• Anonym (ruset­)
    Äldre 4 Jul 20:13
    58645 visningar
    584 svar
    584
    58645

    Missbruka stilnoct...?

    Finns det fler än jag...?
    Jag tar gärna min tablett när barnen sover men jag går inte och lägger mig utan gillar den känsla som tabletten ger mig {#lang_emotions_undecided} Numer är den känslan inte så stark längre tryvärr och jag antar att det är för att jag blivit tolerant och beroende både fysiskt och psykiskt Har försökt ta två i stället men mår jäkligt illa bara så det gör jag inte mer... Skäms för mitt sätt, undrar om det finns fler....?
    Jag är en person där jag tror omgivningen i sista hand skulle ens ana att jag missbrukar lkm Jobbar dessutom i vården... Fan vad svårt detta blev....

  • Svar på tråden Missbruka stilnoct...?
  • Anonym
    Äldre 4 Jul 20:18
    #1

    Nej, men sök hjälp, du vet ju själv att det inte är bra.

  • Anonym (ruset­) Trådstartaren
    Äldre 4 Jul 20:23
    #2

    Nej jag vet ju att det inte är bra men mår skit förövrigt såden stunden betyder plötsligt så mycket.... Jag går i samtalsterapi och träffar regelbundet läkare osv men jag har ju inte nämnt någon om ovanstående...
    Tack för att du svarade i allla fall....

  • Anonym
    Äldre 4 Jul 20:28
    #3

    Det är klart du mår dåligt men stilnocten hjälper ju bara för stunden våga be om hjälp du kan inte komma ur ditt missbruk själv. Styrkekram

  • Anonym
    Äldre 4 Jul 20:30
    #4

    Vet att jättemånga missbrukar stilnoct, gå bara in på flashback.info o kolla alla trådar där,...

  • Anonym
    Äldre 4 Jul 20:34
    #5

    Jag missbrukade tills för 2 veckor sedan...
    Då har jag ätit sömtabletter i 5 år, så jag är ganska inne i svängen...

    Är också en sådan som ingen skulle kunna tro missbrukar, till coh med min psykolog satt och sa att "jadå jag vågar ju ge dig denna stora dosen, för jag vet att du inte har något missbrukarproblem"...
    Mmmm... man sitter och gärna och säger, nej du har fel, jag missbrukar...

    Jag hade ordinerat 2 tabletter till natten.
    Men det är bra att du klarar dig på bara en tablett och mår illa på överdoseringar...
    Ibland kunde jag sitta och käka 5-6 tabletter, men kände ändå inte av någon effekt. Det var när jag mådde som sämst, och kroppen verkligen inte kunde slappna av för att sova...

    Jag går inte heller och lägger mig direkt när jag tagit tabletterna, jag måste vara i rörelse för att de ska ta...
    Men visst är känslan när tabletten sätter in jävligt härlig, det betyder att jag kommer få sova i natt... :)

    Nu går jag på propavan.

  • Anonym (gravi­d)
    Äldre 4 Jul 20:37
    #6
    Anonym skrev 2009-07-04 20:34:36 följande:
    Jag missbrukade tills för 2 veckor sedan...Då har jag ätit sömtabletter i 5 år, så jag är ganska inne i svängen...Är också en sådan som ingen skulle kunna tro missbrukar, till coh med min psykolog satt och sa att "jadå jag vågar ju ge dig denna stora dosen, för jag vet att du inte har något missbrukarproblem"...Mmmm... man sitter och gärna och säger, nej du har fel, jag missbrukar...Jag hade ordinerat 2 tabletter till natten. Men det är bra att du klarar dig på bara en tablett och mår illa på överdoseringar...Ibland kunde jag sitta och käka 5-6 tabletter, men kände ändå inte av någon effekt. Det var när jag mådde som sämst, och kroppen verkligen inte kunde slappna av för att sova...Jag går inte heller och lägger mig direkt när jag tagit tabletterna, jag måste vara i rörelse för att de ska ta... Men visst är känslan när tabletten sätter in jävligt härlig, det betyder att jag kommer få sova i natt... :)Nu går jag på propavan.
    Jag har på något finuligt sätt nästan hela tiden fått dubbla recept, så även om jag ätit över 2 tabletter/dag, så har jag ändå ett lager här hemma med ca 300 stilnoct och ett recept på 100 tabletter till som jag inte tagit ut...

    Skitdumt eftersom jag vet hur lätt det är att trilla ner i träsket, men det är så skönt att veta att man har en utväg...
  • Anonym
    Äldre 4 Jul 20:43
    #7

    Snälla ni sök hjälp speciellt du som är gravid, tablettmissbrukare är ju ofta som ni beskriver skötsamma personer

  • Anonym (undra­nde)
    Äldre 4 Jul 20:46
    #8

    hur kan man få dubbla recept??

  • Anonym (ruset­) Trådstartaren
    Äldre 4 Jul 20:48
    #9

    Så det finns fler som jag då.... Skönt på ett vis men tragiskt på ett annat Tack för att ni delar med er!!!!

  • Anonym (gravi­d)
    Äldre 4 Jul 21:58
    #10
    Anonym skrev 2009-07-04 20:43:15 följande:
    Snälla ni sök hjälp speciellt du som är gravid, tablettmissbrukare är ju ofta som ni beskriver skötsamma personer
    Jag äter dem inte längre... det var jag som skrev inlägget som jag citerade...

    Ang att ha många recept så har det varit så att jag bett om recept innan det förra har tagit slut, och ibland har det blivit fel, så att hon har fått skriva ut ett nytt recept, men jag har fortfarande haft det gamla kvar...
Svar på tråden Missbruka stilnoct...?