• Ekrefe­kre
    Äldre 5 Jul 17:09
    30649 visningar
    30 svar
    30
    30649

    Varning för Nids 4 kids, oseriös butik i Göteborg

    Hej!

    Jag vill varna för butiken "Nids 4 Kids" på Backaplan i Göteborg. Jag försökte reklamera en 9 månader gammal Carena (med brustna stag för lutningsmekanismen) och har aldrig blivit så förnedrad i mitt liv. Jag blev hånad och anklagad för att ha haft sönder vagnen själv. "Man kan ju inte komma med en vara man gjort sönder och reklamera den". Har googlat runt lite och sett att andra haft liknande erfarenheter vid reklamation. En del inlägg hyllar låga priser. Att priserna är låga är ingen tvekan om...men tänk på vad som kan hända om det ni köpt gått sönder! Tur att det "bara" handlar om 800 kronor. Jag kommer aldrig att sätta min fot där igen!

    /förbannad pappa till treåring

  • Svar på tråden Varning för Nids 4 kids, oseriös butik i Göteborg
  • skorpi­onen80
    Äldre 5 Jul 18:59
    #1

    Har du hört av dig till tillverkaren?

  • Ekrefe­kre
    Äldre 5 Jul 19:40
    #2

    Jag ska ringa Brio / Carena imorgon. Hoppas att det ger mer.

  • Äldre 5 Jul 19:43
    #3

    håller med! dom är idioter!

    anklaga mig för attt sno från dom engång,,,
    en lång mät stock för barn som jag kpte i en annan butik.
    de sprang efter mig typ 200 meter och skällde ut mig...

  • klara0­7
    Äldre 5 Jul 20:37
    #4

    Ja där inne vaktar de en med hökögon, de verkar tro att alla är potentiella tjuvar.

  • Ekrefe­kre
    Äldre 6 Jul 18:59
    #5

    Tack för era kommentarer! Jag ringde Brio idag och fick besked att de inte tar emot garantiärenden annat än genom åteförsäljare...så där är det kört. Jag passade på att fråga om jag fick något garantibevis med vagnen. Jag kunde inte minnas om jag fått det. Beskedet var att garantibevis saknas, så helt enkelt, för Carenavagnarna så lämnar Brio INGEN GARANTI. Det enda skydd du har som konsument är genom konsumentköpslagen. Det innebär att fel som inträffar inom sex månader anses ha funnits där från början, och därefter gäller reklamationsrätt i två år, men då måste man som konsument bevisa att felet fanns från början.

    Så Nids4kids hade allt självförtroende i världen att vara spydiga då de visste att jag aldrig skulle kunna bevisa att felet funnits där från början. En helt OK affärsmodell om man struntar i att kunder som drabbats av fel ska komma tillbaka. "Ni spelar ingen roll för oss, vi har så många kunder vi behöver ändå" skrek gubben (ägaren) efter mig när vi lämnade butiken.

    /Tristans pappa

  • j och c
    Äldre 9 Jul 12:54
    #6

    Jag där i den butiken idag, hade lixom vägarna förbi och var nyfiken bara och tänkte inte köpa något. För det första var det extremt trångt och fick vända flera gånger när jag stötte på en kund och en expedit på barnvagnsavdelningen. Lyfte lite i lite småsaker och strosade runt och fick ett tyket "kan jag hjälpa dig med något" från henne i kassan, precis när jag var på väg ut...jag som bara ville kolla in deras sortiment osv... Jag uppfattade det som om hon ville kolla att jag inte snodde något, mycket obehagligt.

    Åker hellre bort till Babyproffsen eller Babyland men betalar lite mera. Är glad att jag har köpt min vagn på Babyproffsen :)  

  • Ord blind
    Äldre 9 Jul 18:43
    #7

    Till oss sa dom när vi skulle köpa bilbarnstol och frågade vilken av modellerna som tog minst plats i bilen att vi var tvungna att köpa ny bil. Min man skrattade till och skojade tillbaka men gubben menade det! *ASG* En sådan snubbe kan man ju inte ta på allvar!! Haha! Skulle aldrig handla där förutom smågrejer som potta och så, det är ju inget man reklamerar om det går sönder precis. Kan ju passa på att rekomendera Mölnals barnbutik, har alltid fått bra bemötande där även om det är en lite affär om man nu inte vill sponsra babyproffsen. :)

  • Äldre 9 Jul 20:52
    #8

    Ditt kvitto är ju ditt garantibevis. :)
    Om jag var dig skulle jag kontakta en annan återförsäljare å fråga om de möjligtvis kan hjälpa dig att kontakta brio. Inte för att de måste, men om du är trevlig så ser de dig kankse som en möjlig kund i framtiden. Hoppas de löser sig. Men generellt har brio 6 månader å sen e de upp till kunden att "bevisa" att de är fabrikationsfel å inte du som kund som orsakat felet. Tyvärr.

  • Äldre 10 Jul 22:49
    #9

    Usch, det låter ju förskräckligt. Har sett en del reklam från dem bland annat på Blocket. Har själv aldrig förstått vart affären ligger, men då vet jag att jag inte skall leta upp den heller! De verkar ju inte vilja ha kunder om de beter sig så..!

  • Virrpi­rr
    Äldre 10 Jul 22:52
    #10

    Läste nån annan tråd idag angående denna butik med liknande problem..

    Hmmm undra om den låg under barnvagnar eller nåt..

Svar på tråden Varning för Nids 4 kids, oseriös butik i Göteborg