• Finesse

    Nu är bebisarna här! (BF Jan -08) #7

    Här fortsätter vår BF Januari 2008 tråd. Nu har alla våra små hunnit bli 1 år.. och snart är alla närmare 2 år
    #1 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m28443680.html

    #2 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m31411340.html

    #3 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m34192671.html

    #4
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36898553.html

    #5 www.familjeliv.se/Forum-11-236/m39853708.html

    #6 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42795185.html
  • Svar på tråden Nu är bebisarna här! (BF Jan -08) #7
  • Pe80
    Theannapanna skrev 2009-07-09 14:21:32 följande:
    Nu har maken varit på 18-månaders kontrollen med Daniel. Han väger 10,3 kilo och är 82,5 cm lång... så fick han den onda sprutan också
    Å, gjorde det ont o få den sprutan, stackars liten. Vår 18-månaderskontroll dröjer nog några veckor till tror jag. Är nyfiken på vikt o längd... men det är bara att ge sig till tåls.
    Idag har vi klippt Viktor, inte för att hans hår når ner till axlarna precis men jag passade på när trimmern ändå var framme för att jag skulle klippa sambon. Det gick bra, enda kruxet var att trimmern gav upp och for till trimmerhimlen innan jag var klar - så det blev till att använda saxen ändå. Han blev så fin min lillkille!
  • Theannapanna
    Pe80 skrev 2009-07-09 19:37:03 följande:
    Å, gjorde det ont o få den sprutan, stackars liten. Vår 18-månaderskontroll dröjer nog några veckor till tror jag. Är nyfiken på vikt o längd... men det är bara att ge sig till tåls. Idag har vi klippt Viktor, inte för att hans hår når ner till axlarna precis men jag passade på när trimmern ändå var framme för att jag skulle klippa sambon. Det gick bra, enda kruxet var att trimmern gav upp och for till trimmerhimlen innan jag var klar - så det blev till att använda saxen ändå. Han blev så fin min lillkille!
    Nej, den gjorde nog inte mer ont än de tidigare iofs... men ont tycker Daniel att det gör. Sen är det ju först efter 7-10 dagar de får "efterslängen" med feber o röda utslag, lagomt tills vi skall resa bort. Ingen i föräldragruppen har sluppit undan de symptomen än...
  • Finesse

    Jag hade gärna gjort bort den där sprutan nu när Patrik har semester.. men här är bvc stängd över sommaren.. blir inga kontroller alls typ.. Så Ebba kommer att vara 20 månader på 18-månaders kollen. Å väldigt tråkigt när det blir till hösten och båda kanske jobbar.


  • Pumpalicious

    ossian sa inte ett pip när han fick sprutan och inga biverkningar, så den behöver inte vara ond!

  • Mamma till Alva o Melker

    ja just det det är sprutadax... melker skall dit på torsdag, kul att kolla längd och vikt, det var ju så längesedan nu. eller iof så har vi ju vart på bum med, hos astmaläkaren, dit skall vi nästa vecka för att utvärdera hans mediciner och tillstånd.

    är det lika trist väder hos er andra som här i vargön i dag.. dock är det ju förvisso uppehåll, men nu har det regnat och vart så mörkt så länge att bara sol gör mig nöjd... måtte det väl komma sol snart igen så barna får bada och leka, man blir ju så trött och less av detta vädret...

  • StarkMamma

    Hej alla!
    Ser att dom flesta ska på kontroll nu. Vi ska dit på tisdag nästa vecka. Lite försenat då lillebror var sjuk sist vi egentligen hade tid. Ska bli intressant och se hur han tar det. Inga av mina barn har blivit sjuka av den sprutan så man hoppas på samma för lillebror. Han behöver inte direkt mer skit än vad han redan har

  • FrodaFröjd

    Vi ska inte på kontroll förens den 3/8 lite sent, men tror det var proppat på läkartiderna, för det är läkarbesök nu också va?

  • Finesse
    FrodaFröjd skrev 2009-07-16 21:28:58 följande:
    Vi ska inte på kontroll förens den 3/8 lite sent, men tror det var proppat på läkartiderna, för det är läkarbesök nu också va?
    ja det är det.. det är därför vi inte ska dit förrän 11/8.. å Ebba är ändå bland dom äldsta här i tråden
Svar på tråden Nu är bebisarna här! (BF Jan -08) #7