• Finesse

    Nu är bebisarna här! (BF Jan -08) #7

    Här fortsätter vår BF Januari 2008 tråd. Nu har alla våra små hunnit bli 1 år.. och snart är alla närmare 2 år
    #1 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m28443680.html

    #2 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m31411340.html

    #3 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m34192671.html

    #4
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36898553.html

    #5 www.familjeliv.se/Forum-11-236/m39853708.html

    #6 www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42795185.html
  • Svar på tråden Nu är bebisarna här! (BF Jan -08) #7
  • AnniPanni
    Finesse skrev 2009-08-09 20:30:48 följande:
    För oss kommer det nog att ta låååång tid att få ebba torr har jag kommit fram till.. hon bryr sig inte om blöjan väger flera kg.. hon bryr sig inte om hon har bajsat.. hon säger heller aldrig till om hon är hungrig.. alla era barn verkar så ruskigt smarta så jag blir orolig att nånting är fel på henne..
    Nej nej orolig ska du absolut inte vara
    Emma tycker att pottan är sååå kul, hon tar av sig blöjan sätter sig ochs äger kizzz och så ställer hon sig upp och kastar i na¨ppen/dockan (eller vad hon nu råkar ha till hands) för att sen gapskratta . Hon kissar alltså INTE med andra ord
    Hon HATAR att byta blöja och går hellre med en bajsblöja i timmar än att få den bytt *skumma unge*. Grågar man henne om vi ska byta blöja o ta bort bajset så börjar hon att gråta, skakar på huvudet o säger nej nej nej. Hoppas att det är en fas för det är verkligen en pärs varje dag att få henne att inte bli ledsen.
  • AnniPanni
    Theannapanna skrev 2009-08-06 21:20:32 följande:
    Shit pommes vad era små sover!!!Daniel sover 1,5 timmar på dagen ungefär, mellan halv 12-12 o framåt...På natten sover han från 19.30 - 06.00 med 2 break för välling... kommer aldrig få sova en hel natt.., o nu har vi redan nästa på g
    Du kan få låna Emma ett tag och testa på vakennätterna igen
    Hon har nämigen börjat med, ok de senaste nätterna då, att vakna vid 00.30 och sen RÖJA fram till 03-04 snåret! Det är ju inte så att hon kan vara vaken och lite lugn utan hon kör på med hela registret, skriker som en stucken gris om hon inte får som hon vill, drar igång precis ALLT som låter och väcker alla i familjen *suck*.
  • Mistoffelees
    Finesse skrev 2009-08-09 20:30:48 följande:
    För oss kommer det nog att ta låååång tid att få ebba torr har jag kommit fram till.. hon bryr sig inte om blöjan väger flera kg.. hon bryr sig inte om hon har bajsat.. hon säger heller aldrig till om hon är hungrig.. alla era barn verkar så ruskigt smarta så jag blir orolig att nånting är fel på henne..
    Wilgot bryr sig inte heller om blöjan är stentung pga kiss eller full med bajs, gråter och skriker gärna om jag avbryter honom i leken för att byta stinkblöjan.

    Han pratar inte heller speciellt mycket somm många av era småttingar gör, typ mama, pappa, äpple, banan brukar han använda, kan några ord till, ordförrådet är väl på sådär 10 ord, han förstår vad vi säger och visar istället många gånger vad han vill, tex pekar på kylen eller hämtar matstolen om han är hungrig.
  • Theannapanna
    AnniPanni skrev 2009-08-09 21:25:04 följande:
    Du kan få låna Emma ett tag och testa på vakennätterna igen Hon har nämigen börjat med, ok de senaste nätterna då, att vakna vid 00.30 och sen RÖJA fram till 03-04 snåret! Det är ju inte så att hon kan vara vaken och lite lugn utan hon kör på med hela registret, skriker som en stucken gris om hon inte får som hon vill, drar igång precis ALLT som låter och väcker alla i familjen *suck*.
    Nej tack har som sagt inte sovit en hel natt än sedan jag var i vecka 20 förra graviditeten så jag tar tillvara på den sömn jag får nu innan bebis kommer
    Men det låter ju inte som du har det så skoj!!
    Hur mkt sover hon på dagen? Hur länge har det varit så här?
    Daniel hade ett tag förr då han skulle upp o leka men det slutade med att vi fick ignorera honom i ett par nätter så "försvann" det... Sover hon i spjälsäng?
  • Finesse
    Mistoffelees skrev 2009-08-09 21:42:44 följande:
    Wilgot bryr sig inte heller om blöjan är stentung pga kiss eller full med bajs, gråter och skriker gärna om jag avbryter honom i leken för att byta stinkblöjan. Han pratar inte heller speciellt mycket somm många av era småttingar gör, typ mama, pappa, äpple, banan brukar han använda, kan några ord till, ordförrådet är väl på sådär 10 ord, han förstår vad vi säger och visar istället många gånger vad han vill, tex pekar på kylen eller hämtar matstolen om han är hungrig.
    ok ungefär som ebba då.. hon säger ju fortfarande bara mamma.. trots vi försöker lära henne å säga mer än det.. men hon har börjat med "åååhhh tiiiittta!!" om hon ser nåt hon blir förtjust i..
  • Finesse
    AnniPanni skrev 2009-08-09 21:17:25 följande:
    Nej nej orolig ska du absolut inte vara Emma tycker att pottan är sååå kul, hon tar av sig blöjan sätter sig ochs äger kizzz och så ställer hon sig upp och kastar i na¨ppen/dockan (eller vad hon nu råkar ha till hands) för att sen gapskratta . Hon kissar alltså INTE med andra ord Hon HATAR att byta blöja och går hellre med en bajsblöja i timmar än att få den bytt *skumma unge*. Grågar man henne om vi ska byta blöja o ta bort bajset så börjar hon att gråta, skakar på huvudet o säger nej nej nej. Hoppas att det är en fas för det är verkligen en pärs varje dag att få henne att inte bli ledsen.
    fast man blir ju det när man läser om alla duktiga 1½ åringar.. å alla som kommer in på jobbet.. vissa pratar ju nästan rent.. man blir lite chockad..
  • FrodaFröjd
    Theannapanna skrev 2009-08-09 20:02:57 följande:
    Ni försöker alltså nu! Skoj!!Hoppas det tar sig snart Hur lång tid tog det sist? Du måste inte svara!!! Håller tummarna!

    Ja vi föröker, eller vi försöker lite.. haha
    Jag vet ju inte hur lång tid det tog... E va ju inte planerad, eller planerad å planerad, vi skuddade oss inte, men kämpade inte heller för att få barn.

    Melker verkar snacka på rätt bra ändå han då Lycka till med dagis!! Vi kör ju på onsdag.Låter skoj med Madonna!!! Vi hade grillparty igår o kom isäng vid 1... det räckte till för att jag skulle få en seg-dag, o jag drack inget :-P
  • FrodaFröjd

    Ella är långt ifrån så duktig som de andra på att snacka... Hon kan kanske 20 ord och sätter ihop kom med typ vovve pappa mamma.
    Igår sa hon faktiskt baj(kissa bajsa) innan hon kissade på golvet, då skulle man ha varit beredd med pottan ;)

  • Theannapanna

    Shit vad det inte är lätt nu... jag kräks så mkt fortfarande o så måste jag ju ge Daniel lavemang emellan åt... Idag har jag kaskadspytt från att vi nästan var färdiga o har såna sjuka kramper i magen nu
    Vi är inte direkt kompatibla nu Daniel o jag...

    Sista veckan på semestern nu... får se vad de tycker när jag kommer tillbaks. Skall jobba en vecka sen måste jag vara hemma i 2 dagar för inskolning vilket jag inte sagt än, sen 3.e dagen är det RUL... sen ska vi snart vara på akademiska sjukhuset en hel dag då Daniel skall sövas för röntgen osv... känns sådär med all frånvaro...


  • Mamma till Alva o Melker
    Theannapanna skrev 2009-08-11 11:37:26 följande:
    Shit vad det inte är lätt nu... jag kräks så mkt fortfarande o så måste jag ju ge Daniel lavemang emellan åt... Idag har jag kaskadspytt från att vi nästan var färdiga o har såna sjuka kramper i magen nu Vi är inte direkt kompatibla nu Daniel o jag...Sista veckan på semestern nu... får se vad de tycker när jag kommer tillbaks. Skall jobba en vecka sen måste jag vara hemma i 2 dagar för inskolning vilket jag inte sagt än, sen 3.e dagen är det RUL... sen ska vi snart vara på akademiska sjukhuset en hel dag då Daniel skall sövas för röntgen osv... känns sådär med all frånvaro...
    usch, förstår att det är mycket för er nu, låter inget vidare, hoppasdu snart mår bättre, du får köra med näsklämma under lavemangturerna ;)

    själva började vi inskolningen i går, det var kul, och i dag fick jag släpa melker därifrån, så sur, han ville stanna kvar :) det är skönt att det är så och inte tvärt om, men vi får se hur det utvecklas.
Svar på tråden Nu är bebisarna här! (BF Jan -08) #7