• Anonym
    Äldre 29 Jun 13:09
    52700 visningar
    32 svar
    32
    52700

    Förstoppning från helvetet!!! Hjälp mig!

    Jag har vart förstoppad i 5 dagar nu, och jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har testat det mesta: Katrinplommon, druckit en massa vatten och sen har jag klunkat i mig Laktulos Recip, fast det tog jag bara den första dagen då jag märkte senare att den hade gått ut en månad tidigare.. Eller kan man använda det ändå? Är det farligt om man dricker det fast det har passerat utgångsdatumet?

    Det är skitjobbigt detta! Jag kan knappt göra nånting. Vågar inte gå ut, för då är jag rädd att det bara ska spruta ut för jag har magknip nästintill hela tiden.
    Jag står inte ut med detta mera. Sån här jävla förstoppning har jag aldrig haft tidigare, tror jag. Inte vad jag har minne utav iallafall..

    Hjälp mig, snälla!!!!

  • Svar på tråden Förstoppning från helvetet!!! Hjälp mig!
  • Anonym (Samma­)
    Äldre 29 Jun 14:03
    #21

    Har man en lätt förstoppning funkar det säkert med husmorstipsen och mikrolax.
    Men har man som ts en värre förstoppning fungerar sånt inte.

    Jag rekommenderar att du tar dig till din läkare som får skiva ut klyx vilket är starkare och att du därtill häller i dig vatten, äter enbart fiber och försöker stimulera magen genom att knåda den och om du kan motionera.
    Jag fick även köpa från apoketet något som heter Granulat som är rena fibrer som reglerar tarmen.

  • Issa79
    Äldre 29 Jun 17:56
    #22
    Anonym skrev 2009-06-29 13:44:10 följande:
    Okej, då kanske jag ska åka och köpa det då. Hade annars tänkt på sån här Ricinolja. Någon som har testat det?
    Paraffinolja gav de mig på sjukhuset när jag låg inlagd i förra veckan. Smakade inte så mkt, grymt oljigt o hjälpte inte ett skvatt trots två doser.
  • Anonym (9 dar!)
    Äldre 29 Jun 18:16
    #23

    Jag hade förstoppning 9 dar en gång och det som återstod var helt enkelt lavemang! Finns att köpa på Apoteket,men man måste vara medveten om att man får bo på toa resten av dagen. Befrielse är det dock av stora mått efteråt!

  • Anonym
    Äldre 29 Jun 20:16
    #24

    Fungerar inte microlax och grejjer finns ju laxuberaldroppar..det ska sätta fart om inget annat fungerar..tror att det är receptfritt också..

  • Anonym
    Äldre 29 Jun 20:19
    #25

    För mig funkar INTE Microlax, men däremot:

    Päron, Kiwi, Psylliumfrön och hallon

  • Anonym (usk)
    Äldre 29 Jun 20:42
    #26

    jobbar inom sjukvården..
    testa microlax..men har det gått långt e klyx bättre..å laxoberaldroppar sätter ordentlig fart.
    Gillar du inte å äta katrinplommon så koka dom å fixa allt till en typ sylt/sås. blötlägg linfrön å blanda ihop allt.
    magen kommer må toppen sedan.
    'lycka till

  • Anonym (också försto­ppad)
    Äldre 5 Jul 12:02
    #27

    Vad är psylliumfrön för nåt? Vart köper man det och hur äter man dem???
    Jag har varit till akuten för en dryg månad sedan pga förstoppning -de gav mig rejält med klyx den gången...
    Nu är jag förstoppad igen...vet inte vad jag ska ta mig till, gör så jäkla ont!!!!!
    Hade klyx hemma som jag tog, men det hjälpte inte mkt..bara lite kom ut.
    Till saken hör att jag har en svanskota som är böjd inåt mot tarmen -så det fastnar lätt där...så då blir det ännu värre... Vad gör man då???

  • Anonym (9 dar!)
    Äldre 5 Jul 13:01
    #28

    Psylliumfrön finns på vanliga mataffärer. Pyttesmå,bruna frön man äter som de är i fil eller så. Smakar inget alls. Jag äter det plus andra fibrer i form av nötter och frön varje dag och nu är jag så gott som aldrig förstoppad. Äter inte vete nästan alls och enbart fullkornspasta/ fullkornsris.

  • ENAOLI­NE
    Äldre 5 Jul 13:09
    #29

    provat olja? 1-3 matskedar olja.. det är äckligt men funkar super! microlax funkar också. har jobbat inom vården och prova diverse olika metoder, men oljan har faktiskt hjälpt mest!

  • Anonym (9 dar!)
    Äldre 5 Jul 13:23
    #30

    När jag var förstoppad som barn fick jag alltid en rågad sked sirap. Funkade,men om det var sirapen i sig eller placeboeffekten vet jag inte!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 5 Jul 14:23
    #31
    ENAOLINE skrev 2009-07-05 13:09:32 följande:
    provat olja? 1-3 matskedar olja.. det är äckligt men funkar super! microlax funkar också. har jobbat inom vården och prova diverse olika metoder, men oljan har faktiskt hjälpt mest!
    Nu har iofs den värsta förstoppning gått över, men kanske bra och veta ändå. Vad för sorts olja? Vanlig matlagningsolja eller?
  • 3barns­mor
    Äldre 5 Jul 14:27
    #32

    Ni borde testa fitline.. grymt bra mot det mesta!!!

Svar på tråden Förstoppning från helvetet!!! Hjälp mig!