• Äldre 21 Jun 20:33
    835 visningar
    15 svar
    15
    835

    småfeber i början?

    vanligt med småfeber i början? jag har haft 0,3 grader i feber i 2 dar nu =(
    (6+0)

  • Svar på tråden småfeber i början?
  • Dintur­iel
    Äldre 21 Jun 20:39
    #1

    Har varit sjuk i början av alla tre graviditeter. Allt från förkylning till magsjuka och bihåleinflammation.

    Läste faktiskt nånstans att det kan vara vanligt att bli sjuk och lite febrig i början på en graviditet.. men kan för mitt liv inte komma ihåg vart det var...

  • Äldre 21 Jun 20:41
    #2

    mmm. vore ju lite konstigt om kroppen inte protesterade lite =)

  • Dintur­iel
    Äldre 21 Jun 20:46
    #3

    Ne, precis. Har för mig att det var nått med hormonomställningen eller nått sånt... ska se om jag kan hitta...

  • Äldre 21 Jun 20:48
    #4

    fast 0.3 grader är väl inte feber?

  • Vanill­ie
    Äldre 21 Jun 20:51
    #5

    min temp har legat på 0,5-1 grad mer än normalt sen jag blev gravid! Helt normalt!

  • Äldre 21 Jun 20:55
    #6

    tack

  • Dintur­iel
    Äldre 21 Jun 21:07
    #7

    Ang förkylning så hittade jag inte just den jag läste.. men hittade det här:

    se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/physicalhealth/coughsandcolds/

  • Äldre 22 Jun 10:28
    #8

    pratade med BM idag o hon sa att det var inte vanligt med småfeber i början så det är väl nån annan skit man har i kroppen då. blä!

  • Vanill­ie
    Äldre 22 Jun 10:51
    #9

    märkligt.. man hör ju alltid att tempen stiger vid ÄL och sen stannar den kvar på en högre nivå om man blir gravid!

    Kanske är det skillnad på riktig feber och 0,5-1 grad förhöjd temp. Jag kallar nog inte det feber direkt!

  • Äldre 22 Jun 11:04
    #10

    hum. då kansek jag kan ge mig ut iaf. inget kul o bara ligga inne nu när det är så fint väder.

  • Äldre 22 Jun 11:49
    #11

    om man har feber ska man vara ute helst ändå så, ja du kan gå ut!

  • Äldre 22 Jun 14:09
    #12

    Har varit febrig till och från sedan jag blev gravid. Min pojkvän påpekar var dag hur otroligt varm jag känns. Är i vecka 9 och läste att det beror på alla hormonerna.

  • Äldre 22 Jun 16:48
    #13

    mmmm. hoppas det inte är dåligt för min lill* bäbis att jag inte bara sover bort min lilla feber. känns dock inget kul o röra sig med feber i kroppen =(

  • Äldre 22 Jun 17:50
    #14

    som nån skrev, din temp ÄR högre än vanligt då du är gravid...0.5-1.0 grader högre är helt normalt! Själv har jag 37 och brukar ha ca 36,3 i vanliga fall...

  • Äldre 22 Jun 22:51
    #15

    hum. då kan jag nog sluta oroa mig =)

Svar på tråden småfeber i början?