• Stor mamma
    Äldre 22 Jun 09:03
    37828 visningar
    12 svar
    12
    37828

    huvudvärk på ena sidan

    Hur i H-ete kan man få ont i huvudet på ena sidan bara.

    Detta är andra gången hade det i förrgår, igår sov jag hela dagen. Idag vaknade kl 5 av denna pulserande huvudvärk på vänstra sidan vid tinningen.

    Om jag rör mig, tittar åt olika håll pulserar det.

    Blir tokig, inte ens dexofen tar bort det.

    Och nej har inte druckit. Sista gången jag drack var nog för 1½ år sedan.

    Någon som vet varför o hur kman kan ha huvudvärk på ena sidan bara??

  • Svar på tråden huvudvärk på ena sidan
  • k girl
    Äldre 22 Jun 09:04
    #1

    Jag får bara ont på ena sidan när jag har migrän.

  • Stor mamma
    Äldre 22 Jun 09:16
    #2

    Hade migrän som tonåring, men minns att jag då låg hela dagen i fruktansvärd huvudvärk.

    Hade några migräntabletter då. Finns det att köpa idag med receptfritt??

    Kan ju prova om de hjälper

  • k girl
    Äldre 22 Jun 09:31
    #3

    Mja, det finns en del tabletter som marknadsförs som "migränmedicin" men är helt vanlig Voltaren. För mig fungerar endast sumatriptan (Imigran). Zomig Nasal finns receptfritt och tillhör samma läkemedelsfamilj.

  • Fruoch­mamma
    Äldre 22 Jun 09:35
    #4
    k girl skrev 2009-06-22 09:04:11 följande:
    Jag får bara ont på ena sidan när jag har migrän.
    Samma här.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Äldre 22 Jun 09:44
    #5

    Jag vill INTE skrämma upp dig - men OM den här huvudvärken inte vill ge med sig, tex om den kommer VARJE natt, eller VARJE gång du lägger dig ner, då tycker jag du ska göra en magnetröntgen.
    Jag var så "duktig" och stod ut med min ständigt återkommande huvudvärk (den var pulserande, men i bakhuvudet och kom när jag låg ner och i "vissa ställningar" ).
    Det var en tumör...

    Men om du "bara" får ont nån gång ibland, då är det nog "bara" spänningshuvudvärk.

    Lycka till!

  • Stor mamma
    Äldre 22 Jun 09:51
    #6

    Nej tumör tror jag inte det är då det kom nu i lördags. Bara sådär.

    Och visst symptomen om pulserande smärta som blir intensivare nu när jag lägger mig, rör mig eller ens pratar kan ju stämma in på det mesta.

    Skall testa migrän medicin. Skall be gubben köpa med sig det hem.

    Men ger det inte med sig på 2 dagar så åker jag in. Jäkla skithuvudvärk det här

  • tjocki­slina
    Äldre 22 Jun 10:30
    #7

    Kolla denna artikeln om huvudvärk, kanske kan du få svar?

    www.godoc.se/Default.aspx

    kram!

  • Stor mamma
    Äldre 22 Jun 10:51
    #8

    Blev inte klokare av den informationen.

    mn jag ringer sjukvårdsrådgivningen i stället

  • Stor mamma
    Äldre 23 Jun 08:56
    #9

    Japp då har man migrän. Hoppas den inte återkommer mer nu. Kunde vara framtvingat av hormonerna i min kropp som just nu stabiliserar sig efter förlossningen.

    Idag har jag ingen smärta

  • JennyP­aulina
    Äldre 23 Jun 08:58
    #10

    finns även nåt som kallas inflammation av trillingnerven. Har haft det, inte så skönt.

  • Äldre 14 Jan 22:59
    #11

    Hortons huvudvärk.Annars ett enkelt synfel , behöver glasögon. Eller kan va migrän.

    Googla på det och kolla med husläkarn.

    Lycka till , ????

  • Äldre 15 Jan 14:54
    #12

    Kanske för att du gnisslar tänder? Eller biter ihop käkarna. Jag kan få extremt ont då vid ena tinningen och huvudet. Jag brukar bita när jag sover. Köp en bettskena för guds skull! Min ena tand sprack på grund av allt slitande. Jag köpte min bettskena på nätet, på Dexoral. Sök på Dexoral på googel så kommer det upp. Kostar ca 250 kr. Tycker den funkar super bra! Så värt att pröva då typ 90 procent av befolkningen gnisslar tänder på kvällen. Hoppas du hittar nått som hjälper :) 

Svar på tråden huvudvärk på ena sidan