa produkter för håret... håret är glansigt, välvårdat och långt.. och anses fint av andra.. men jag tycker inte om det...

    Tips på att göra en snyggare?????? plastik kanske men det är så hiskelikt dyrt.. suck...

  • Svar på tråden hur blir jag snyggare? jag är så ful
  • StarkM­amma
    Äldre 15 Jun 08:52
    #31

    Det finns ingen som är ful!
    Bara mer eller mindre vackra människor till utseendet!
    Men inuti är dom flesta vackra.
    Varför vara så fixerad vid utseendet? Du är säkert vacker men har dåligt självförtroende.
    Tänk mer på den du är och gläd dig åt att du inte är en modedocka som skiter i andra och är egotrippad.
    Du verkar vara en sympatisk människa och det ska du glädjas åt!

    Kram

  • Anonym (a)
    Äldre 15 Jun 23:37
    #32
    Anonym skrev 2009-06-15 07:57:12 följande:
    Ja man förfaller ännu mer när man får barn....men min dotter är ljuset i mitt liv och jag skulle ju aldrig byta bort henne för att få se ut som innan så klart
    Nej, det förstår jag. Men jag vågar inte ens skaffa barn, får hemsk ångest av tanken. Men jag tror inte alls att du ser så hemsk ut som du tror, precis som jag inte gör det Sätt dig på stan en varm sommardag. Kolla hur alla andra ser ut. Åtminstone jag får lite perspektiv då, och ser att dom flesta inte är perfekta. Även om jag ofta får för mig att jag ser hemskast ut av alla, så vet jag innerst inne att det bara är en ond tanke man har om sig själv.
  • Anonym (someg­irl)
    Äldre 16 Jun 00:01
    #33

    Jag känner mig också äckligt ful, detta tänker jag på hela
    tiden och det håller på att göra mig dum i huvudet.

    Jag har haft många fina pojkvänner och är nu tillsammans
    med en kille som ser väldigt bra ut.

    Jag förstår inte vad alla dessa killar ser hos mig?

    Jag fattar inte hur jag kan få komplimanger varje dag
    av olika killar, jag tänker att dessa killar driver med mig.

    Mina vänner tror att jag skojar om detta, men jag hatar verkligen
    mig själv och äcklas enormt mycket.

    Jag klarar inte av att se mig på kort, det är min största fobi.

    Alla mina skolkataloger har jag ritat över mig själv, och ingen
    får fota mig nu för tiden.

    Jag klarar inte av att umgås med min pojkvän ute
    utan mina solglasögon eller min keps, för jag känner mig så ful.

    Sminkar mig och fixar med håret och lotions på morgonen jättelänge.

    Det är skitjobbigt. Har inte så mycket att säga som kan hjälpa dig,
    annat än att jag förstår och hoppas det fixar sig.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 16 Jun 14:07
    #34

    Somegirl: Ja då är man ju inte ensam i allafall för sådär känner jag mej exakt

    O till er andra, tack för era inlägg.... Jag kanske inte är fullt så grotesk som jag tycker om mig själv men det är ändå jobbigt att gå runt o tycka så om sig själv hela tiden

  • nimble
    Äldre 16 Jun 14:22
    #35
    Anonym skrev 2009-06-14 23:20:34 följande:
    Jag känner mig så ful... fulaste i världen... jag platsar på uglypeople-sajten...jag har haft massor o åter massor av killar o flörtar... jag kollar mig i spegeln o undrar vad de såg? Jag som är så ful..Jag har försökt göra nåt åt det... gått ner i vikt.. känner mej fet ändå.. köpt en massa smink... ser väl aningen bättre ut i det men vem orkar sminka sig varenda eviga dag... alltså sminka ALLT i ansiktet.. köper fina kläder men jag är ful ändå...Har en sambo som anses snygg... ibörjan sa jag åt han att han var alldeles för snygg för mig... han tyckte jag var löjlig.. det gjorde inte jag, jag menade det på fullaste, blodigaste allvarhar massa produkter för håret... håret är glansigt, välvårdat och långt.. och anses fint av andra.. men jag tycker inte om det...Tips på att göra en snyggare?????? plastik kanske men det är så hiskelikt dyrt.. suck...
    Ja, det låter ju inget vidare. Men, varför tar du inte och åker iväg till ett armodigt land, som tex Nigeria, med inbörderskrig och sånt, och spenderar lite tid på ett refuge camp och lite tid ihop med folk som har (riktiga) ..."andra" problem. Jag är säker på att efter ett halvår sisådär, så kommer dina obcessive compulsive tankar vara som bortblåsta och du kanske kan koncentrera dig på...sånt som har nåt av värde.

    Eller varför inte ta och jobba som frivillig på nåt Hospice och lär känna unga mammor som är döende i ex. bröstcancer. Det kanske tar udden av att jorden roterar runt hur du ser ut.

    Eller så kan du ju testa att dejta en kille som är FULARE än dig, för stackare där, du har ju bara haft ursnygga killar. DET kan nog ta på självförtroendet för de flesta! Nej, ta och dejta ett bergstroll och vips, du kommer direkt att känna dig överlägsen.
  • nimble
    Äldre 16 Jun 14:23
    #36

    Anonym (spinkisen) skrev 2009-06-15 00:15:17 följande:


    Nu har jag inte läst hela tråden... Men..TS, vet du va!Istället för att gå och spendera en massa pengar på kirurgi, smink, dyra kläder osv... Spara pengarna och gå en sån där kurs där man få lära sig att stå på sig och tycka om sig själv för den man är!Alternativt att du går och pratar med en kurator eller liknande.Jag betvivlar att du ser ful ut, du kan knappast vara fulare än mig. Å då kan jag säga att jag har en odiagnostiserad hudåkomma (acne/rosacea/ alternativt reumatism) så jag har... ja.. va ska man säga.. skrovlig, gropig, storporig hy med massor av svarta pormaskar. Jag har en stor ful, glänsande näsa, mittemellan 2 osymmetriska ögon, varav mitt högra ögonlock hänger ner på halva ögat och i det vänstra har jag en stor fet knöl i ögonvrån som dessutom visat sig vara en cysta... Jag har s t o r a, gula, sneda tänder, ögonbryn som sitter långt ner och ser ut som en varulv om jag inte plockar dom varje vecka.Jag har sår över halva min högra underarm och vänstra armbåge pga atopiska eksem (vilket jag även har i den högra ögonvrån som dessutom gett mig RYNKOR *blää*). Jag är spinkigare än en tändsticka, vilket resulterar i att jag har stora fula märken på rumpan av "sittbenen". Brösten har fallit ihop efter ammningen, så nu är dom så stripiga att man kan tro att nån har dradit en spackelspade över dom. Stora fötter till en spinkig kropp ser itne heller bra ut, å jag ser jämt ut att ha smutsigt hår trots att jag är nyduschad.MEN, jag trivs med mig själv och har insett att det finns inte så mycket att göra åt saken. Eller ja, jag ska göra en förstoring sen, men mycket mer än så kan jag inte göra. Jag har helt enkelt lärt mig att gilla läget och har i långa perioder undvikit speglar kontrat med självintalning.Så försök hitta hjälp med det psykiska problem du har!
    Jeez, ja, DET lät ruggigt det där...
  • Campus
    Äldre 16 Jun 14:27
    #37

    Du har ju utvecklat en sorts fobi eller fixering. Tänk på att det kunde lika gärna varit kring nåt annat så förstår du kanske bättre. Tror ärligt att du skulle må bra av att söka för det här. Tala med nån professionell.

  • Anonym (someg­irl)
    Äldre 18 Jun 09:03
    #38
    Anonym skrev 2009-06-16 14:07:24 följande:
    Somegirl: Ja då är man ju inte ensam i allafall för sådär känner jag mej exaktO till er andra, tack för era inlägg.... Jag kanske inte är fullt så grotesk som jag tycker om mig själv men det är ändå jobbigt att gå runt o tycka så om sig själv hela tiden
    Jag vet ju innerst inne att jag har världens sämsta självuppfattning och
    även om kompisar tror att man skämtar så tänker jag inombords att jag
    är superstor och äcklig.
    Jag har storlek 26 och jag vet att det inte är så stort, men i min värld
    så känner jag mig jättestor, tänker att folk äcklas av mig och jag klarar inte
    av att äta mat i andras sällskap för jag tänker att de tycker att jag är för tjock
    för att ens ha rätt att äta. Sallad och frukt funkar, men inget annat.

    Min mamma förstod för några månader sedan hur allvarligt mitt problem
    är så jag får nu behandling för detta på en ätstörningsklinik, även om det
    inte har hjälp mig något än och mitt beteende är likadant efter dessa månader
    så ger det mig väldigt mycket att prata med någon om detta som förstår mig, då alla andra bara skrattar bort det.

    Hade du orkat ta tag i en mottagning för att få hjälp?

    Kram
  • Anonym (Sök hjälp!­)
    Äldre 18 Jun 09:50
    #39
  • Anonym (Sök hjälp!­)
    Äldre 18 Jun 09:56
    #40

    Hej!
    Det kan vara så att du lider av en sjukdom som gör att du har en helt felaktig kroppsuppfattning. Såg ett TV program om folk som hade det, jättesöta tjejer som på fullt allvar trodde de var det fulaste som finns. Något namn hade det, men kan inte komma ihåg vad det var...Inte helt lätt att komma ur på egen hand skulle jag tro, så sök professionell hjälp. Idag. Du har ett liv, ta vara på det!
    Kram!

  • MYCHIL­D2007
    Äldre 19 Jun 18:17
    #41
    Anonym skrev 2009-06-14 23:20:34 följande:
    Jag känner mig så ful... fulaste i världen... jag platsar på uglypeople-sajten...jag har haft massor o åter massor av killar o flörtar... jag kollar mig i spegeln o undrar vad de såg? Jag som är så ful..Jag har försökt göra nåt åt det... gått ner i vikt.. känner mej fet ändå.. köpt en massa smink... ser väl aningen bättre ut i det men vem orkar sminka sig varenda eviga dag... alltså sminka ALLT i ansiktet.. köper fina kläder men jag är ful ändå...Har en sambo som anses snygg... ibörjan sa jag åt han att han var alldeles för snygg för mig... han tyckte jag var löjlig.. det gjorde inte jag, jag menade det på fullaste, blodigaste allvarhar massa produkter för håret... håret är glansigt, välvårdat och långt.. och anses fint av andra.. men jag tycker inte om det...Tips på att göra en snyggare?????? plastik kanske men det är så hiskelikt dyrt.. suck...
    lägg pengarna på en psykolog ist ;)
  • Fratri­s
    Äldre 19 Jun 18:24
    #42

    Det som mot all förmodan gör dig "ful" är att du klagar över ditt utseende och din brist på självkänsla. Ingen med kasst självförtroende är direkt attraktiv. Glöm plastikoperationerna och jobba på självkänslan så ska du se att du själv och andra kommer att tycka du är mycket snyggare.

  • Exelle
    Äldre 19 Jun 18:27
    #43

    Man brukar säga att skönhet kommer inifrån och jag har faktiskt börjat upptäcka att det stämmer lite. Jag har en kompis som det strålar om när hon mår bra men de dagar hon mår dåligt ser hon fruktansvärd ut, äldre och helt sliten och nästan ful!

    Samma sak känner jag hos mig själv. När jag är nöjd med mig och allt annat strålar mitt ansikte, men när jag mår urkass får sminket försöka att rädda dagen!

  • Anonym (inte ful)
    Äldre 19 Jun 18:38
    #44

    å jag känner mig inte ful men det finns ingen som vill ha mig.
    Undrar vad det är för fel. Lite överviktig men det finns många andra som är.
    Ingen som tittar efter mig när jag är ute, inga förslag. Känns som hela livet går förbi för nu e jag över 40. Bara att inse att man blir ensam i resten av livet
    Undrar vilket som är värst?

  • Exelle
    Äldre 19 Jun 18:49
    #45
    Fratris skrev 2009-06-19 18:24:32 följande:
    Det som mot all förmodan gör dig "ful" är att du klagar över ditt utseende och din brist på självkänsla. Ingen med kasst självförtroende är direkt attraktiv. Glöm plastikoperationerna och jobba på självkänslan så ska du se att du själv och andra kommer att tycka du är mycket snyggare.
    Precis! Självkänslan!
    Sedan jag minskat ett par kilo i vikt och kände mig nöjd med mig själv, ökade min självkänsla otroligt. Den strålade omkring mig och jag har t o m fått höra av andra kvinnor att jag ser bra ut. Ett leende kan göra mycket!
  • Anonym (insid­an)
    Äldre 19 Jun 20:28
    #46

    Det är lätt att färga håret, gå ner i vikt köpa nya kläder osv. oftast så är det alltid ngt som saknas ändå. Det är svårare att få till det på insidan. Det som kommer att göra dig snyggare är din självkänsla. En snygg person utan utstrålning är en tråkig person. Bygg upp dig på insidan så kommer du att glänsa och sluta jämföra dig med andra ;).

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 21 Jun 21:17
    #47

    hur slutar man att jämföra sig med andra? känns som ett mission impossible

  • Anonym (insid­an)
    Äldre 21 Jun 21:34
    #48
    Anonym skrev 2009-06-21 21:17:50 följande:
    hur slutar man att jämföra sig med andra? känns som ett mission impossible
    Man måste öva sig på att sluta med det. Det är inget som sker på en gång, utan successivt. Så fort dina tankar sätter igång med tvivel på dig själv och självförakt när du tänker att andra är bättre, så får du föreställa dig ett stort STOPP tecken i ditt huvud. Sluta spinn vidare på det, det är inte bra för dig. Det tar tid att ställa om sig och tänka så. Men när du lyckats med en situation det så får du glädjas åt det. Sen ju mer du övar på det när tillfälle kommer desto bättre självkänsla kommer du att få och istället börja vara den person du vill vara och uppskatta dig själv mer som du är.
Svar på tråden hur blir jag snyggare? jag är så ful