• smilla­09
    Äldre 20 Jun 17:15
    4195 visningar
    31 svar
    31
    4195

    Ont uppe på vänster sida i/på magen

    Hej,

    Jag är i vecka 29 och får till och från ont uppe på vänster sida av/i magen.
    Det blir lixom ömt, mest bara på en punkt och ibland lite runt om.
    Känns som det blir värre när jag står upp eller går, och gör mindre ont när jag sitter och ligger ner.
    Någon som har lika dant?
    Har ni en aning om vad det vara..?

  • Svar på tråden Ont uppe på vänster sida i/på magen
  • Äldre 21 Jun 14:32
    #21
    Tilia skrev 2009-06-21 12:35:19 följande:
    EmmaRosa: För mig verkar det hjälpa om jag får bra fart på magen, alltså bajset. Jag misstänker själv s.k. dold förstoppning, som ju är jättevanligt att man har vid graviditet också. Tarmen tömmer sig inte helt, utan bara lagom för att man ska tro att allt är bra, och så bildas småningom en propp just där uppe i vänster sida, strax före tarmen vänder neråt. Får du loss proppen och "flödet" är fritt igen så försvinner det onda. Testa mjölksyrebakterier i kapselform - jag har faktiskt inte haft sådär ont en enda dag sedan jag började ta 4 kapslar om dagen!
    Ok för jag har hård jätte hård mage och sedan normalt ibland men det kanske är det som är problemet, för så ont jag har jätte konstigt och bara när jag gå, sitter eller ligger jag så gör det inte ont. Men känner jag så är det liksom ömt och så fort jag går så värker det jätte mycket..men var köper man dessa kapslar? Jätte snällt tack för tipset ska jag verkligen pröva../Emma
  • smilla­09
    Äldre 21 Jun 14:42
    #22

    Hej hej, de där kapslarna lät ju toppen!
    Vart köper man sådana?
    Min mage beter sig oxå skumt, funkar väl inte som innan man vart gravid...
    Just nu har jag lite ont även när jag sitter, men kanske beror på att jag vart ute och cyklat och sedan ätit en massa...
    Får se vad barnmorskan säger nu på torsdag..

  • Tilia
    Äldre 21 Jun 14:47
    #23

    Det finns nån annan slags kapslar på apoteket med motsvarande verkan vet jag, men de jag har har jag köpt i en hälsokostaffär - Lactiplus heter de. Prova!

  • Äldre 21 Jun 14:59
    #24
    Tilia skrev 2009-06-21 14:47:13 följande:
    Det finns nån annan slags kapslar på apoteket med motsvarande verkan vet jag, men de jag har har jag köpt i en hälsokostaffär - Lactiplus heter de. Prova!
    ok men de har jag nog hört talas om ska direkt köpa sådana..tack ännu en gång/Emma
  • Äldre 21 Jun 22:29
    #25

    Tror ni att detta öma på magen kan bero på om man äter niferex järntillskott? är det fler som gör det här som kankse kan se sambandet, funderar på att det kanske är därför man har ont och är öm att det är tarmarna som spökar. Funderar på att sluta ett tag med mina niferextabletter och se om det slutar göra ont../Emma

  • Tilia
    Äldre 21 Jun 22:36
    #26

    EmmaRoSa: Nej, jag äter inte Niferex, men däremot gör ju de att din mage blir trögare än vanligt, så indirekt kan det ju vara en orsak!

  • Äldre 22 Jun 10:14
    #27
    Tilia skrev 2009-06-21 22:36:06 följande:
    EmmaRoSa: Nej, jag äter inte Niferex, men däremot gör ju de att din mage blir trögare än vanligt, så indirekt kan det ju vara en orsak!
    ja precis ska bara ta blutsaft nu och har handlat lactiplus nu och ska ta 4 kapslar varje dag i 20 dagar sedan återgå till 2 kapslar..tack ännu en gång för tipset, ska se nu så de onda försvinner gör det inte det så har det ju inte med tarmarna heller att göra..men det är bra att köra uteslutsmetoden i vilket fall som helst../Emma
  • smilla­09
    Äldre 22 Jun 21:59
    #28

    hej hej.

    Jag fick idag jätteont efter 3h på ikea, så nu har jag vart inne på förlossningen och blivit lite undersökt.
    Läkaren där tror att den lilla bebisen ligger och pressar en fot där mest hela tiden och då blir det tydligen syrebrist i livmoderväggen just där och det kan i sin tur göra ont..
    Hoppas den flyttar på sig snart coh slutar pressa just där!
    Känns dock skönt att ha kollat upp det hela...

    Kram på er

  • Tilia
    Äldre 28 Jun 22:24
    #29

    Hur har det gått för er? Jag har pyttesmå känningar nu igen, men inte så det gör ont. Störande, bara.

  • milky
    Äldre 29 Jun 00:37
    #30

    Jag har också ont där!

  • smilla­09
    Äldre 29 Jun 09:47
    #31

    Hej hej,
    Mitt är bättre nu men kommer tillbax lite då och då..
    Hoppas det är helt borta snart!

Svar på tråden Ont uppe på vänster sida i/på magen