• Äldre 30 Jun 11:07
    25452 visningar
    8 svar
    8
    25452

    Vart köper man ett plättlagg till induktionshäll?

    Igår beställde vi en ny spis, en induktionshäll och nyss när jag skulle göra plättar till mina tjejer, som älskar plättar kom jag på att ett nytt plättlagg måste köpa så det passar nya hällen, men vart?

    Vart köper man ett plättlagg till induktionshäll?

    Tacksam för alla svar!


    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) ♥
  • Svar på tråden Vart köper man ett plättlagg till induktionshäll?
  • Norrla­nd78
    Äldre 30 Jun 11:08
    #1

    Ica Maxi har plättlaggar i gjutjärn, men de brukar vara svåra att få tag i... någon annan form har jag inte hittat. Men om du hittar så säg till =)

  • Äldre 30 Jun 11:12
    #2
    Smurf83 skrev 2009-06-30 11:07:30 följande:
    Igår beställde vi en ny spis, en induktionshäll och nyss när jag skulle göra plättar till mina tjejer, som älskar plättar kom jag på att ett nytt plättlagg måste köpa så det passar nya hällen, men vart? Vart köper man ett plättlagg till induktionshäll? Tacksam för alla svar!
    Är inte den plätt-lagg du har magnetisk? Isf så fungerar den ju även på induktionshäll!

    Plättlaggar i gjutjärn finns i de flesta hushållsbutiker, så som duka, cervera, ICA och säkerligen Åhléns och liknande butiker!

    Har aldrig sett en plättlagg som inte är gjutjärn, finns det verkligen???
    Äntligen har nummer två fastnat!!!!!!!
  • k girl
    Äldre 30 Jun 11:15
    #3
    musli skrev 2009-06-30 11:12:33 följande:
    Är inte den plätt-lagg du har magnetisk? Isf så fungerar den ju även på induktionshäll!Plättlaggar i gjutjärn finns i de flesta hushållsbutiker, så som duka, cervera, ICA och säkerligen Åhléns och liknande butiker!Har aldrig sett en plättlagg som inte är gjutjärn, finns det verkligen???
    Japp, syrran har en plättlagg i teflon.
  • Äldre 30 Jun 11:16
    #4
    musli skrev 2009-06-30 11:12:33 följande:
    Är inte den plätt-lagg du har magnetisk? Isf så fungerar den ju även på induktionshäll! Plättlaggar i gjutjärn finns i de flesta hushållsbutiker, så som duka, cervera, ICA och säkerligen Åhléns och liknande butiker! Har aldrig sett en plättlagg som inte är gjutjärn, finns det verkligen???
    Nej tyvärr är det vi har inte magnetisk :(
    Det är nämligen i teflon, vilekt är jättebra, men kommer inte funka på nya hällen :(
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) ♥
  • Norrla­nd78
    Äldre 30 Jun 11:36
    #5

    Jag hade en i teflon innan vi köpte induktion. Sen dess har jag letat (när jag kommit ihåg det) men det har alltid varit slut. Men vet att det ska finnas.

  • Äldre 30 Jun 11:46
    #6
    Norrland78 skrev 2009-06-30 11:36:41 följande:
    Jag hade en i teflon innan vi köpte induktion. Sen dess har jag letat (när jag kommit ihåg det) men det har alltid varit slut. Men vet att det ska finnas.
    Men vart har du hittat det då?
    Vilken butik har det alltid varit slut?
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) ♥
  • k girl
    Äldre 30 Jun 11:57
    #7
  • Äldre 30 Jun 12:16
    #8
    k girl skrev 2009-06-30 11:57:06 följande:
    Här går det att köpa: www.spangajarn.se/hushall/kokstillbehor/kok_o...
    Tack för tipset!

    Helst hade jag haft en i teflon, men finns det ens?
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) ♥
Svar på tråden Vart köper man ett plättlagg till induktionshäll?